Familjen Berg
Ser att det finns några såna här trådar, och även om jag inte riktigt förstår meningen med det hela, så verkar det värt att pröva kanske? ;)
Skulle någon vara intresserad av att följa? :)
Jadå! :D Jag följer gärna.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Lägg upp bilder med mer för att se om någon vill följa. Det kan man inte säga om man inte har läst
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Okej nu har hon flyttat in i Sommartunagård 15 och jag har gjort det hon ska bo i. Ska lägga upp kort så fort det laddat klart.
#3 i vilken stad är du i?
Följer :)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Följer. :3
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Leila bestämde sig för att ta en titt i staden och svängde in till parken och där stod Dustin Langö och väntade på att få träffa sin blivande fästmö eller… Jag menar träffa Leila. Dom pratade och gillade varann riktigt mycket. Han lärde till och med Leila ett nytt recept! Hon pörvade att flörta lite, men fick reda på att han redan hade ett förhållande med någon kvinna som heter Angelica, löjligt namn tycker Leila…
Innan jobbet han hon inte träffa Dustin, så hon ringde och pratade med honom snabbt. På jobbet är allt hon gör att öva på att laga mat, hon ska bli bättre och få en befodran! Det är hennes mål just nu, 129§ om dagen är inte tillräckligt för att kunna bygga ett hus med väggar… Hoppas hennes framtida man kommer med ett bra jobb och mycket pengar!
Skriv gärna tips, kritik, eller vad ni vill. :)
Idag och imorgon är Leila ledig, färsta dagen ledighet är över och hon spenderade den tillsammans med Dustin. Jag kom en bra bit på deras relation och snart kanske hon kan flörta med honom? Henner matlagningskunskaper ökar, hon är på nivå 4 och jag hoppas på en befodran nästa gång hon går till jobbet. :)
Laila får inte så mycket pengar, det går inte alls bra. Och Dustin flörtar inte emd Leila mista lilla! Vad ska hon göra? Hon är ett geni, men hon kan inte utnyttja sina kunskaper när hon jobbar inom den kulinariska karriären, men att byta jobb nu när hon kommit en bit?…
Hela hennes liv är ett (sorgligt) dilemma…
Intressant! :)
Har du drömjobb? :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#14 Japp! :)
Jag följer också :)
Te sunt non solus ♥
#15 skaffa dig ett jobb som typ dektektiv eller nått du får betydligt mer pengar när du är det än ett sånt vanligt jobb.
#17 Hm jag vet inte… Jag kör nog på detektiv då…
#15 - Stylist & arkitekt är toppenjobb tycker jag! Då får du ju pengar varje dag. Stylister kan ju tjäna pengar när som helst. :)
#19 om man är dektektiv så kan man jobba när man vill.. Man går till polisen för att få jobb.. Det finns en knapp som heter "dektektiv fall"
#21 Jo men jag tar ett fall om dagen och sedan jobbar hon med polisarbete resten av dagen tills hon blir stressad.
Idag avr hon hela dagen med Dustin och äntligen så är dom tillsammans och jag hoppas att de försöker skaffa barn idag. :)
Dustin skaffade sig ett jobb inom militären, det finns stora summor att tjäna där, plus att han redan hade kunskap inom hädnighet och atletisk, så det avr väl lika bra. Dock så tjänar han inte lika mycket som Leila, men jag hinner inte med en bebis och tåv jobb som jag sjävl ska ta hand om tror jag. :)
Bebisen föddes och det blev en pojke vid nman Liam!
Åh, grattis till Liam! :)
#25 Tack så mycket. ;)
Efter iams födsel gick allt mycket bättre, ekonomiskt. Dom har nu ett RIKTIGT hus! Och dom har inte det billigaste av någonting, och början till en liten uteplats. Jag har lite bättre säng, lite bättre kök och badrum, och finare fönster än innan. Utsodan eller insidan är inte fin men det funkar väl bra. :)
Varför har jag inte följt denna tråd tidigare?! :o Nu följer jag i alla fall 
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#28 Vad roligt! ;)
Lilla Liam blev nu ett småbarn, och dagen efter åker Leila till sjukhuset, andra barnet var på väg! Det blev tvllingar, en flicka, Nova. Och en pojke, David. Vet inte om det är tillåtet att ha 3 barn?…
Aja, ena ungen får sova ute! :P Har inte plats inomhus…
#31 man får ha så många barn man vill i Legacy
Å vad bra, trodde man bara fi k ha 2. Pjuh.
Om du vill få plats kan du ju placera två barnsängar längs väggen kanske? (I samma rum som den första)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#34 Jag ska lösa två fall så jag får lite pengar att bygga om med så en får sova ute ett tag. :P
Laila växte upp och blev vuxen dagen innan Dustin blir åldring, stor åldersskillnad men det går väl bra i alla fall. De tjänar inte så värst mycke tpengar då Leila alltid mår dåligt och aldrig jobbar längre p.g.a barnen, och Dustin tjäna rinte speciellt mycket. Men hans lön är ändå bra.
