Husdjur i legacy?
Min fråga är då, får man ha husdjur när man spelar Legacy? Har inte hittat någon regel emot men vill vara säker.
Det bör man ju få, det är ju desto svårare att spela med husdjur då de ska ha mat osv.
Sedan kanske det inte är hundra procent rätt med tex hästar som kan tjäna stora pengari i tävlingar. Om man då tänker tävla.
Som #1 sa så gör ju djuren, eller snarare hundar och katter, bara spelet svårare ur ekonomisk synpunkt då de behöver mat osv. Hundar och katter ser jag därför inte som något problem. :)
Däremot kan jag tycka att hästar borde vara bannade från åtminstone den första generationen eftersom de är oerhört lätta att tjäna pengar på… Har inte hittat någon regel om hästar i legacy, men så känner jag i alla fall. Hästar, särskilt adopterade sådana (eller om man valt att starta med en häst), kräver inte mycket träning innan de drar in en redig summa vid försäljning. Om man köper en billig, "dålig", häst från hästcentret behöver man bara umgås lite med den och kanske träna upp den ett par färdighetspoäng för att man ska gå plus vid försäljning. Hästar behöver heller inte kosta mycket, eller ens något (!), i drift eftersom de kan beta på gräsmattan, dricka i dammar och sova var som helst, samt motionera utan saker (och om man vill träna färdighetspoäng så finns det allmänna hästrancher att träna på gratis).
Kort sagt; nej, jag skulle aldrig spela ett legacy där grundaren har häst, just för att jag tycker att det blir för enkelt… Däremot ser jag inget fel i att låta kommande generationer skaffa hästar och tjäna pengar på dem. (:
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Jo har också tänkt över att det kan vara lite fusk med häst men tänkte mer på en hund eller katt. I början kan det ju vara svårt då man nästan inte äger något alls men när man väl kommer in i spelet så kan man ju skaffa djur. Fast djuren räknas väl inte som någon generation?
#3 Eftersom en generation är ett släktled så kan du inte räkna husdjuren som en generation i ditt legacy - de är ju inte din grundsims avkommor (det hade varit lite skumt, haha). Djuren har ju däremot sitt eget släktträd och sina egna generationer om du avlar på dem, så man kan ju göra som Mitchika och spela två separata legacys (ungefär) - ett legacy för simmarna och ett för husdjuren. (:
#4 Ja, när man tänker efter så har du ju rätt. Fast har inte spelat legacy än så får blir en nu i början. Men det går ju att skaffa djur utan att dem tillhör själva generationen :)
#5 Djur kan inte tillhöra generationen - de är ju inte släkt med människosimmarna. :) Givetvis kan man ha djur utav att avla på dem och skaffa flera generationer husdjur, det gör man helt och hållet som man vill med.