Ta bort soptunnor och brevlådor
Finns det något fusk som gör att man kan ta bort soptunnor och brevlådor på tomten?
//Sara (lollipop99)
moveobjects on borde väl funka? Eller så aktiverar man testingcheatsenabled true och håller in shift samtidigt som man klickar på dem och trycker på föremål; radera den. :)
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
Funkade det med moveobjects on? Annars finns det en mod här som gör att man kan ta bort brevlådan. Varför du ska ta bort den vet jag däremot inte (om du inte har laddat ner en annan brevlåda som du vill ha istället) eftersom brevlådan är rätt bra att ha… ^^
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Tack för alla svar! Jo myismyname jag har nämligen gjort en värld på sims, bara em litrn värl där jag bara kan ha ett hus, ovh det var så gropig teräng att jag inte kunde sätta ut em sån där hö och vatten tjuderpåle som man har till hästen så jag betövde göra en pytteliten tomt som jag plattade till och då satte jag dit en tjudersak och då kom det ju en brevlåda och en soptunna till, ser helknäppt ut då jag vill gärna ta bort den om någon förstod vad jag manade…
//Sara (lollipop99)
#3 Är det tänkt att den tomten ska vara en tomt där simmarna kan bo?
Nädå, bara höet som bor där…;) Aja, går se hur det blir, är ju ändå min första värld, mycket klarnade oxå när jag hade läst din artikel My (som jag antar att du heter…:) Ska försöka lägga upp lite bilder oxå på världen när jag hittar var bilderna ligger…:)
//Sara (lollipop99)
#5 Ändra tomttypen till offentlig och gör om gården till en liten park så försvinner brevlådan och soptunnan :) Om du har den som bostadstomt kommer någon sim kunna flytta in där.
Vad kul att höra att artikeln hjälpt dig!
Japp, jag heter My :)
#6 Bra att veta vad du heter!
Tack, det ska jag göra!
//Sara (lollipop99)
Föresten… Hur ändrar man tomttypen till offentlig då?
//Sara (lollipop99)
#8 gå in på "ändra stad" och tryck på tomten sen finns det en knapp längst till vänster. Är ett hus och sen på andra halvan är det en parkbänk om jag inte minns fel.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Nu kanske det gick.. i egenskapsläsaren om jag tryckte på tomten stod det redan under "Affärstomt undertyp" "Offentlig" men under "Tomtyp" stod det "Bostad" men då ändrade jag till "Offentlig" där genom att klicka på en pil ner elr nåt… Det hände inget på skärmen då men hoppas det funkar, gjorde jag rätt?
//Sara (lollipop99)
#10 Ja, om du valde "offentlig" så gjorde du rätt :) Nästa gång du går in i Ändra i spel borde brevlådan och soptunnan vara borta. :)
Japp det var de! Tack för tipsen!:)
//Sara (lollipop99)