The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 2969 ggr
lollipop99
0

Avel med 4 hästar

Jag har 4 hästar som jag hade tänkt driva avel med, men det var sjukt jobbigt att se till att alla hästar mådde bra samtidigt. Speciellt "Träning" sjönk hela tiden på alla hästarna och när jag skulle rida ut med den ena blev de andras mätare ännu rödare…

//Sara (lollipop99)Tungan ute

[SallysPigge]
0

Dom kan galoppera runt utan att någon sitter på dom så tränar alla samtidigt :-D

[pandes]
0

Sätter du inte ut hagar? Låt dina hästar springa lösa så slipper du träna med dom, du kan bara göra det med de hästra du hinner, och vill träna. Mina hästar har alltid massa hagar dom kan galoppera runt i och då sjunker behover "träning".

diesel92
0

hästarna kan själv träna sig själva. de kan hoppa över hinder själva och öva kapplöpning. Jag låter mina träna sig själva ^^

Jag har just nu stationerat ut mina hästar då de andra simmarna inteh ar ridfärdgheten och ungarna är för små än.

Två av hästarna finns på en annan tomt där de tränar, där finns även boxar osv så de får mat och vatten, vill de umgås får de umgås med varandra.

Två av de andra har en stor hage med tillgång till mat och vatten och har en kapplöppningsbana och liten ridbana.

De andra två har hela stallet + gården (förutom hagen) och har stora hinder de tränar på ^^ När hästarna sedan är fulltränade i det ena byter de plats och tränar på nästa sak :D

Helt perfekt

lollipop99
0

Jo jag har hagar, och de får springa runt bäst de vill, men träningsmätaren sjunker i alla fall… Jag måste rida de för att den ska gå upp igen.

diesel92
0

4#: de ska man inte behöva göra. skaffa hinder istället

lollipop99
0

Ska jag testa att sätta ut hinder i hagarna kanske?

diesel92
0

6#: Ja prova det. Eller kapplöpningsgrejjer.

Allt funkar utmärkt för mig.

lollipop99
0

Tack så mycket!Glad