The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 4350 ggr
Lisaandersson96
0

Sims 3 "Launcher" har slutat att fungera!

Gahhh! ._. orkar itne börja om en femte gång nu så nu måste ja få hjälp!

Jag hinner inte spela längre än en timme. då helt random hakar allt upp sig och ja måste trycka ctrl+alt+del och ta aktivitetshanteraren för att kunna *avsluta* spelet.. sen börja om igen..

Det började när jag fick 'Husdjur' till sims, jag har läst på internet att de kan bero på att man inte uppfyller minimumkraven, att datorn blir överhettad osv… men… allt är som de ska? och ja har inte riktigt förstått hur ja ska starta spelet utan Launchern heller… för när dom förklarar att filen ska ligga typ

'program - thesims3 - game - Bin ' (-ungefär!) men det finns de inte på min dator :O snälla va kan de vara för fel på spelet :(??

ps.. vill hellst inte installera om alla spel heller.. har en 4 stjärnig kändis och har ett ganska långt släktträd på den familjen :( men börjar väl hellre om än att spela samma sak om och om och om igen antar jag……

Tack på förhand!<33

[lejdyga]
0

Händer mig när jag ska börja spela så jag sätter min fot här

Lisaandersson96
0

Okej:)  hände det för dig när du installerade Husdjur eller har de varit längre ? :)

[SallysPigge]
0

Kör du lapptop?

Lisaandersson96
0

Ja En Packard Bell :)

[SallysPigge]
0

Lapptopar är inga bra speldatorer. Min laptop segade rejält efter husdjur så jag köpte en stationär istället. Men visst alla kanske inte kan springa och köpa ny dator. Men testa att avinstallera någon annan expansion som du inte vill spela nu och se om det blir bättre.

Lisaandersson96
0

Hmm.. de kan inte bli fel då om man har varit t.ex utomlands med en familj? eller att någon är vampyr :)… Egentligen vore kanske enklast att bara avinstallera alla och börja om xD .. blir de fel i själva installeringen när de blir såhär tror du? :)

( syftar på Nattliv/destination världen)

[SallysPigge]
0

Tyvärr jag vet inte. Någon annan kanske kan svara på det

Lisaandersson96
0

m :) ska prova spela nu fåse.. annars får ja avinstallera dem ;/

SimsBrooke
0

Du kan ju spara din familj. 

Gå in på Dokument - Electronic arts - The sims 3 - och spara Savemappen på skrivbordet tillexempel =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[lejdyga]
0

Jag kan inte starta mitt spel utan att rutan som det står : sätt in husdjur skivan!, sen så kommer det upp att just den saken du har problem med -.-

Mitchika
1

Okej, ska försöka hjälpa här.

TS, jag kollade upp det du nämnde om att starta spelet utan launchern och det går. Vägen dit varierar beroende på vilket operativsystem du har.

Här hittade jag filen på min dator, som har Windows Vista.

Lokal Disk (C:)/Program (x86)/Electronic Arts/The Sims 3 Husdjur/Game/Bin

Där ligger filen TS3EP05, som jag misstänker är den man ska använda.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows