Göra en egen värld?
Jag är kass på att bygga hus och sådär, men skulle vilja prova bygga en egen värld bara för det ser skoj ut.
Men, har en fråga. Spelet kan inte förstöras? Att något händer och ens familjer försvinner?
Att man inte kan göra fel och de förstör något ? :P
Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Världskaparverktyget" / Pandiz sajtvärden
Okej.. Ni behöver ej svara.
Kollade instruktionerna eller vad de heter och räckte att skumma igenom lite där så gav jag upp.
Jag tycker inte att du ska ge upp. Jag tyckte också at det kändes som väldigt mycket när jag började läsa igenom instruktionerna men sen satte jag mig ändå och bara lekte och testade i programmet och saker började falla på plats. Eftersom du gör världarna i ett eget program så påverkas ditt spel inte alls av det. Så sätt dig ner och testa lite olika saker i programmet så kommer du nog att få koll på det ganska snart.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Bryr dig inte om instruktionerna. Lek med programmet utan krav på dig själv så kommer det lossna av sig själv. Jag läser aldrig manualer … :-)
Ska prova då :) Trodde man var helt tvungen att läsa allt, och det var ju otroligt mycket! :P
Men ja, man brukar ju aldrig läsa de när man ska få något annat att funka så onödigt att läsa nu med då kanske ;P
Tack ni två! :)
Börja med att leka runt lite och är det något du fastnar på hur man ska göra så kan du alltid leta upp den biten i instruktionerna och läsa på då. Man förstår instruktionerna mycket bättre när man redan testat lite saker.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Om du orkar vänta någon dag (eller till ikväll, beroende på hur mycket tid jag har till att skriva) så håller jag på att skriva på en "artikel" om hur man skapar en värld :) Förhoppningsvis är den lite enklare att förstå (med bilder) än manualen till Världsskaparen.
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#6 det väntar jag gärna på :)
Orkar absolut inte börja på det idag och antagligen inte imorgon heller så. ^^