The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2311 ggr
[camillahj]
0

så seeegt!

Varför blir spelet så för****** segt?!?! Min gubbe har lagat en måltid i snart 5 timmar nu (Sim-tid då) Flört Ibland står de bara och glor på varann om man ska prata med ngn och tiden går på som vanligt! Tröttnar ju på att spela när det ska vara så!

SimsBrooke
0

Har du kollat så din dator klarar av spelet?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[SallysPigge]
0

Så var det för mig när jag hade laptop, du behöver antagligen en snabbare dator.

[camillahj]
0

min dator bör vara lagom stor till Sims, annars tycker jag att det bör komma ngt typ av meddelande när man installerar nya expansionspaket etc. Har nästan ingenting installerat på datorn mer än sims typ. Men efter att ha googlat runt lite så verkar fler ha problem när de spelar sims..men behöver/vill rensa ur allt och fixa om den, så blir det kanske bättre sedan.

myismyname
0

Använder du mycket/något custom content (d.v.s. nedladdade saker) när du spelar? Det kan få spelet att fungera långsammare nämligen :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

[camillahj]
0

Nej använder inte alls mkt sådant. Jag vet inte om datorn kan bli slö av spelat om fläktar o grejer inte funkar riktigt som det ska..?? Sist jag spelade nu gick allt perfekt tills hela spelat bara låste sig och jag var tvungen att stänga av hela datorn Gråter

myismyname
0

#5 Ja, datorn kan bli slö om fläkten inte fungerar som den ska eftersom datorn då blir för varm. En fungerande fläkt är väldigt viktigt! :)

[camillahj]
0

Jag har skrivit om mitt fläktproblem på "datorn iFokus" och fick bra tips där, jag har blåst det bästa jag kunnat i utblås och fläkt och det verkar ha funkat rätt bra, datorn blev långt ifrån så het som den blivit tidigare när jag spelat. Men det känns ändå surt att det låser/hänger sig ibland.

Ska spela mer nu och hoppas det håller sig på banan!

myismyname
0

Spelar du på en bärbar dator? :) I sådana fall finns det att köpa sådana här "kylare" till datorn på Clas Ohlson:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=167079612

borgsandra
0

#8 Tack, det lönade sig för min del att läsa den här tråden :D
en sån ska jag nog köpa då min bärbara bli jätte varm när jag ligger i sängen med den och spelar sims :)

[camillahj]
0

Ja det är en bärbar. Den håller sig i normal temperatur än så länge efter att jag blåst rent men en kylplatta kan ju inte skada att ha iaf.

myismyname
0

Tycker att den verkar som en supergrej att ha för alla laptop-ägare! :)

[camillahj]
0

Spelet har inte segat en enda gång sedan jag blåste ur fläkten så det var nog där en hel del av problemet låg!

myismyname
0

Många datorer beter sig helkonstigt om de blir för varma (om fläkten är för dammig och inte funkar som den ska), så du har säkert rätt i att fläktdammet var problemet! :)