The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts3-expansioner-med-mera
Läst 3151 ggr
Mitchika
0

Utmanar ni er själva?

Det kallas ju för Legacyutmaning och hela grejen i sig är ju en utmaning. Men det jag undrar är om ni utmanar er själva samtidigt som ni gör det? Till exempel, testar era egna gränser? Pushar lite längre än vad ni kanske vågar för att se om ni klarar det?

Jag utmanar mig själv genom att försöka ha en så stor familj som möjligt. Just nu har Arkon och hans fru Cherry tre barn. Zachorian och Mika, som är småbarn och håller på att lära sig gå, och Trevor som bara är en baby.

Samtidigt har dom FEM hundar på samma gång, i en hundgård nära huset som också behöver skötas om och ses till. Samtidigt ska deras ätt ärvas vidare precis som simmarna, så hundarna har ett eget Legacy.

Försöker ni utmana er själva, eller är Legacyutmaningen i sig tillräckligt? :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

SimsBrooke
0

Jag spelar ju dock inte som legacy alltså alla dessa regler och poäng jag pallar inte. Det enda jag inte får göra är att fuska med pengar. Men oavsett om jag spelar utan fusk med pengar eller inte så försöker jag att utmana mig själv för att det är kul. Att inte utmana sig själv är inte ett roligt spel..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
0

#1 Så spelar jag också, varje familj. :) Pengafusk är förbjudet här hemma. Men Legacyutmaningen gör jag just för att utmana mig själv, då alla fusk är förbjudna.

Poäng spelar jag inte för, men jag följer reglerna.

Hur utmanar du dig i ditt spelande? :D "Nyfiken"

SimsBrooke
0

#2 Att jobba mig upp i olika karriärer, att få så många barn jag bara kan innan mina simmar bli gamla. Jag har haft som mest barn är nog 11 men det var även många tvillingpar/trillingar som jag har i en sådan familj. Jag använder ju den där befruktningsgrejen man kan "köpa" under kistan för utan den får jag aldrig mer än 1 barn.

Försöker ibland även att klara av att få olika färdigheter till max =)

Mitchika
0

#3 Tack! Jag letar efter nya sätt att utmana mig själv, nämligen, och du gav mig lite idéer där. :)

Försöker göra min Legacyutmaning så svår som möjligt för mig själv utan att göra den tråkig på samma gång.

SimsBrooke
0

#4 vad kom du på för idéer??

Mitchika
0

#5 Att spara ihop till befruktningsgrejen på mina simmar i Legacyfamiljen! :D Att få trillingar på halsen, samtidigt som två hundar får tre valpar kommer garanterat leda till lite kaos och svårigheter.

Samtidigt som föräldrarna då försöker nå toppen av sina karriärer. Det kommer bli kaos utan dess like. :D

SimsBrooke
0

#6 den kostar 10 000 alltså såna här livsönskan inte simdaler =)

Mitchika
0

#7 Japp, det har jag koll på. :)

Har en familj där alla har evigt liv (Hidden Springs 4-ever) och där jobbar jag på att alla simmarna ska få exakt alla Livsönskningar uppfyllda. :D

SimsBrooke
0

#8 oj det är ett jobb det :O Ibland tar det ju sån tid att få ihop tillräckligt.

Namiko
0

Utmaningar gör jag inte. Använder aldrig några fusk för dels så är det otroligt tråkigt att spela när man fuskar och så är jag livrädd för att spelet ska börja bugga som det blev med sims 2 för mig. Men jag kan få för mig rätt mycket saker som jag vill göra som gör spelet roligare.

Som nu när jag spelar på en familj som började med mig själv, jag har gift mig och skaffat 2 barn, kände inte för att spela vidare på något av barnen utan när den ena dottern gift sig och fått sitt första barn kastade jag ut alla och behöll barnbarnet. Sen var min fru otrogen och blev gravid med en av grannarna och fick senare tvillingar, vår ena gemensamma dotter gick sen och skaffade barn med samma man vilket gjorde att hennes barn och min frus barn både blev halvsyskon och mostrar/systerbarn. Har även skaffat kloner efter mig och min fru som precis blivit tonåringar. Har nu 7 personer i hushållet och ett helt galet släktträd.

För mig handlar det om omväxling, börjar jag bli less på en familj så kan jag göra något helt galet för att vilja fortsätta spela istället för att starta en ny familj. Kan säga att leva livet har underlättat enormt för mig då jag inte gillar att spela på barnen och oftast inte skaffar mer än två av just den anledningen, nu kan jag bara skicka iväg dom på internatskola istället och kan då skaffa så många barn jag vill utan att det känns jobbigt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
0

#10 Låter awesome, ärligt talat! Jag gillar också det där med internatskolor så man blir av med dom tills dom är tonåringar.

Men det där släktträdet lät riktigt kul. :D
Jag gillar din spelstil, det där med att göra något riktigt galet för att behålla intresset för familjen. Så gjorde jag i Sims 2, fast där hade jag mer kontroll än jag har i trean. Gifte bort mina simmar med Servos och såg till att dom fick barn via fusk. Använde en mod och ordnade så att min sim fick barn med en alfavarg (barnet var dock helt normalt).

Såg till att flera av mina simmar fick barn med Liemannen och även professorn som dyker upp när simmarnas ambitionsmätare gick ner till full rött. Professorns barn blev exakt likadant som honom… creepy. Jag gjorde även simmar till zombies och lät dom få barn med varandra via fusk… XD Herregud, vad jag ställde till.

[SallysPigge]
0

Nu håller jag dock på min första Legacy och bara det är tufft att inte få gifta sig rikt. Tycker jag har svårt att hitta rika annars men nu är alla helt plötsligt rika.

Men annars så gör jag egentligen aldrig fusk, fuska med pengar var väldigt länge sedan, spelade nog sims 2 då.

Men tack för er tips och idéer :-D

artema
0

Min nuvarande utmaning är att göra en jättesläkt!

Namiko
0

#11 Jag gör ofta simmarna gravida innan jag kastar ut dom ur huset så att jag ska få en större släkt utan att behöva ta hand om barnen själv :P I den här familjen fick ena dottern flytta hem igen enbart för att jag skulle kunna göra henne gravid (hennes föräldrar ville ha 5 barnbarn så hon fick offra sig efter att andra dottern fått 3 barn redan) och av bekvämlighetsskäl så fick hon förföra samma kille som sin mamma gjorde.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
1

#14 Riktigt smart! :D

Jag hade en sim i Sims 3 en gång som jag gjorde bara för att. Jag såg till att han blev odödlig (genom Hidden Springs) och sedan hade jag åldrandet på. Han låg runt med i stort sett alla kvinnorna i staden, oavsett gifta eller inte. Han hade över 20 barn i slutändan, men behövde inte ta hand om en enda av dom! :D XD

Dom äldsta börjar bli tonåringar där. Det ska bli kul att se om han får massa barnbarn också. :D