Tom tomt!?!
Jag kan inte flytta in min sim på en tom tomt! Jag hade tänkt spela Legacy och då funkar det ju inte annars D:
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Varför kan du inte flytta in på en tom tomt? Finns det inga tomma tomter eller har du något annat problem? :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Inte en aning. Men tomma tomter finns det. Min sim hamnade i biblioteket (med olika simfamiljer att spela på) och när jag skulle placera ut henne funkade det inte att sätta ut henne på en tom tomt :/
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Fanns det en "Tillbaka till spelet"-knapp högst upp på skärmen när du gjorde det? Jag misstänker nämligen att du var i Ändra stad-läge och därför bara kunde placera ut simmar på tomter med hus. Testa klicka på "Tillbaka till spelet" (om det finns en sådan knapp) och se om det går bättre då (:
Jag satte henne i ett hus bredvid och får trycka på flytta imorgon… >:c
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Akta bara så det inte blir knas med pengarna då (eller testa göra som jag skrev i #3). :) Tanken är att de ska börja med ett visst antal simdaler, så det kan bli lite galet om du flyttar med din sim (du kanske måste använda familyfunds för att rätta till det.
Det är nog nödvändigt eftersom hon har runt 700… Och den tomma tomten kostar runt 8000 ;)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
När man flyttar säljs väl huset o därmed har man lika mkt pengar?
Inte en aning :o
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#6 Legacytomten ska kosta 14 700. Är du säker att du tittat på rätt tomt? :)
#7 Möblerna är ju inte värda lika mycket när man gått in i spelläge en gång, så jag tror inte att man får igen lika mycket som man lagt ut.
Men jag tänkte spela i Appaloosa. Och den största tomten jag hittade kostade 8000 nånting :/
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#10 Jaha :) Jag kör också mitt legacy i Appaloosa Plains, och då har jag helt enkelt använt familyfunds för att dra bort pengar från min sim så hon började med mindre.
Men jag har runt 4000 kvar och jag kan inte använda familyfunds av någon anledning! 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Har du använt Testingcheatsenabled true innan du använde familyfunds? (: Du måste aktivera testingcheats först, sen ta upp rutan igen och skriva in Familyfunds Familjensefternamn Siffra (Ex. Familyfunds Andersson 1800)
Men vad fjantigt -.- Så var det inte på tvåan…
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Det är mycket som skiljer tvåan och trean åt (;
Man märker det ;D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )