Klickat hem Medeltiden :)
Jahapp :D Så har man precis klickat hem Medeltiden! :) Har läst lite om det och tyckte det lät intressant och när man ändå fick födelsedags pengar idag passade jag på :P
Någon som har medeltiden och vad tycker ni om det? :)
Jag stal Medeltiden från min syster och jag tycker faktiskt det är ganska kul. :) Men jag gillar rollspel och äventyrspel (min stora passion) så jag gillar att det är en lite annorlunda handling där.
Jag har inte kommit så långt, men lyckades få drottningen på smällen med en bard, tror jag det var? Hur som helst, kul variation. Ska anstränga mig lite mer på spelet sen när jag tappar sugen för vanliga Sims. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag har Medeltiden. :) Från början tyckte jag att det var jättekul - kul med ett annat koncept än det vanliga. Däremot är det första kungadömet det roligaste att spela med. När man startar ett nytt efter att ha "varvat" det första känns det lite som om man gör samma sak, eftersom det finns begränsat med uppdrag. Det blir lite för mycket upprepning för att det ska fortsätta vara lika kul i längden, men från början är det himla kul! 
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
2-3#: Okej :D
Kan man göra egna hus eller flytta runt? Eller bor man på samma ställe?
#4 Som sagt, jag kom inte så långt men vad jag vet så gör man inga egna hus. Du bor i ett kungarike, på olika ställen med olika simmar, men jag kunde inreda slottet som min drottning bodde i lite hur jag ville.
#4 Monarken bor alltid på slottet, barden bor alltid på värdshuset o.s.v., så nej, man kan inte flytta runt. Man kan inte bygga om på samma sätt som i vanliga sims. Det man kan ändra är möbleringen, tapeter, golv o.s.v., men själva husen kan man inte ändra. :)
#6 Så var det! :)
Snyggt av min monark att bli på smällen med barden nästan det första hon gjorde i spelet… XD Talar ju bra om den kungafamiljen… XD
Okej :D Då vet jag det :P
#7 HAHA, heja fru Monark!
Mitt har kommit! :D E dock ej hemma så får vänta ett par timmar.