Vad gör ni i The Sims?
Jag undrar lite vad ni gör i The Sims..? Skapar ett par, skaffa jobb, barn, jobba sig uppåt, barnen flyttar hemifrån, bli gammal? osv..
Har ni någon familj ni spelar med där det finns jättemånga i familjen? gamla, unga, såna som dött av åldern mm? :)
Känns som att det blir så uttjatat fort.. Allt jag gör är liksom att komma högst upp i jobbet, uppfylla livsönskan och skaffa barn. Sen är allt gjort känns de som..
Tips på vad man kan göra? Vad gör ni? Hur får man det roligare?
Vill så gärna spela för jag tycker det är kul men blir uttråkd fort :P
Menar nu bara The Sims 3. Inga mer spel i.. :)
Och vilket expansionspel tycker ni gör allt roligare?
Finns kanske massa såna här inlägg, men ja..
Jag tröttnar också fort, därför har jag massa olika familjer :P
Men jag brukar försöka göra en släkt, alltså att jag gör en familj, skaffar barn, och sedan "följer med" barnet när det flyttar hemifrån, skaffar tjej/kille, jobb, barn osv.
Sedan brukar jag också försöka forma staden, på edit town brukar jag flytta runt folk som jag vill :P för att pusha dem lite till den riktningen jag vill :) haha
annars.. ja, jag vet inte. inte så mycket. bygga stora fina hus :)
Jag är också en person som tröttnar väldigt fort.
Jag har många olika familjer. Men jag brukar ta en paus i att spela och göra ett hus istället. ta mig nya utmaningar i husbygget =)
Men jag har gjort flera familjer där jag ska få så många barn jag kan. Min simmar har fått som mest 11 barn =))
I min familj nu som jag har har alla fyra barnen blivit vuxna och en har flyttat ut.
Du kan se på min blogg till the sims hur det går för familjen =)
http://mittthesims3.blogspot.com/
Jag har alla paket som har kommit ut men jag tycker att leva livet och husdjur är roliga men sen tycker jag att alla är roliga så kan inte heller välja riktigt
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag skulle rekommendera att köra en Legacyutmaning om man blir uttråkad snabbt av spelandet! :)
Det gjorde jag ett tag när jag blev trött på allt fuskande och spelande i Sims 2. Jag tyckte det blev uttjatat att skapa familj, fuska fram pengar och bygga ett jättedyrt hus och fuska upp deras karriärer, färdigheter, relationer och livsönskningar.
En Legacyutmaning fick mig intresserad av spelet igen och utmaningen gjorde det bara roligare! :D Lyckades spela från generation ett till generation 10, med ett snyggt och udda familjeträd i slutändan. Efter utmaningen var avklarad var jag så fäst vid familjen att jag fortsatte ner till generation tolv. :)
Sen så brukar jag köra Destination Världen mycket också. Det tycker jag är riktigt kul när man inte har mer att göra hemma i vanliga kvarteret. Klara av alla uppdrag, hitta skatter, lära sig nya färdigheterna där..
Mina favoritexpansioner är Husdjur, Leva Livet, Drömjobb och Destination Världen. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#3 Vad är Legacyutmaning? :) Aldrig hört.. xD haha.
Hur gör man flera generationer? Bara låter barnen flytta hemifrån och gifta sig med någon osv?
Köpte Destination världen när de kom ut men jag gillar de inte alls :P
Man hinner inte göra så mycket innan dom är trötta och måste sova liksom ^^
#4 Det finns en artikel om det här på forumet! :) En Legacyutmaning är, lite kort, en utmaning mot sig själv för att se hur länge man orkar. Du ska skapa ett familjeträd på tio generationer, från första simmen till den sista, och uppfyller du ett antal saker på vägen får man extra poäng.
Det är roligast om man är flera som gör utmaningen tillsammans, så man kan jämföra poäng med varandra, men det är ruskigt jobbigt och tidskrävande. Samtidigt är det ruskigt kul och utmanande.
Grunden till Legacyreglerna finns här, men reglerna är mest baserade på grundspelet. Jag brukar modifiera vissa regler beroende på expansioner. Till exempel brukar jag lägga till som regel, när husdjuren kom, att jag skulle köra en dubbel legacy i samma familj. En för simmar och en för husdjur!
Barnen måste bo kvar på originaltomten, men i Sims 2 brukade jag låta dom gå på universitetet också innan. Barnen flyttar in, föräldrarna blir gamla och går bort, barnet tar över och gifter sig och får egna barn. Sen fortsätter det så. Alla fusk är totalförbjudna och man får INTE starta om spelet om det går dåligt. Fusk får ENDAST användas för att ta bort buggade object och hjälpa till om en Sim fryser.
Fuskar man med energin och deras andra behov i Destination Världen så går det jättebra. :D XD
#3 det är typ det jag gör nu fast inte direkt med alla regler jag får inte ta till pengafusket det är typ det enda jag kör med. Så jag fuskar ingenting!
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#6 Åh, vad roligt! :D Hur långt har du kommit? Vilken generation?
Om jag orkar ska jag ta till med att skriva en egen lista på Legacyregler för dom expansioner jag har, så ska jag köra en riktig Legacyutmaning själv. :)
#5 Åh, låter ju superkul! :D
Så ingen ska någonsin flytta därifrån? Bara dö.. Eller får ungommarna flytta så de blir mer plats? :P
Ingen som vill köra? :) Starta ikväll och skriver lite om det, visa någon bild och sådär :D typ "tävla" :)
#8 Jag skulle jättegärna köra det! :) Men då får man anpassa Legacyreglerna lite efter expansioner också. Kan bli svårt annars, alternativt lätt att fuska.
Vi kan starta en Legacytråd här på forumet och se! Det kan pågå upp till flera veckor, beroende på hur mycket tid man har att spela. Så får man meddela om ens Legacyfamilj dör av olyckor eller liknande, så man kan börja om. Det tar ju inte slut förrän allt är över och man kan räkna ihop alla poäng! :)
Man får aldrig ändra det aktiva hushållet. Du kan säkert kasta ut arvingens syskon när dom inte behövs längre och eftersom åldrandet ska vara aktivt och på normalt så kommer ju alla dö ändå så småningom. Så det spelar nog ingen roll om dom dör i ens aktiva hushåll eller ute i kvarteret någonstans. Den regeln kan man lägga till själv på sina Legacyregler, tycker jag.
#9: Hade varit skit kul verkligen! :)
Dock gjorde jag precis min gubbe, kunde inte hålla mig, haha!
Är sjuk och finns ingenting annat att göra.. :P
#10 Det gör inte mig något, kan börja lite i efterhand! :)
Jag ska försöka lägga upp en tråd här med reglerna som jag kommer att följa. Kommer gå efter grundmallen som jag använde i Sims 2, låna lite från artikeln här på iFokus samt skriva dit egna regler anpassade efter expansionerna.
Jag har ofta skapat en familjm, spelat lite och sedan börjat om. Nu har jag dock lyckas hålla mig hyffsat. Började med två st som flyttade ihop i ett hus, dek ände inte varandra sen tidigare. När de väntade sitt första barn i ett hyffsat tidigt stadium valde de att gifta sig, de fick sedan en dotter. Jag hade planeratt att få tvillingar men nehej då!! Nu har de även fått sin andra dotter och därmed är familjen fullbordad.
De har även sex adopterade hätar som skall säljas när de är fulltränade för att ge familjen desto mer pengar ^^
#10 ah okej :)
Jag kommer nog inte direkt räkna poäng ens (förlorar kanske hela de roliga då..?) utan bara inget fusk, och se hur långt jag kommer :D
Började bli på g med en rik gubbe så märkte jag att det var min chefs man, hoppas de inte kan försämra för jobbet ^^ haha.
#13 Hehe, nice! :)
Jag kommer ihåg att jag inte räknade poäng heller på min bana i Sims 2. Istället hade jag en speciell regel. Simmen jag skapade hade varglika gula ögon och jag hade bestämt mig för att min Sim i generation tio också skulle ha det.
Så jag såg till att alla barn som skulle vara arvtagare fick dom gula ögonen. Det höll på att gå helt åt skogen i generation 6, då paret fick sju barn med bruna och gröna ögon. Tillsist kom det åttonde och sista barnet, där jag hade tänkt ge upp, och han fick gula ögon! :D
Tror att även generation 11 har dom gula ögonen kvar. :) Den familjen ballade ur sen då Legacyutmaningen var slut… XD
#14 Åh, coolt! Vet inte hur jag ska stå ut i 10 generationer.. Tröttnar och vill börja med nya alltid :P
Men ska försöka! :D
Hur långtid tar det typ? Asså flera månader om man spelar typ 10 timmar i veckan?
