The Sims iFokus

The Sims

Etikettfusk
Läst 6693 ggr
Sötis
0

Sims nörd hjälp

Hallå jag är en riktig nörd på sims3 och 2 även 1:an men mest trean jag skulle vilja ha alla Sims fusk som ni vet jag kan bara motherlode och skulle gärna vilja ha fler jag vet att man kan skriva help men det står så mycket att jag inte fattar något snälla hjälp mig Jag blir väldigt tacksam om ni svarar !

[pandes]
1

Kaching - 1000 simleon.

testingcheatsenabled true - håll inne shift och klicka på vad som helst, så får du upp en annan meny. Du kan t. ex teleportera dig, ändra simmar i Skapa en sim-läget och mycket mycket mer.

moveobjects  on - du kan flytta simmar.

BuyDebug on - du kan köpa andra saker än innan.

hideheadlineeffects - allt som simmarna tänker och alla färdighetsmätare försvinner. Så du inte får med dom om du ska göra en film/ta kort.

constrainfloorelevation - du kan ändra golvets höjd. Alltså du får såna rutor där du kan sätta golv vart du vill nästan.

När du skriver in help så är det en rad för varje fusk, inte så svårt egentligen.

SimsBrooke
1

Med fusk så finns det många konsekvenser så varför inte spela utan fusk?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[pandes]
2

#2 Fusk har inga konsekvenser, det har aldrig hänt nåt med mig och jag har alltid på testingcheatsenabled true. Vet inte varför folk säger att fusket gör så spelet inte fungerar. Testingcheatsenabled true gjordes för att kunna testa olika interaktioner. Alla fusk är egentligen inte till för att underlätta spelet för oss. Och det har ingen påverkan på spelet, det är helt enkelt ett annat problem.

Jag fuskar alltid och mitt spel funkar fint.

[SallysPigge]
1

#2 Fuskar aldrig heller, blir ju ingen utmaning då …

Mitchika
0

Det finns ett fusk jag gillar lite i Sims 3 som jag lärde mig om för inte så länge sen, för det kontrollerar den faktiska summan av pengar som din sims familj har. Du kan öka deras förmögenhet, samt minska den. Man kan ta bort alla deras pengar, om man så önskar.

Fusket heter Familyfunds och det har varit en del diskussion om det funkar eller inte. Jag experimenterade lite med av nyfikenhet och det funkar, om man gör det på rätt sätt.

Först och främst aktiverar man "testingcheatsenabled true".

Efter det går du in på ditt aktiva hushåll, t.ex familjen Andersson (exempelnamn).

När du väl är inne på familjen tar du upp fuskrutan igen och skriver in: "Familyfunds Andersson 100000"

Då sätter du alltså familjens totala tillgångar på 100 000 simdaler. Summan går att ändra och skriver man in till exempel 0 så förlorar familjen dom simdaler dom redan har och blir luspanka.

Ganska kul, om man är som mig och gillar att ta ifrån dom pengar ibland för oväntade utgifter som inte finns i spelet. (En veterinärräkning om djuren blir sjuka, t.ex)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

myismyname
0

#4 Det beror helt på vilka fusk man använder, enligt mig. Moveobjects och Constrainfloorelevation är exempelvis fusk som underlättar vid husbygge eftersom möjligheterna blir betydligt fler, men det förstör inte historien eller själva spelupplevelsen i sig. De tar inte bort utmaningen med spelet så som motherlode och "gör behoven statiska" (testingcheatsenabled) kan göra.

#2 Jag har heller inte haft några som helst problem med fusk. Moveobjects är konstant igång när jag spelar sims, och jag har aldrig upplevt att det krånglar (varken i TS2 eller TS3). Mitt spel har inte krånglat någonsin av Testingcheatsenabled heller. Jag säger som #3; Fusk har ingen påverkan på spelet - krånglar spelet är det något annat problem.

När och var startade ryktet att fusk förstör spelet…?

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Mitchika
0

#6 Jag tycker inte heller att fusk förstör spelet, men det beror naturligtvis på vad man gör. Vet man inte vad man gör när man experimenterar med alla verktyg man får i och med "testingcheatsenabled true" kan man ställa till det så illa för sin simsfamilj att det inte går att reparera.

Jag lyckades nästan sabba en av mina familjer i Sims 2, men jag sökte reda på lösningar via nätet och lyckades fixa den. Det avskräckte mig dock inte, men lärde mig bara att vara försiktigare med vad jag faktiskt gjorde. :)

myismyname
0

#7 Constrainfloorelevation kan också sabba en del om man inte vet hur man ska använda det, haha, men detta om att spelet kan krascha/börja lagga/bugga av fusken är bara strunt. Börjar spelet lagga beror det på något annat. Varför skulle EA sätta in fusk som kan skada spelet…? Känns ju rätt dumt, om jag får säga det själv. :)

Haha, oops! Precis - användarfel tror jag är det största problemet då det kommer till fuskande. ^^

Mitchika
0

#8 Jag köper att spelen kan börja lagga av vissa fusk, men det beror återigen på vad du använder. Det finns fusk som gör att man kan ha fler simmar/husdjur på en tomt, vilket spelet inte är designat för. Då kan spelet lagga och säkert även bugga lite, då det kräver mer av det att ha så många simmar på tomten.

Liknande fusk kan säkert påverka spelets prestanda också, men som sagt, man måste veta om vad fusken gör och hur dom påverkar spelet innan man använder dom.

Men krascha av fusk? Det tvivlar jag starkt på. Med guide från nätet öppnade jag systemfiler på Sims 2 och ändrade på dom utan att sabotera spelet. Slutresultatet var att jag kunde skapa och flytta in ca 40 hundar på en tomt.

Det fungerade jättebra och laggade inte särskilt mycket. Jag till och med videofilmade det. :D Men jag har också en dator som hanterar Sims 2 ruskigt bra och utan krångel. Vet man säkert vad man gör kan man ställa till med mycket kul i Sims, med fusk och lite redigerande.

myismyname
0

#9 Well said! :) Använder man ett fusk för att kunna ha exempelvis 20 simmar på en tomt är det förmodligen inte fusket i sig som är problemet, utan problemet är att det blir för tungt för datorn med så mycket som händer på en gång, något som inte är tänkt från början.

Åh, det hade jag velat se, haha :D

Det jag inte förstår är varför så många säger att man ska undvika fusken för att de kan sabba spelet bara genom att vara aktiverade. Exempelvis har jag läst här inne att man rekommenderar att så fort som möjligt deaktivera fusket (ex. testingcheats) när man använt det klart, alternativt inte använda det alls, för att undvika problem i spelet. Låter helt galet i mina öron.

Mitchika
0

#10 När jag spelar på vissa av mina familjer har jag testingcheatsenabled true aktiverat hela tiden, då jag drar i olika mätare konstant. Jag har aldrig haft några problem, kraschningar, allvarliga buggar eller liknande. Samma sak med Sims 2.

Så det tror jag inte på heller, ärligt talat. Men det är en varning om en risk, trots allt. Vet man inte vad man gör så kan man ställa till det rejält med testingcheatsenabled, då det är ett mäktigt verktyg. Så jag tycker det är bra med varningar angående fusket.

myismyname
0

#11 Varningar är alltid bra, men jag tycker det är onödigt att avskräcka folk från att använda fusk genom att säga att fusken i sig - utan att man gör något annat än aktiverar dem - kan få spelet att krascha, då fusken i sig är helt ofarliga för spelet. Att varna för att man måste vara väl införstådd i hur fusket fungerar innan man använder det eftersom man annars riskerar att förstöra saker tycker jag är super! :)

Det kan vara värt att tillägga att det är skillnad på mods och på fusk också. Fusken som EA lagt in förstör inte spelet - då skulle de aldrig lägga in dem. Om man däremot laddar ner mods till sitt spel - ej skapade av EA - kan man inte vara lika säker, just eftersom det är privatpersoner som skapat dem utan någon kontakt med EA. En taskig mod kan sabba spelet (men då har man ju säkerheten att de allra flesta mods går att helt enkelt plocka bort om de inte funkar som man tänkt sig - utan att de lämnar några fel efter sig). Jag själv använder både fusk och mods och har inte haft några problem med någon av dem, men mods är ju helt klart mindre säkert då man egentligen inte vet vem som skapat dem. :)

Mitchika
0

#12 Word! :) Vad jag har sett och läst så finns det inga belägg på att fusken som EA lagt in förstör spelet. EA borde ju själva varna för det. Minns jag inte fel så har dom redan nämnt någonstans att fusk används på egen risk oavsett.