Nu ska det skärpas till med Leilas jobb. En barnvakt får passa abrnen när hon är på jobbet så det blir lite finare hos dom!
Tyvärr blir det inget mer Sims ikväll, min bästa kompis har precis förlorat två fna chillor och jag ska göra en fin bild i Photoshop, får sortsätta imorgon. :)
Denna har jag totalt missat så jag följer gärna. :-D
Men vad tråkigt med chincillorna :-(
När du fortsätter igen. Jag saknar bilder om det du skriver om =(
Jag har startat Sims igen nu, blev färdig med bilden. :)
Okej Panidz, här kommer en bild med. :)
Pappa Dustin ä rnu en åldring och mamma Leila en vuxen. Liam är ett barn och Nova och David har blivit småbarn. Det flyter på bra med pengar, rummet på överbåningen är nu helt klart och nu kan Liam flytta ur sovsäcken i köket och bo i sin nya säng. Det enda som saknar äf rönster. Det går nästa lön till!
Djur har jag helt glömt bort, när dom är kara med huset så får det bli en hund! Det som behöver ändras på huset är Novas nya sovrum som ska byggas ut, det ska jag börja spara till efter föstren.
Husets fasad var verkligen.. Fruktansvärd och äntligen kunde jag köpa en ny. Också så fick jag lite över 1000 och det gick rätt till fänster på över och udnervåningen, och lampor. :) Idagh blir David och Nova barn, vilket betyder att dom ska få ett nytt rum och då måste jag bygga ut, hoppas dagens löner räcker. :)
Åh vad glad jag blir! Verkligen ett stort steg inom familjens ekonomi, Dustin gick från 70§ i lön, till 117§! Jättebra verkligen! Imorgon komemr dom nog ha råd med det där barnrummet! Och kanske lite nutt i köket och badrummet. :)
Hade inte du 3 barn? Eller är det en annan legacy?
#43 Jo jag har tre barn, Nova, och David, tvillingarna, och Liam. Liam och David ska bo på övervåningen. :)
ah okej
Jaha… Idag växte Nova och David upp och äntligen blev barn. Nu kan dom vara ensamma hemma och barnvakten behöver inte komma så fort Leila behöver jobba.
Ohc just det… Blev ingen lön idag eftersom Dustin bytte jobb till skötare av köttätande växter, och Leila gjorde lite pappersarbete i polishuset vilket hon inte får så mycket för, och jag vill att barnen ska ha bra rum med lite leksaker så jag tar inte det billigaste. Men det blir nog klart imorrn efter jobbet är klart och lönen är här!
Äntligen är huset klart! Allt är bra u förutom toaletten, det ska jag göra i ording, men allt är ändå "klart" för det finns inget jag måste göra. Visst, lite fler bänkar och utrustning i köket skulle vara roligt, och lite bättre och finare badrum, men det är överflödigt och det tar jag hand om senare.
Men huset är klart för denna generationen! Får bygga en utbyggnad när Liam , arvingen, ska få egna barn. Tror jag ska göra som "radhus" för varje generation får sitt eget. :)
Äntligen har barnen blivit större och nu kanske Leila faktiskt kan jobba istället för att vara upp ehela nätterna för att städa, laga mat och ta hand om barnen? Hopaps det! Och att familjen kan må bra, deras plumbbobs är alltid röda, rätt så jobbigt när deras humör alltid är för lågt för att göra allt…
Denna gamla gubben tjänar bra med pengar, faktiskt lite mer än Leila per dag om hon inte tar två fall, men snar tär han borta. Just nu går det toppen med pengar, jag har börjat spara till att bygga ut till Liams familj, generation 2. 4402§ har dom nu, men i sltet av dagen blir det allt över 5000§ och det borde räcka till en början i alla fall. Sedan kommer generation 3 flytta in i huset jag spelar på nu och sen 4:an på det hya osv. ni fattar nog. :)
Nu är jag ordentligt glad! Dustins önskan var att uppfostra 5 barn från bebis till tonåring, tre barn med Leila och två med sin förra fru, Angelica. Så nu valde jag att köpa "arv" och fick 40 000§, nu kan jag bygga en jättefin utbyggnad till Liam och hans familj. Och kanske uppgradera lite saker i huset? :)
följer :DDD
#54 Bra! :)
Woho! Hade tillräckligt med livslång lycka för att köpa ett till arv! Så just nu har jag ordentligt med pengar, och bygger upp huset igen, finare och bättre! Jag gör färst det ena huset och sedan det andra som ska vara till Liam. Blir jättebra, lite radhus-liknande och jag är supernöjd. :)

Följer, bättre sent än aldrig ;)
Håller på med huset fortfarande, blir nog klar i övermorgon eftersom jag ska hem till en kompis imorgon. Men kanske att det blir klart imorgon, hur som helst så kommer jag inte spela förrän i övermorgon. :(
En fråga! Vad är köpa arv? Hur gör man det? :) och vad händer?
Lite små trög.. xD
En fråga! Vad är köpa arv? Hur gör man det? :) och vad händer?
Lite små trög.. xD
#59 när man uppfyller en grej som en sim vill göra får man poäng. Fliken kistan kan du köpa olika saker där av ett arv på si och så mycket pengar.
#61 Ah, okej! :) Aldrig köpt arv där.. ^^ Tack! :D
Arvet är olika summor varje gång, men runt 40.000 är dom, och jag köpte två stycken. :)
pengar är najs :D
Följer. :)
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
Roligt att någon följer, skulle vara jätteroligt om ni kritiserade/tipsade, bara så jag vet att någon faktiskt läser. :)
Byggde klart huset igårnatt/kväll och lägger upp det nu. :) Ska spela nu, men det komemr inte hända något speciellt på ett tag, inte förrän Liam blir ungdom och flyttar in i huset bredvid med sin fru. Dtet finns två sovrum där det kan bo högst fyra barn i varje (med våningsängar) men jag tror det ska bli två barn. :)
Ja nu går det verkligen bra, helt fantastiskt faktiskt. Dustin hade väldigt hög händighetsfärdighet när han kom hit, så han började inom militären, kom till nivå 4 92§/h. Sedan fick han ett erbjudande om ett högre betalt jobb inom vetenskapen 140§/h och alldeles nyss fick han ett till erbjudande inom medicin! Jag accepterade direkt! Alltid bra betalt inom sjukhuset, nu får han alltså 192§/h! Jättebra nu när dom snart behöver möblera i det andra huset, men jag funderar på att göra köket till båda familjerna men ha övervåningen delad? Får se hur det blir…
Jag har flyttat den här tråden till 13. Legacy och ändrat rubriken till familjenamnet 

Mvh Stephanie 

#68 Tack så mycket, funderade på att be någon göra det. :)
Jaså nu blev huset jag byggd eför litet. Behöver fler sovrum, gör alltid för liten övervåning. :/
Fuderar på att alla slutar på jobbet och gör trädgården till värsta plantaget och jobbar där hela dagarna.
#71 - Det vore coolt! :)
följer :)
Var inte hemma igår eller förrgår och idag var jag på släktträff hela dagen men nu har jag några timmar att spela Sims. :)
Ska se hur långt min lilla summa räcker. Runt 600 blir det i räkning, så mycket tjänar dom ungefär på en dag. Så det kommer gå framåt.
Jomen detta var ju trelivgt. Nåt hände med sparfilen så nu fungerar det inte, någon som vet hur man spelar på den förra sparfilen?
Följer :D
#75 hmm, olyckligt när sånt händer =( Jag kan inte komma hur du kan göra tyvärr.. Hoppas någon kan hjälpa dig.. Såna här grejer är jag skitkass på vad man kan göra.. =(
#75 Satan i gatan, är väl bara att ge upp om ingen ähr vet hur man gör, om inte ni, eller mamma kan hjälpa mig så ger jag upp för då finns det inte något sätt förmodligen.
#78 vänta tills Myismyname eller sallyspigge kikar in här. Dem kanske vet My tror jag kan det där hon verkar väldigt kunnig på datorer i alla fall =)
#79 Jaha, vad bra. Mamma själv jobbar inom IT-support och är värsta datornörden och har byggt ihop våra datorer och gör det ena och det andra så hon kan också en del, men hon sover/jobbar/äter/vilar 24/7 så chansen att jag får hjälp är liten. :)
#80 du får fråga henne när hon är vaken =)
Om bara Mitchika var inloggad! Hon har trixat lite med sparfiler för att försöka "laga" dem och göra dem spelbara. Tyvärr vet jag inte hur du kan fixa det eftersom jag aldrig haft det problemet själv och därmed inte behövt lösa det heller. :/
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Kan ha vart att jag trodde fönstret stängdes ner och då stängde av datorn (gör det på knappen) när den egentligen inte hade sparats klart och stängt av? Troligtvis då jag inte är så försiktig av mig. :/
#83 skriv ett pm till henne så ser hon ju det att du behöver hjälp så fort hon kommer in. Det var ett tag sedan jag såg henne inne tyvärr.
Följer :D
Gick det med att skaffa hund?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#86 Va? Skaffa hund?
Eftersom trådstartaren har fått problem med sparfilerna till denna familj så låser jag den tills vidare.
Pandes hör av dig till mig, Stephanie, SallysPigge eller Myismyname om du får problemet löst så öppnar vi den igen åt dig =)