The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2302 ggr
[SallysPigge]
0

Internatskolan, förstår inte ...

Varje gång jag har skickat ett barn på internat och någon annan i familjen gifter sig så kommer barnet hem igen men står som att dom är kvar på internatet ända tills dom är ungdomar. Alltså barnet bor kvar hemma och går att styra men är aldrig i skolan mer med läxor och så.

Är detta en bugg tro?

[pandes]
0

Ja, en bugg… Hänt mig flera gånge roch dte är extremt jobbigt! Men se till att inte bjuda in dom om du har fester.

[SallysPigge]
0

Senaste gången det hände så var det ett privat bröllop så ingen fest men sonen kom hem ändå … :-(

[pandes]
0

Jag förstår att det måste vara jättejobiggt, det har hänt mig också flera gånger.

Men gör såhär istället:

Skriv in testingcheatsenabled true och gör så den som du ska gifta dig med blir en del av hushållet. Sedan flyttar du ut dom och så gifter dom sig där istället.

[SallysPigge]
0

Ska dom flytta tillabka sedan då? Ok kan vara en lösning :-D

[pandes]
0

Om du vill att dom ska flytta tillbaka. :)

kramarange94
0

hur kommer man in på internatskola ? :)

^jag är oftast inte så arg som jag låter utan ta allt med en nypa salt :)

och kommentera helst inte min stavning/sätt att skriva på, har problem med det, så jag kaninte hjälpa det:(

[pandes]
0

Man måste ha expansionpaketet Generationer, Leva Livet eller vad det nu heter på svenska.

Man ävljer föräldern och så finns det på datorn och telefonen alternativet "skriv in på internatskola…" så finns det "Prydingens Högre Internatskola, Internatskolan för Fred och Kärlek, Drubbeldunkarens Idrottskola, och Militärskola. I prisordning. Sedan väljer du barn.