Arkon dör inte?
Jag borde inte klaga, det är rätt trevligt när simmarna lever och blir gamla, men Arkon är verkligen gammal. Han är snart 100 dagar och kämpar på än! Han lever dock på lånad tid, då hans livsmätare (över dagar) är full. Vilken dags som helst kan det vara över.
Men det är lite störigt i och med Legacyfamiljen. Dör inte Arkon så finns det ingen plats för flera barn, så generation 3 får vackert vänta. Livslängden är inställd på normal enligt reglerna, men även hundarna har levt övertid.
Sirius blev mycket äldre än mätaren sa att han skulle bli, medan Shianni dog direkt då den blev full. Är det så varierande? Ska tillägga att Arkon inte är vegetarian, då dom kan leva längre. Cherry är det, däremot, så hon kommer leva och se sina barnbarn födas, om hon har tur!
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Väntar på att min grundare också ska dö! Hon är 93 och mätaren är full men icke!
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Jag har också märkt att det är himla varierande hur länge de lever! :o Jag vet inte riktigt vad det är som bestämmer hur länge de ska leva (förutom att vara vegetarian), för det verkar inte spela så stor roll vad de äter (åtminstone enligt mina erfarenheter, någon annan kanske märkt något annat?). Egentligen tycker jag att de borde göra så att de som hela tiden äter "snabbmåltider" borde leva kortare än de som äter ordentligt lagad mat. (:
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#1 Haha, ja, väntan är jobbig på den punkten. XD Man vill ju så gärna fortsätta, men i mitt fall blir jag också väldigt fäst vid dom simmarna jag har.. så det är jobbigt.
#2 Jag fattar det inte heller! Arkon har visserligen levt hela sitt liv på vegetarisk kost tack vare Cherry, men som du säger har det inte påverkat förr vad jag minns. Arkon åt jättemycket färdig mat i början, men sen bytte han till vegetarisk kost när Cherry flyttade in.
Jättekonstigt, men trevligt att dom lever så länge, antar jag! :D
Lite off-topic, my, men har du sett Blood i bloggen? :D Det är min valp som är korsning mellan Mightyena och Houndoom! Generation 3 i hundarnas familjeträd. Ska lägga upp en bild på henne när hon är vuxen snart. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag har mina mätare på väldigt mycket "Derek Jones" blev dryga 160 dagar medans Faith Jones blev 170 dagar. Men det kommer nog ska du se =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#3 Undrar om det bara är slumpen som avgör hur länge de lever, förutom simmar som är vegetarianer som brukar leva lite längre. Det känns nästan så :o
Jo, det ska man inte klaga på :D Jag gillar inte när mina simmar dör så, haha
Åh, nä, måste kolla! :O Tar en paus i tentaplugget och kikar nu!
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Bara det inte blir lite off topic nu men jag tror det passar här.
Min grundare fick barn dagen innan hon blev en åldring. (har inte publicerat det ännu dock) men nu är jag lite rädd att hon hinner dö innan barnet blir ungdom. Hennes man är äldre så han kommer garanterat att dö innan. Men jag vill inte att barnet blir föräldralös.
Borde hon hitta en ny karl så jag kan spela vidare på barnet när hon dör, eller är det kört?
#3 Jaha vad bra då är inte jag den enda som fäster mig då :) Trodde jag var det!
#4 Men man måste väll ha det inställt på normalt när man spelar Legacy?
#6 Det räcker med att den blir tonåring! Jag oroade mig också för det så jag skapade en familj och tog död på mamman när ungen var tonåring bara för att se vad som hände och det hände ingenting …
_
Jaha så tonåringar kan bo själva?
Förutom att vara vegetarian så finns det en utmaning inom atletisk-färdigheten som gör att om man joggar viss långt så lever simmarna längre. Men annars är det mest att simmarna kan dö när som helst när mätaren är full men det behöver inte hända just den dagen.
Jag har som mest haft en sim som levde runt 20 dagar efter att mätaren blivit full, dock var den simmen både vegetarian och hade klarat av jogging-utmaningen.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#8 Jag tror det men bara om föräldrarna dör.. Du kan ju inte skapa en tonåring och flytta in i ett hus ensam..
_
#7 jag spelar inte Legacy !
#11 Tänkte bara för att TS spelade det :)
_
#12 jag vet det. Men jag är en av de få som inte spelar det. För mycket regler. Jag utmanar mig själv med familjen Jones det handlar inte om att skaffa massa poäng och så utan att hitta roliga saker att göra =)
Jag spelar legacy. Men på mitt knäppa vis, haha. Jag spelar inte så mycket med poäng utan med hur lyckliga de blir o.s.v.