Simsvärldens mest episka hundar?
Tja, efter att Arkon och Cherry hade fått sina tvillingar gick Cherry ut för att kolla posten. Då fick dom bröllopspresenterna från sina nära och kära…. inklusive hundarna.
Tydligen så hade både Sirius och Shianni lyckats köpa bröllopspresenter till sina ägare, samt skriva ett vänligt gratulationskort likväl. Man ska väl aldrig underskatta Pokémon, antar jag. XD
Har era hundar/katter/hästar gjort något riktigt episkt någon gång? :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag har också fått saker från mina djur men kommer inte ihåg vad de va.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#1 Det kanske är EAs sätt att gottgöra att djuren inte kan jobba längre? Istället kan dom lämna bröllopspresenter? XD
#2 jag har ingen aning? Kanske.. Men tycker det är dåligt fortfarande att ma inte kan sälja valpar och kattungar.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#3 Jag försökte skoja lite, nevermind.
EA kanske inte vill visa stöd till så kallade puppy mills? Då det är en känslig fråga nu för tiden.
#4 Ja ! undrar om dom har hittat dom i marken o_O
#4 #5 va har jag missat här? vad är Puppy mills??
Te sunt non solus ♥
Åh vad kul, aldrig hänt mig ännu i alla fall :-D
#6 Antar att det är valpfabriker.
#5 Haha, ja, man undrar ju nästan. XD Gigantiska meteorer har dom ju hittat för mig, så varför inte en Skrot-o-korn arbetsbänk och ett Utomhus Schackbord?
#6 Ja, valpfabriker som #7 säger. Det är ett stort problem utomlands, där oseriösa människor bara föder upp hundar för att tjäna pengar på dom. I ett flertal länder säljs hundar trots allt i djuraffärer och dom brukar komma från valpfabriker…
Valpfabriker struntar i föräldrarnas hälsa och mentala status, valparnas uppväxtmiljö, deras hälsa och deras välbefinnande. Så länge valpen ser bra ut så är den bra, brukar såna personer anse. Om valpen dessutom är lite skranglig och liten så har den chans att plocka hem sympatipoäng hos folk och bli såld för det.
Dom föder upp dom billigt bara för att sedan sälja dom till djuraffärer/privatpersoner för att gå med vinst. Ingen tanke läggs på hundarna över huvud taget. Jag funderade på om det kunde vara därför som EA inte gjorde det möjligt att tjäna pengar på att föda upp hundar och katter.
Kanske försöker dom att skicka det undermedvetna budskapet om att det är bättre att adoptera och omplacera än att bara sälja och köpa? Jag vet inte, det är bara mina tankar.
#7 Det hände vid bröllop, riktigt kul. :) Plus att Arkon var bästa vän med båda sina hundar, så det var nog därför.