The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 4921 ggr
[postmortum91]
0

The sims3 launcher krånglar HATA EA!!!

Hej, jag är väldigt irriterad, tänkte förvarna om det innan ni läser vidare.

Snälla hjälp mig

jag har avinstallerad ALLA the sims 3 och nu har jag installerat tillbaka orginalspelet men jag kan inte ens starta startprogrammet för det står att thesims3launchern har slutat att fungera och att datorn söker efter en lösning men den bara försvinner och ingen lösning kommer

vad ska jag göra? snälla hjälp

21Guns
0

Funkar det inte att öppna launchern igen bara? Det har det gjort för mig när detta hänt. :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

[postmortum91]
0

nej jag har tryck på att öppna launchern hur många gånger som helst och även spelet

myismyname
0

Det ska gå att starta TS3 utan launchern. Tyvärr minns jag inte hur, såhär på rak arm. Någon annan som minns hur? :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

[postmortum91]
0

vad gör ens launchern?

myismyname
0

#4 Det är ju där du kan se uppladdningar, nedladdningar, installerat innehåll, uppdateringar osv. :)

[postmortum91]
0

#5 jo men jag måste ha igång det för jag har laddat ner koplantan som jag köpte igår så jag vill gärna att launcher-skiten ska funka. Va därför allt krångla från början för att jag ville ha koplantan och så lades den inte in i spelet även fast det stod att den va installerad

myismyname
0

#6 Testa höra av dig till EA och fråga vad felet kan vara. Det låter jätteskumt att koplantan ska ha fått launchern att krascha. :/

[postmortum91]
0

#7 Därifrån får man ingen hjälp, skit EA. Jag är så arga på dem och varit många gånger, här betalar jag massa pengar och så har dom ingen brea support eller service

myismyname
0

#8 Väldigt irriterande… :/ Tyvärr kan jag inte ge dig några fler tips än att testa installera om spelet, men det har du ju redan gjort nyss…

[postmortum91]
0

Jo jag gjorde nyss det, har gjort det 3 gånger ikväll utan resultat :(
tack ändå

SimsBrooke
0

När jag har fått såna problem så har jag väntat ett tag innan jag provar igen. Ett annat alternativ är att du startar om din dator för att se oom det funkar bättre då =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[postmortum91]
0

Okej ska testa det, tack för tipset, återkommer om det funkar eller ej:P

SimsBrooke
0

#12 varsågod =) Ja gör så =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mirre9898
0

Jag hade också så förut, men jag gick in i the launchen mappen och tog bort nåt som började på m om jag mins rätt och sen så hade jag inte problem med det längre, löste det för kanske någon vecka sedan… :/, men nu har jag ett annat problem… Grafikortet!.

/ Miranda

[postmortum91]
0

# hade varit bra om du kom på exakt vilken fil du tog bort för det är rätt många som börjar på m :P

Mirre9898
0

#15 Jag vet, vet inte om det funkar men ska kolla… jag kommer inte riktigt i håg hur jag gjorde…

/ Miranda

Mirre9898
0

#15 Okej, nu tror jag att jag kommer hem.

Du går in på Dokument -> Electronic arts -> the sims 3 -> DCCache sen där i ska det finnas ett dokument eller något sånt där som heter ''missingdeps.idx.'' Den ska du radera och sen ska det fungera :), det gjorde det för mig iaf.
Säg till om det inte gick, nåt annat fel eller om det gick :9.

/ Miranda

[postmortum91]
0

Okej tack, jag fixade det på annat sätt som tur va, tog ett tag bara. tack för alla tips :)

[SallysPigge]
0

Berätta gärna hur, så vi andra får lära oss. :-)

Mirre9898
0

#19 håller med :).

/ Miranda