Fel på grafikkortet??
Hej! Jag köpte för några dagar sen en ny dator, det är exakt samma märke som jag hade på min förra (acer), till och med lite bättre. Den heter Acer Aspire 5057G. Hur som helst, mitt problem är så att när jag spelar sims så funkar det jättebra, men när jag klickar ner spelet (alltså använder windows knappen på tangentbordet) och sen klickar upp spelet igen spelet igen så blir typ skärmen mörkare? Jag vet att jag har dom rätta grafikinställningarna.. Men det blir såhär ändå. Vad kan va felet?
Tyvärr så vet jag faktiskt inte. Men måste du hålla på att klicka ner spelet då?
Jag gör det ibland när jag behöver kolla saker på internet som har med spelet o göra, när jag behöver hjälp med något.. så ja ibland måste jag det =/
Datorn ska ju automatiskt ställa om när man öppnar sims igen. :/ Låter märkligt att den inte gör det. Blir det någon skillnad om du testar Auto Adjust-knappen på skärmen (brukar finnas på de flesta)? Jag vet inte om det kan hjälpa mot färgproblemet, men det skadar ju inte att prova.
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Om du ofta behöver tabba ner spelet, så kör windowed istället. 
Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga
#3 Hur ser den knappen ut då? :O ungefär?
#4 Så ofta behöver jag inte hjälp och jag hatar att köra i windowsmode
#5 Det är olika på olika skärmar. Testa trycka på de knappar du har :) Vissa öppnar bara menyer (där du kan ändra kontrast osv.). Auto Adjust släcker skärmen en stund, så bli inte orolig om den slocknar, haha
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus