Era legacyhus!
Kan inte alla lägga upp bilder på sina legacyhus (det vill säga huset er legacyfamilj bor i, om jag är otydlig)? Tycker det är så kul att se hur ni byggt. :)
Skriv gärna vilken generation ni är på, hur ni fått pengarna till huset, och hur många simmar som bor där! :)
Vänliga Hälsningar Lina
Det ska bli kul att se!
Har inga bilder själv och har faktiskt aldrig spelat längre än till andra generationen, det blir lite… kala hus då…

Mvh Stephanie 

Jag kan börja!
Kan säga att jag aldrig bygger hus annars, eftersom jag är katastrofalt dålig på det… xD
Här är min "herrgård" iallafall. Jag överdrev lite med fönstren men funderar på om jag ska sätta ett till över dörren, och så är jag inte färdig med insidan så det ser lite konstigt ut. xD
Sen är jag kass på landscaping också. Ska fixa lite mer på det.
Jag är på generation 2, i huset bor min grundare och hennes man samt deras fyra barn (jag kör på att alla simmar som är en del av legacyfamiljen ska bo kvar tills de dör). Grundaren och hennes man är båda på nivå 10 i sina jobb (sjukvård och kriminaltekniker), och de är åldringar. Barnen är alla ungdomar. Sen har jag använt 2 st "arv" också! :)
Vänliga Hälsningar Lina
Åh, och det där är en rätt "gammal" bild. xD
Har buskar längs gången och några lyktstolpar… Kan se om jag kan fixa lite bättre bilder.
Vänliga Hälsningar Lina
Nyare bild! Kan fixa några bilder från insidan också om någon är intresserad.
Vänliga Hälsningar Lina
Hur har ni gjort när ni gjort legacyhus? Har ni börjat med att bygga ett pyttehus och sedan rivit och gjort nytt när ni fått mer pengar, eller ja, hur har nig gjort?!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#4 Varför kan inte jag bygga sådär snygga hus för 

Mvh Stephanie 

#5 Så gjorde jag iallafall. Började med bara en sovsäck åt min grundare och flyttade runt lite i stan, haha! Sen började man ju bygga ut så småningom tills man hade fyra väggar och en dubbelsäng, ett litet barnrum… Så när jag hade runt 18000 tror jag, var gift, hade ett barn + ett påväg bestämde jag mig för att riva ner, sälja möblerna och bygga ett lite större. Hade inte mycket då heller. xD
Men så köpte jag två "arv" och mina simmar tjänade ju mycket på sina jobb, så det var bara att börja bygga. ^^,
Hela huset är värt runt 150000 och det är inte klart än. xD Behöver fixa lite tomt, hela övervåningen (där jag bara ska ha 5 sovrum, ett badrum + ett litet vardagsrum/tvrum) samt tvrummet på undervåningen.
#6 Tack! Det var inte så svårt, sökte faktiskt upp en referensbild på google, jag är inte det minsta kreativ… Så jag tar ingen cred för "designen". xD [länk]
Vänliga Hälsningar Lina
Aaahhh, jag blir så sugen på att spela!

Mvh Stephanie 

Vart får man arv ifrån? Måste man ha någon speciell expansion eller..?
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Jag vet inte om jag klassas som en legacyspelare då jag inte har spelat så att jag har börjat från ingenting med inget hus. Min familj började i ett hus i den nya staden som kom med i husdjur. Men dem hade inte mycket pengar kvar när jag hade flyttat in i huset som jag började med =)
Så här såg huset och tomten ut när jag började spela. jag la även till ett stall för hästen jag hade då i början.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Glömde lägga upp bilden i inlägget.
#9 Jag vet inte om det kommer från en expansion, men det är iallafall en belöning du köper för livslång lycka. :) 30000 kostar den.
Vänliga Hälsningar Lina
En väldigt lång bild ifrån hoppas ni ser. Men när barnen blev äldre fick dem ett eget rum men barnen fick dela rum då dem inte hade ås mkt pengar. Mamman blev dektektiv och pappan blev senare brandman
Längst till vänster så kom ett nytt rum till =)
Jag kan lägga upp mitt hus… Inte klar på långa vägar!
Oj, bilden kommer inte fram… Fixar det sen!
Just nu ser huset ut så här. men det kommer att bli ännu en renovering när familjen har fått ihop så mycket pengar som krävs =) Sen så är det ju ett värde på tomten också så när jag river huset så inkommer det ju mer pengar =)
Men jag tog jobb som dektektiv och brandman(då man får vara med på jobbet) och det ger mycket pengar man får ju massa pengar varje dag sen i veckans slut.
jag kommer lägga uop bild senare :)
Mitt hus är värt 100 000 numera. Och då är jag på generation fyra, pojken har precis blivit småbarn. Är arvingen med fru, + ungen då. Sedan är det arvingens syskon, trillingar. Alla är nyblivna cuxna och jobbar. Snart en tjej till på G men då ska hon och den ena mannen flytta ut ^^ De har även hästar, två st.
Oh jag glömde skriva att jag är på generation 3 har jag för mig
Är på generation 1.
När jag kör Legacy bygger jag först den klassiska väggen med en toalett + en sovsäck, sedan gör jag ett liiiitet hus och sedan totalrenoverar jag. Jag gör inte lite i taget utan jag gör vägagrna så stora jag kan och fyller sedan rummen med möbler, golv, tapet mm. Nu är mitt hus rätt så litet men jag ska alltså bygga ut lite sedan när familjen växer.
Är rätt så nöjd med detta huset då jag får mycket plats i det. Det är just nu värt 40 372§ möblerat, ska dock köpa ett arv alldeles strax och då köpa lite dyrare saker och bygga ut, som sagt.
Här är mitt legacyhus! Jag är just nu på generation 2. I huset bor 4 simmar och ett föl! :) Pengarna har jag tjänat ihop bland annat genom att låta mina simmar nästan arbeta ihjäl sig (haha) inom läkaryrket och sälja målningar på fritiden. Dessutom har jag köpt två arv. :)
Jag brukar göra så att jag börjar med en ensam vägg och de mest grundläggande sakerna. När simmarna har saker så de klarar sig (toa, dusch, säng, kyl, spis) låter jag huset vara så tills de tjänat ihop nog mycket pengar för att totalrenovera huset. :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#20 Gud vad fint det är, helt fantastiskt!
Vad innebär "köpa arv"?
#21 Tack ska du ha!
Jag har däremot tagit inspiration härifrån när jag byggde det, så jag tar inte credit för designen :)
"Arv" är en livslång belöning man kan köpa. Om man köper den får man 30,000-40,000§ :)
#22 Ah, fint var det i alla fall!
Jahaa, då förstår jag.
Ska börja spela legacy nu, eller inte just NU men ja, det ska bli en intressant utmaning då jag alltid fuskat till mig pengar, livslånga belöningar och en massa annat. Hahaha.
#23 Ser fram emot att läsa om ditt legacy sen, om du kommer skriva om det 
#20 jisses vilken fint hus =) :P är det lika stort på insidan som huset du tagit insperationen för?
Har satt ihop lite bilder på mitt hus, det förändras dock ganska mycket just nu då det är finputs på hela huset så fort de har råd. Bilder på själva huset och gården kommer senare när jag börjar bli klar. :)
De har just nu själva huset de bor i, en stor hästhage med två uteboxar och nu även ett litet hus på gården där gäster och en eventuell butler kan bo, Sedan så ska jag bygga till en stor hund/katt gård i anslutning till huset och hästhagen.
I huset finns fyra toaletter, fem sovrum, kök/matsal, tvrum/allrum, träningsrum, tvättstuga, datorrum I lilla huset finns det en toalett och ett stort rum. Fast de är ju såklart inte stora rum xD
På bild 1 här ser ni tre av sovrumen med diretanslutning till toaletter. I dessa sovrummen sover barnen och syskon till arvingen. Här kan ni även se datorrummet som är väldigt litet men det funkar bra. Sedan har vi trappa ner och man kan forsätta till nästa rum då man kommer till arvingens rum.
På bild 2 har vi då arvingens rum. Arvingen sover där från att han/hon är ungdom tills åldring. När simmen blir åldring flyttar nästa generation in i det rummet. De har även en hyffsat stor balkong och egen trappa.
Nr 3 ska inte finnas med egentligen på bilden så nr 3 är 4.
På bild 4 ser vi åldringarnas sovrum. Här har de lite lugn och ro med stort sovrum och egett toppmodern toalett.. På vänster sida har de utgång till en blivande terass där de kan koppla av. Den ligger precis vid hagen så att de kan hålla koll så pass också.
Bild nr 5 har vi då träningsrummet vilket används flitigt! Det ligger på nedervåningen. på vänster sida finns en liten lugn och ro plats med bokhylla, staffli osv. På höger sida ligger tvhörnan.
Här har vi; kök och matsalen. Sedan har de även en liten tvättstuga med tre tvättmaskiner. Det går verkligen åt med alla dessa simmar. Sedan glömde jag ju nämna att de har ett musikrum!
Här kan ni se gården :)
De har ett boningshus, sedan har de hästhagen med två uteboxar, brevid har de även ett litet hus som agerar gästhus, kanske kan de bli något för en blivande butler. Där har de även en del djursaker då jag ibland har hundar och katter. Jag har även byggt till en hund-katt gård där de kan röra på sig. De har även möjlighet att gå ut till hästhagen och därmed har alla djur stoooor plats att röra sig på. =)
På höger sidan där det inte finns så mkt kommer det bli en lekplats för barnen antar jag. kanske en liten pool någonstans.
Så här ser min familjs hus ut nu =) Jag hade över 200 000 tusen att handskas med när jag hade rivit gamla huset =)
vad tycker ni?
30#: Riktigt snyggt! Roligt med lite mera "udda" tycker mina är allt för vanliga vilket bara blir tråk
#31 hehe.. Mellan husen alltså huvudbyggnaden och den lilla byggnaden längst till vänster så är det en gångbana eller va man ska kalla det så köpet och resten av huset sitter inte ihop.. Sitter ihop med en gång =)