Mods är riktigt kul! :D Men är ett riskspel, som du säger. Jag skaffade InSIMinatorn till Sims 2 och det var något av det roligaste jag gjort. Efter det var i stort sett ingenting omöjligt i spelet. :)

myismyname
0

#13 Exakt! :)

Den har jag aldrig provat faktiskt :o När jag spelade TS2 var jag inte samma nedladdningsnörd som jag är nu, haha. Jag laddade mest bara ner kläder och hår xD

SimsBrooke
0

#3 Nä kanske inte för dig men för mig har det konsekvenser och för många andra.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
0

Hmm… jag kom att tänka på en sak.

När testingcheatsenabled true är aktiverat, kan det var så att så många nya alternativ blir tillgängliga av det aktiverade läget att spelet då blir mer krävande för datorn? Därmed laggandet och kraschandet?

myismyname
0

#16 Det lät som en möjlig förklaring till problemet vissa verkar ha med fusk! Har man en dator som precis klarar kraven för att kunna spela sims kan jag tänka mig att det blir för tungt om man slänger in lite "extra arbete" i form av fusk.

Mitchika
0

#17 Det låter i alla fall lite mer logiskt än att bara fusken i sig förstör spelet. Särskilt eftersom att fusken funkar utan krångel för vissa och verkar skapa jätteproblem för andra.

Jag tror problemet kan vara flera faktorer. En faktor jag misstänker är laptops, bärbara datorer. Jag säger inte att stationära datorer är felfria, dom kan självklart krångla lika mycket som en laptop, men det är ett faktum att laptops inte är speldatorer.

En laptop kan klara spel bra, jag har Sims 2 plus alla expansioner och prylpaket installerade på min fem år gamla laptop och det går att spela felfritt där. Men dom är ännu inte kraftfulla nog att hantera avancerade spel lika bra som en stationär dator.

myismyname
0

#18 Precis, laptops är ju inte direkt gjorda för att klara av så pass krävande spel som Sims - de är inte byggda för spel även om det givetvis finns laptops som man kan spela på. Det finns en anledning - utöver prislappen - att de allra flesta spelare väljer att använda stationära datorer att spela på, även om det innebär att släpa med sig en klumpig skärm och dator på lan… ^^

Mitchika
0

#19 Prestandan gör det helt klart värt att släpa en tung dator och stor skärm överallt. :)

Om jag skulle första installera Skyrim eller Dragon Age på en laptop så skulle den med största sannolikhet bara garva mig rakt i ansiktet. XD Det gjorde min laptop då den var nyköpt och jag försökte installera Oblivion, som släppts ett år före min laptop införskaffades.

Så… Stationär dator; för den ultimata Sims 3 upplevelsen? XD

myismyname
0

#20 Haha, precis! Skrattande Stationär is the only way to go!

För att inte tala om att man inte kan byta delar i en laptop. Kommer det ett nytt spel som ens gamla grafikkort inte pallar med är det easy peasy (och inte så fasligt dyrt) att sätta in ett nytt i en stationär. Har man däremot en laptop (eller Mac för den delen…) som inte klarar av spelet är det bara att bege sig mot affären och skaffa en helt ny dator. Wiho!

Slutsats: Stationär dator som klarar av att köra spelet, gärna med råge, så borde inte fusken krångla?

Mitchika
0

#21 Min teori är så, i alla fall. En virusfri stationär med bra prestanda borde klara Sims 3 med fusk aktiverat med en klackspark. Såvida man inte har mods i spelet som kraschar det också.

Annars kan jag komma på många andra faktorer som spelar in till att spelet kraschar, laggar och buggar som inte behöver vara knutet till just fusken.

myismyname
1

#22 Det lät som ett bra avslut på trådens lilla sidospår! Vi borde verkligen sluta spåra ur i trådar, haha

Mitchika
1

#23 Jaa, det får bli det sista! XD

Vi får försöka ta fler av våra diskussioner i PM… haha! :D

Sötis
1

Pandiz Varför är du så orolig för sims3 när vi har fusk Om man skriver ett fusk så skriver man det det har du ju inte med att göra jag förstår heller inte varför många är här som bara snackar om vad som är skadligt för datorn jag ville bara ha fusk inte världens tjafs! ;)