The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 4187 ggr
[Kajsa91]
0

Spöken?

Nu dog precis en i min familj (pappan i första generationen, kör sånt till 10 generationer just nu.) och precis innan fick jag upp en sån att om jag tar med askan/stenen till forskning kan dom återuppleva eller vad de stor. Blir han då ett spöke eller lever han igen? :S haha.

Och vad är bra/dåligt med att ha ett spöke i huset? Blir personerna ledsna av att den är död att det är bättre att inte ha den där?

Aldrig haft spöken så har en massa frågor! :P haha

SimsBrooke
0

Oj gud det där har jag glömt men jag tror han förblir som ett spöke men du kan spela med honom. Men jag är jätteosäker så du får nästan vänta tills någon annan svarar dig =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Kajsa91]
0

Ah okej ^^ Tack iallfall :)

Detta är första gången någon av mina dör av ålder.. :P
Känns mycket roligare! Innan hade jag för hög ålder så dom åldrades ju aldrig. Dock lite sorgligt att mamman i familjen blir gammal om 2 dagar :P

[Kajsa91]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla utan äldsta sonen som är hemma när de hände.. ;P
RIP gamla gubbe som såg jätteblä ut men hade pengar! xD

Mitchika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort den utmaningen på ett par av mina familjer. Spöket blir en spelbar Sim igen, som du kan styra hur du vill. :D

Dom är precis som vanliga simmar, med för och nackdelar.

Fördelar: Dom kan gå genom väggar och sväva upp på tak. (Vilket blir kul!)

Nackdelar: Det är inte så lätt att få dom att åka bil någonstans.

I det stora hela är dom som vanliga simmar. Royd här nedanför sitter och läser böcker om ridning tillsammans med resten av monsterfamiljen. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[Kajsa91]
0

#4 TACK! :D

Monsterfamilj?!? :O

Mitchika
1

#5 Japp, ett projekt jag har vid sidan av. :)

En vampyr, en Simbot, en mumie och ett spöke som bor tillsammans. Dom har två hästar, dessutom. Alla spelar i ett band som heter Monster Showdown. :) Spöket Royd har dessutom en självbyggd bar, vid namn "Radikala Royds Fusionbar"… XD

[Kajsa91]
0

#6 fan vad coolt! :D
Vad är en simbot? Alltså såg där på livsönskningar (eller vad de heter) att man kunde få en sån som bästa vän eller något..

Har du alla spel som finns? :) Eller mumie måste man ha destination världen och vampyr kvällsnöje va?

Mitchika
0

#7 Simboten ser du på bilden med Royd! :D Han sitter längst bort vid bordet. Han heter Axel! :D

Simboten kan man bygga vid uppfinnarbänken, efter att ha genomgått en utmaning likt den med spöket, fast mycket mycket jobbigare. Eller så kan man köpa den som livsönskning, men då är Simboten rostig till utseendet.

Jag har inte alla spel som finns, nej. :) Jag har Destination Världen, Drömjobb, Kvällsnöje, Leva Livet och Husdjur.

Mumier finns i Destination Världen.
Vampyrer finns i Kvällsnöjen.
Låtsasvänner finns i Leva Livet. (Fast jag har ingen sån i min monsterfamilj, tycker inte riktigt det klassas som monster)
Simbot vet jag kan byggas i och med Drömjobb.

the bigest sims lover
0

gud vad kul måste testaTungan ute

the bigest sims lover
0

gud vad kul måste testaTungan ute