Hoppas jag har åldersgrejen på normal nu, hade ändrat till längre men satte nu på normal så de borde väl vara de antar jag ^^
#15 Det är det som är utmaningen! :D Att kämpa på och försöka att inte tröttna. Jag hade jättekul med min första Legacyfamilj.
Det varierar lite, tror jag. På antalet simmar och hur man spelar. Spelar man för att tjäna poäng så vill man säkert ha flera syskon och det tar tid att kontrollera, sköta och vägleda flera simmar. Har man bara några få i hushållet åt gången går det nog fortare.
Minns inte hur lång tid min utmaning tog. Var för länge sen.
Japp, det är vad som menas med normal! :) Jag håller på att skriva en annorlunda Legacyutmaning som ska försöka ta med saker från expansionerna i beräkning (vampyrer, mumier, simbotar, spöken m.m) om man vill ha såna i legacyfamiljen också.
Jag tröttnar oftast på typen av familj.
Ena dagen vill jag spela på en bortskämd modeprinsessa i bridgeport, sekunden senare en mystigt, tillbakadragen vampyr och strax därefter ett gäng av det idylliska familjelivet.
Så ja..just nu spelar jag på tre systrar, ena systerns partner och deras dotter - då har jag liksom en mix av allt möjligt.
jag fuskar aldrig och kör oftast legacy.
tycker att fusken gör det tråkigt och hatar när jag får för mycket pengar. då behöver man liksom inte kämpa. det börjar oftast med att de har en dusch, badkar och toalett inom fyra väggar och sen lägger jag till kylskåp, men bänk, spis, bokhylla, telefon, tv och fåtölj och när de har tex 5000 bygger jag ett till rum osv.
alla möbler är oftast från början de sämsta som går att köpa sen uppgraderar jag allt eftersom :)
jag räknar tre, fyra, fem ljug för mig, ja ljug för mig
#18 Så älskar jag att spela! :D Kämpa för pengarna får alla mina familjer göra, jag använder aldrig pengafusket. Det tar bort det roligaste med spelet, enligt mig.
Dock använder jag testingcheatsenabled true för att dra i mätarna dom dagar då jag är lat. Alternativt när mina simmar är på semester för att hinna göra så mycket som möjligt på tre dagar.
#19: jag kan använda det vid akutfall som när tex ett husdjur vägrar att äta, när man pottränar barnen, men aldrig annars
jag räknar tre, fyra, fem ljug för mig, ja ljug för mig
Jag spelar som #18 :) Betydligt roligare utan fusken! Dessutom älskar jag att bygga hus (i ändra stad-läget)! Jag bygger aldrig "häftiga" hus åt mina simmar direkt med hjälp av pengafusket, utan fyller kvarteret med roliga hus som mina simmar sedan får tjäna ihop pengar till, haha. Håller med #18 att för mycket pengar tar bort utmaningen med spelet. :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Just nu spelar jag med en ungdomen Lori Dunham. Hon flyttade precis in i ett sött litet hus i Appaloosa Plains med sin hund Moomoo och sin katt Mavis. Hon har även adopterat en hemlös katt som hette Strumpa och nu har blivit omdöpt till Malva.
Målet är att hon ska starta som ett eget djurhem, en fristad för hemlösa djur. Främst hundar och katter, även ett par hästar i slutändan. Hon klättrar sig uppåt i karriären Politik och tränar Moomoo i jakt när hon har tid…
Har startat en blogg om familjen som är lite under konstruktion och kan komma att ändras en del men har uppdaterat lite:)
Jag var jätteless på the sims 3 fram till härom dagen då jag äntligen fick för mig att köpa kvällsnöjen! :)
Jag vet en sak som man kan göra :) Typ odla massa frukter och grönsaker och sedan försöka få dem till så bra kvalitet som möjligt. Ganska klurigt faktiskt! :p
Jag har en familj där jag har kommit till generation 7 tror jag.
En familj där jag inte fuskar.
En familj där jag har fint hus och allt och bara spelar för skojs skull, hon fllyttar också så jag kan bygga nya hus.
Tycker spelet blir trkigt när det slutar svara bara, då orkar jag inte starta det för… Det är inte kul längre, när man kämpat med ett hus, och så sparas det inte.