The Sims 3 + Windows 7?
Hej!
Funderar starkt på att köpa ny dator så att spel och annat ska gå smidigare, men då undrar jag. På Sims-spelets fordral står det att spelet bara kan spelas med XP eller Vista (vilket jag har)..men nya Windows 7?
Har de lanserat nya sims-spel som kan spelas med W7?
Tacksam för hjälp, jag köper ingen dator såvida spelet går att spela..
Jag spelar sims 3 med alla expansioner med Windows 7 och det fungerar så himla mycket bättre än det gjorde med samma dator och Vista
Vista äter datorkapacitet medans Windows 7 är minst lika kraftfullt men bara använder en bråkdel av datorns kapacitet för att köra. Uppgraderar man till Windows 7 på en dator som kom med Vista, så får man helt plötsligt en dator som är SNABB
Så titta inte för mycket på vilket operativsystem det står på förpackningen så länge det är ett spel för windows
Men satsa på en dator med bra grafik och helst minst 4GB ram för en bra spelupplevelse
Jennie
Åh va glad jag blir nu!! Tack så mycket!
Min nuvarande dator har ingen vidare grafik eller ram..fungerade perfekt till alla sims 2 spelen, men 3'an var visst över dess förmåga.
Åh, nu kan jag glatt titta på nya datorer och inte oroa mig för Windows 7-grejen.
Tack!!
Jag har spelat Sims 3 på min laptop både med Vista och Windows 7 och även fast det fungerade med Vista så är det tusen gånger bättre med Windows 7, och det är samma spel och samma dator, bara nytt operativsystem
Jennie
Jag har hört att det ska fungera mycket bättre med Windows 7 jämfört med Vista, jag själv sitter på vista, men tjejen min kör på Windows 7 och båda fungerar.
Windows 7 är bättre lämpat för spel än Vista. Det är faktiskt bättre lämpat för allt.
Enkelt uttryckt så är vista den största katastrofen i Windows historia ;-) bara äter datorkapacitet och det enda man får ut av det är bättre grafik än Windows XP. Windows 7 kräver inte så himla mycket mer dator än vad XP gjorde i fråga om hur mycket dator som krävs för att användas smidigt.
Jennie
#5 Exakt:)
Jo, den äter dataminnet som bara den, sen vi köpte datorn har den bara blivit segare och segare. Nä, nu stationär blir det denna månaden, ska titta på den imorgon o peppra personalen med nördiga spelfrågor ;)
Tänk att man bara för spelets skull lägger sin skatteåterbäring på en ny dator..tror nog inte jag ska berätta det för mamma..bara riktiga Sims-spelare förstår något sånt.

En stationör med Windows 7 är ju det bästa du kan köpa. ;) Kör jvälv på Win 7 och det funkar jättebra. :) När det står Vista så går det bra med allt som är nyare än Vista.
Jag har W7 och det funkar klockrent =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke