The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 6076 ggr
Mirre9898
1

Spelar legacy ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det går inte så bra… Mitt hus blev inte direkt så vacker med tanken av att man bara får starta med 1300 simdaler (Sebild). Hade inte ens råd med en lampa till mitt hem! xd. Nej, nu ska jag skaffa en vän så min sims gubbe kan gå hem till någon och kissa, och sen ska jag palla frukt från dom x).

Ursäkta för dålig bild :$

Miranda

myismyname
0

Följer!

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

[SallysPigge]
0

Följer med :-D

amandanormaan
0

Jag meed :)

Te sunt non solus ♥

Mirre9898
0

#1 & #2 Okej, vad roligt! :D, Ska lägga upp några skärm duppar nu, måste bara stänga av sims en stund för att kunna lägga upp dom ;).

Miranda

Mirre9898
0

#3 :D.

Miranda

Mirre9898
0

Min sims Emily Jackson i vardags kläder :) (visar först upp simsen)

Miranda

Mirre9898
1

Finkläder! :)

Miranda

Mirre9898
0

Underkläder :).

Miranda

Mirre9898
0

Tränings kläder :).

Miranda

Mirre9898
0

Badkläder :).

Miranda

Mirre9898
0

Okej, så här ligger det till :)…

jag har gjort sims tjejen Emily Jackson som är ungdom och bor på 345 Riverblossom Hills Drive (Sebild)…

Miranda

Mirre9898
1

Och just nu är hon i hop med nån kille (Vet inte vad han heter XD). Dom är ''på G'', men dom har inte kommit så långt så man dom kan myspysa. Killen hon är i hop med är rick, och rockstjärna, och eftersom att hon bor mitt emot honom så brukar hon direkt efter jobebt gå hem till honom och utnyttja hans hem, Hahah, för i hennes hem har hon bara en säng ;). Men hon brukar för de mesta som sagt sova hos honom, medans han var sova i gäst stugan :D….

En sak som kan vara bra att veta är att Emily jobbar inom sjukvåden och hon tjänar 28 simdaler varje ''dag'' :D…

(Killen på bilden är hans pojkvän :))

Miranda

Mirre9898
0

Här kommer en bild på deras första kyss… ♥.

Miranda

Mirre9898
1

En till sak aom är bra att veta är att jag bara har sims 3, sims 3 destinations världen och sims 3 stadsliv :).

Jag har inte kommit så mycket längre eftersom att jag precis har börjat :D. Men jag återkommer lite senare i dag, när jag har hunnit spela lite ;).

Hahah, Föressten här kommer en rolig bild. Medans Emily sov hemma hos hennes pojkvän, hade pojkvännen ''fest'' eller det var iaf några inbjudna och sen när dom skulle sova så går pojkvännen (måste ta reda på vad pojkvänner heter! xd) till sin gäststuga, så ser jag att en annan kille (som är polis) går ut i kalsonger på väg hem från gäststugan…
Är pojkvännen kanske Gay? :D.
(Om ni tittar vid stolpen så ser man en mörk hyad kille i vita kalsonger)

Miranda

Jusse.
0

Om du spelar legacy ska väl inte första simmen få gifta sig med en rik? ;)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Mirre9898
0

#15 Stog det inte det? :$ Aja, det här är första gången jag spelar. Men tack föratt du sa det! :D, säg gärna till om jag gör nåt mer fel :). (Ska läsa egenom reglerna igen, jag läste dom i går kväll..)

Miranda

eeeliiinnn
0

#12 HONOM GIFTE JAG MIG OXÅ MED ! HIHIHIHI fast visst är han ful? :c

Mirre9898
0

#15 Läste nu den här regeln xd

1. Alla simmar utom grundaren får gifta sig med "rika" simmar.

Då vet jag :), då får jag väll spara honom tills barnet (som Emily kommer få, men hon är inte gravid just nu) till honom, för att om inte den simmen är med i det aktiva hushållet så åldras den ju inte? :).

Miranda

Mirre9898
1

#17 Hahha, aa :D. Men jag kommer göra det med Emilys barn sen bara för att han är rik ;).

Aja, nu ska jag fortsätta spela! :). Återkommer senare ;).

Miranda

Mirre9898
0

Nu fick jag reda på att pojkvännen heter Jon och hans gay kompis heter George ;).

Miranda

Jusse.
0

#18 Om du har inställt på att kvarteret ska fortsätta (kommer inte ihåg vad det heter) så kan alla i hela kvarteret åldras, gifta sig, få barn och sånt ;)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Mirre9898
0

#21 Hahaha, vad roligt! :). Men jag har nog inte det, för ingen har åldrats förut när jag har spelat :).

Jag kan berätta lite snabbt som har hänt. Emily har gjort slut med Jon eftersom att Emily är grund simen och grundarna får inte gifta sig med en rik. Hon har då hittat en ny kille Som heter Jebifiah (jag vet, ett fult namn), och dom är på dejt just nu :) (Sitter vid en annan dator och skriver det här så jag kan tyvärr inte ladd upp bilder just nu). Och det som är bra att dom båda jobbar inom sjukvården, och dom har massa annat gemensamt, t.e.x båda är arbetnarkomater (eller hur det stavas). Föressten jag kan berätta Emilys ''Personlighet'' :). Här kommer dom:

Arbetsnarkoman
Bra på att kyssas
Bokmal
Ambitiös
Tursam

Och en sak jag kan säga är att Jabidiah INTE är rik och han är iaf lite snyggare än Jon ;). (Kommer bilder sen…)

Miranda

Mirre9898
0

Snabb Uptade.

Hahah, det går inte så bra för mig just nu ;) jag måste börja skynda mig lite… Men i alla fall… Precis när det började gå bra för Jebidiah och Emily så får jag veta att han är rik… Vad fail. Jag måste verkligen börja titta om dom är rika innan jag börjar flörta med dom, och det dåliga nu är att jag måste göra slut med honom och Emily mår så dåligt efter hon har gjort slut med någon… Och en till sak som är dåligt är att det finns ingen kille som är Ungom/Vuxen i den här världen! :(….

på bilden är det Jebidiah och Emily :).

Miranda

Mirre9898
1

Föressten så har jag ''upptaderat'' huset lite ;). Det blen en toalett och ett hand fat ;). Just nu sparar jag till en dusch och kylskåp :D, sen klarar jag att leva hemma, istället för att åka hem till mina vänner o äta och duscha :).

Fick också in två lampor ;).

Miranda

eeeliiinnn
0

1. jag är gift med George ! och han är SNYGG!

2. han är bäst och älskar ungar hihihih

3. han är snygg HIHIHI :D

Mirre9898
0

#25 Spelar du legacy? :o

Miranda

eeeliiinnn
0

halft typ.. hahaha :$ läs min nyskapta blogg?

http://thesimsgirl.weebly.com/index.html

myismyname
0

Vad kul att Weebly verkligen har smittat alla här på forumet, haha Skrattande

[SallysPigge]
0

#28 Japp det sprider sig snabbt :-D

myismyname
0

#29 Haha, ja :D Jag får då tacka Mitchika, för det var hon som inspirerade mig att skapa en sida, haha

eeeliiinnn
0

My, din sida är awsome ! du har lyckats med den ! :D

[SallysPigge]
0

#29 Jaha så du härmade som jag då …. Flört

eeeliiinnn
0

hahah sally, vad heter din sida? :D tror jag redan följer den alvarligt talat hihi

[SallysPigge]
0
myismyname
0

#31 Tack så hemskt mycket! Skrattande

#32 Haha, japp!

eeeliiinnn
0

My hihii kolla mina "länkar" (A)

myismyname
1

#36 Jag såg det nyss :'D Tack för länkningen! Jag kan länka dig också, men inte just nu (är inte inne på Weebly) Glad

Mirre9898
0

Har upptraderat huset lite ;), fast det här är en ganska gammal bild, jag har lagt in massa möbler osv (Kommer en bild sen).

P.S toaletten syns inte på bilden :).

Miranda

Mirre9898
0

Emily har fått ett barn med Kim (tror jag att han heter) dom var gammla jobb kamrater :), och han var INTE rik ;). Barnet blev i alla fall en kille och jag har döpt honom till Justin och han är Disciplinerad (eller hur det stavas) och han är amitiös och något till som jag har glömt bort vad det är :D. Nu är Justin småbarn.

Det är mitt spel som har ett bugg det är därför det ser ut som ett robot små barn ;).

Miranda

Mirre9898
0

Emily har också blivit åldring, men hon får fortsätta jobba tills Justin är ungdom :$. Föressten har jag uppfyllt Emilys livslånga önskan, vilket var att nå nivå jobb nivå tio i sjukhus jobbet (har glömt bort vad det heter… Jag glömmer bort vad allt heter xD). Alltså har jag 4 Poäng just nu :).

Längst fram på bilden ser ni Emily som åldring och Justin i bakrunden :).

Miranda

Mirre9898
0

En till bild på Emily och Justin :).

Dom fyllde år på samma dag :$.

Miranda

eeeliiinnn
0

woho intressant ! :D

Mirre9898
0

#42 Vad kul att du tycker det! :D.

Miranda

Mirre9898
0

Här är en bild på hela ''huset'' ;).

Miranda

SimsBrooke
0

#44 ett tips på huset =) 

För att det inte ska se så grötit ut så välj inte samma golv i varje rum.  För mig blir det för mycket brun färg och tittar hellre på golvet än sakerna runt omkring.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mirre9898
0

Nu har Justin blivit tonåring precis, och han blev ganska tjock så han får gå på gym ett tag ;). Här är iaf en bild på honom och hans barnvakt (när han var liten) kyssas… Vet itne riktigt om jag vill att dom ska gifta sig när dom blir äldre eftersom att hon inte är rik, tror jag ;).

Miranda

Mirre9898
0

45# Tack för tipset, men jag började ta det golvet eftersom att det var gratis och sen har jag bara tagit det mera gånger… :)

Miranda

SimsBrooke
0

#47 okej.. Men det är bara något du ska tänka på. =)

eeeliiinnn
0

hhaha " jag vet inte om jag vill att dom ska gifta sig eftersom hon inte är rik" hahahaha <3

Mirre9898
0

Bjuder också på en bild.Det är när Justin var i gymmet så var det ett ''litet barn'' som drunknade och dog och då kom liemannen ;).

Tycker ''barnet'' ser jätte roligt ut!, men första gången jag såg den blev jag lite rädd…. men den är så för att som sagt så buggar/har kläder från vuxna till barn :).
Och bara för att Justin tröstade Barnet som dog) pappa så kommer han och hälsar på ofta :o….

En annan rolig sak är när Liemannen tog barnets ''kropp'' så gick den upp till över våingen och började dansa och snacka med min sims gubbe! xd. Jag filmade det >;).

Miranda

Mirre9898
0

#49 Hahha, ja men det handlar om att överleva också ;). Men just nu har vi bra mycket pengar… vi har runt 40 000 simdaler eftersom att Emily tjänar så bra på sitt jobb, hon får ungefär 3000 simdaler varje dag :), Men planen är att när jag har tillräckligt myckt pengar så ska jag radera allt jag har gjort nu och göraett snyggt stort hus istället :).

Miranda

eeeliiinnn
0

kan skicka en länk så du kan ta bort alla kläder som är "farligt" för sims.. som den där buggklädnaden på barnet som dog.. även "robotsaken" på spädbarnet! för det är ju sjukt irriterade right? :)

http://sims3.crinrict.ch/2010/07/bad-cc-kategorisiert-fur.html 

det är bilder, så du går in på "installerat innehåll" på startsaken till sims och kolla om det finns såna liknande bilder! :)

Mirre9898
0

#52 Tack så mycket! :D.

Miranda

eeeliiinnn
0

antar att du hittade ganska mke att ta bort va? :D

Emmy
0

Vart läser man legacy reglena och laddar man ner något för att spela det? Hur mycket pengar börjar man med o vad är målet osv? :)

Eriikaa
0

#55 - http://blackwood.blogg.se/category/legacy.html

Där ka du läsa allt om legacy! :)

Har precis gjort mig en egen tjej och ska testa att spela såhär. :D

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

SimsBrooke
0

#56 hennes serie är gudomlig. Skit bra verkligen :D

eeeliiinnn
1

#56 kan du inte börja blogga igen, läst din blogg förrut men du slutade ju :(

SimsBrooke
0

#58 den bloggen är inte personen som skriver. Hon som äger bloggen hade ett barn på väg därför hon lagt den på hyllan..

Eriikaa
0

#58 - Det är inte jag som äger bloggen tyvärr. ;)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Mirre9898
0

Emily har dött… inte för att jag har så mycket mer att säga om det, men hon dog iaf pga ålder, hon blev runt 81 dagar och Justin sörjer. Hon dog på väg hem från sitt jobb.

Miranda

Mirre9898
0

Men hon kommer och hälsar på då och då ;) och spökar.

Miranda

Mirre9898
0

Men nu över till nått lite roligare.. eller roligarr och roligera, ändå ganska tragiskt. Det var så här att Justin som sagt var i hop med barn vakten och sen helt plötsligt försvann hon!… så då började jag genast leta upp en ny flickvän till Justin, och dom blev då också ihop (då var han otrogen) och sen så visade sig att hans första flickvän inte försvann, eller alltså dom träffades. Då friade Justin till hans första flickvän, men den dagen dom skulle gifta sig så anklagade första flickvännen honom för otrohet (då jag hade helt glömt bort att göra slut med andra flickvännen, mitt fel sorry :$) Men nu håller jag på att bygga upp första flickvännens och Justin förhållande igen. Och det går bra ;).

Undervik på bilden att dom är nakna när dom förlovas :$…

Miranda

Mirre9898
0

och juste eftersom att Justin är ungdom så mpste han skaffa ett jobb (vi har runt 43000 simdaler just nu) och han hans livslånga önskan är att bli klar med färdigheten att lära sig att skriva (har glömt bort också vad det heter) och alla färdigheter i målning :) (hoppas ni fattade det). Vad tycker ni han ska ta för jobb som passar han bäst?. Han är atlektisk också och har färdighet 4 i det skulle jag tro… och han är konstnärlig också ;).

Miranda

Mitchika
0

Hur kunde jag missat den här? :D Följer från och med nu!

#30 Hehe, Weebly får en hel del nya sidor på halsen, verkar det verkligen som. Jag tycker det är jätteroligt med dessa nya sidor. :)

Folk härinne är så duktiga och kreativa! :D Det ska bli så kul att se vad allt det här leder till.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Mirre9898
0

#65 Vad kul! :D.

Miranda

Mirre9898
0

Nu är Justin och hans fru Gifta :) och dom bor tillsammans, jag tror hon heter Kathrine eller något såndär ;).

Miranda

Mirre9898
0

Har också fixat huset mycket finare ;) fast jag var tvungen att spara lite på pengar så det är inte så snygga möbler/tapet/golv :$. Sen har jag inte börjat med nedervåningen eftersom som sagt att jag måste spara pengar :). Därför har Justin bestämts sig för att inleda sin karriär i millitär skolan (eller hur man nu ska kalla det).

Föressten så håller jag på att ta bort massa bugg grejer, alltså kläder från mitt the sims :D. Ska se om det funkade ;).

Där det inte är några fönster på bilden där ska garaget vara sen.

Miranda

Mirre9898
0

Så här ser det ut på övervåningen inomhus :).

Miranda

Mirre9898
0

Och föressten är frun (alltså Katherin som jag tror hon heter) gravid :). Hon är inne på sin tredje dag just nu…

Miranda

Mirre9898
0

#70 en bild till…

Miranda

Mirre9898
0

Emily som spökar lite i huset ;).

Miranda

eeeliiinnn
0

gilla gilla gilla, du bör fixa en blogg :)

Mirre9898
0

#73 Hahah, tack! :D. Vad roligt höra ;).

Miranda

SimsBrooke
0

Du borde verkligen göra en blogg. Och ett annat tips, skriv ner olika saker så som namn och sånt. Det är svårt att hålla reda på och mycket bättre om man kan skriva namn som man är säker på att folk heter. Det är lite tråkigt att läsa och sen är inte den som spelar omgången osäker på vad alla heter. *Ler* Inget negativt med det du skriver men detta borde alla göra som gör sådana saker lättare att hålla reda på vad alla heter =)

Mirre9898
0

#75 Hahah, jag vet!, men jag glömmer alltid bort när jag ska skriva, och sen orkar jag inte starta upp sims bara för att ta reda på namnet sen stänga ner igen :), Men jag får börja komma i håg det nu! ;).

Just nu skriver jag från min andra dator, alltså den datorn jag inte spelar sims på. Och det är ju roligare och få se bilder osv, så det är därför jag måste starta upp och stänga ner från samma dator (hoppas ni förstog).

Miranda

SimsBrooke
0

#76 ha ett block/papper och penna ligga framme och försök påminna dig själv om att skriva =) 

Btw stort hus dem har fått =)

Mirre9898
0

77# Jag har det, då jag skriver upp bla hur mycket poäng jag har och vad som behövs för att få poäng ;). Men nu vet jag att hon heter Kathrine :D.

Haha, jo. Vi hade 43000 simdaler som sagt och sen så tog jag bort hela huset då hade vi runt 68000 simdaler och då hade jag råd med att bygga huset :)

Miranda

Mumsing
0

följer! :)

Mirre9898
0

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu har mitt sims laggat sönder bara för att jag radera några grejer, alltså kläder osv som buggade!, Så den tog bort min LEGACY FAMILJ!!!!…. NU HATAR JAG MITT SIMS :'(… Det som gick så bra! D':. Aja, får väll göra en legacy familj i morgon då…. FML.

Förlåt allihoppa <3, men nu kommer inte mitt sims lagga iaf… Hoppas jag ._.

Så ledsen :(…

Miranda

eeeliiinnn
0

åh synd,, hatar när det blir så, eller när det laddar hemskt! :(

Eriikaa
0

Åhnej! ):

[SallysPigge]
0

Oj då. tråkigt :-(

Mirre9898
0

#81 + #83 + #82 aa… :'( så jag ska göra en ny…. Kommer nog också skriva i det här inlägget… eller ska jag göra ett nytt?

Miranda

Jusse.
0

Nytt tycker jag. Det är redan jobbigt att scrolla ;)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Mirre9898
0

#85 Hahaha, okej ;).

Den kommer heta ''Spelar Legacy 2'' eller något sånt :). Men den kanske kommer in i till och med i morgon, nu ska jag spela lite ;)… har skola i morgon så kan inte spela så länge..

Miranda

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.