The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts1-och-ts2-expansioner-med-mera
Läst 5552 ggr
Michaela-N
1

Fler som fortfarande spelar tvåan?

Nu har trean funnits ett tag och de allra flesta här verkar köra det. Jag har både The Sims 2 & 3 men tycker tvåan är grymt mycket roligare, så jag spelar nästan bara det. Hur många fler är det som fortfarande spelar tvåan?

diesel92
0

Jag spelar trean då många av mina på tvåan inte funkar. Men hade mer än gärna spelat tvåan.

iidajjackson
0

spelar absolut trean! skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till tvåan, hihih (; nu kmr ju hästar till trean och då kmr jag bara dö lite (a)

[Siimsloverr]
0

#2 dö myyyyycket*** :P

iidajjackson
0

#3 hahahah, ja jäääääääättemkt! cc;

PaintTheSun
0

Ohja, spelar tvåan lite då och då. Fast det går i etapper, ibland spelar jag jättemycket och ibland inte alls.

Banankaka320
2

Jag spelar mest trean, men jag saknar ettan otroligt mycket konstigt nog O.o
Men det bero nog bara på djuren som vann massa priser som man kunde ställa upp på en spec hylla. xD

SimsBrooke
0

Jag spelar lite grann på tvåan, men det var länge sen.. Jag brukar sakna djurliv, arbetsliv och lägenheter. Men nu kommer jag nog inte spela the sims 2 eftersom snart kommer djurliv till trean =) jag längtar alldeles för mycket

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Jusse.
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tvååaaaan. Fast Medeltiden mest ;)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Linyo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Spelar tvåan helt klart, köpte 3:an när den kom ut och jag föstog mej inte på det alls.. så jag gick tbks till tvåan :)

21Guns
0

Jag spelar aldrig tvåan mera, har inte gjort det sen trean kom ut för jag tyckte att trean var mycket bättre (förutom att det kanske fanns mer att göra i tvåan pga alla expansionspaket men jag visste ju att det skulle komma till trean också :P) !!

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

KastKatt
0

Bara 2 :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[lejdyga]
0

Jaag spelar trean för det äger ju så mkt !!!!! XD

[Malin3033]
2

Jag saknar "The Sims Superstar" och "Unleashed" som alltså var expansionspaket till ettan. Det var ju grymt att kunna ställa ut sina hundar, haha!

Spelar mest tvåan, tycker det är roligast. Trean tyckte jag blev för mycket på något sätt.

Misarn
1

Har testat trean men jag gillar inte grafiken och hur det är upplagt, så har också gått tillbaka till tvåan men klart man blev lite nyfiken på det "nya" djurliv till trean nu när man kan ha häst Tungan ute

Feora
0

Jag hade jättesvårt för att vänja mig vid trean, men det är verkligen skönt att slippa laddningstiden mellan hus och olika ställen i stan och så. Tvåan gillade jag inte heller när det kom.

Ixectrona
0

Jag hade fortfarande spelat tvåan om inte (och det var också nästan den enda anledningen till att jag gett The Sims 3 en chans) min dator fick rensas och installeras om helt i somras, så alla spel är borta.
Jag hade alla tillägg och prylpaket utom två-tre, och jag orkar bara inte installera om alla dem. Skrikandes

[lejdyga]
0

Alla borde nog veta att man kan filma långsamt och snabbt och sånt i trean desutom så är det större och bättre städer och det är coolare husdjur tillexämpel är mycket bättre en tvåans!

cowboys
0

min dator klarar inte ac TS3 längre så jag spelar 2 och 1 lite blandat :)) idag har jag tex spelat 2 och igår spelade jag 1. 1 är ju helt underbart haha

jag räknar tre, fyra, fem ljug för mig, ja ljug för mig

LillaBenice
0

Jag spelade tvåan tills trean kom ut för bikade det tror de va 6 mån innan haha och nu när jag för ett tag sen skulle spela tvåan så palla jag inte… Grafiken suger ju xD

[SallysPigge]
0

Jag och dottern har planer på att installera sims 2 igen, vi har letat fram dom alla men än så länge ingen installation, kommer säkert ske snart :-D

[pandes]
0

Jag tyckte om tvåan jättemycket, men att det ska ladda hela tiden när man ska någonstans tycketr jag inte om, roligare att vara fri i staden.

Och jag som älskar att bygga hus så mycket tycket det finns fler möjligheter i byggläget än vad det fanns i tvåan.

Det finns inte lika många expansioner och prylpaket till trean än, men det kommer nog.

Bamse 08
0

Jag spelar 2:an,  fast har inte spelat sims överhuvud taget på typ 5 månader xD

What doesn't kill you makes you stronger.

[lejdyga]
0

Jag tycker om tvåan och trean för båda är bra på olika sätt!.

Jag spelade tvåan innan jag började spela trean. Är det någon som vet att ma kan ändra ansiktet på  trean till sitt eget ?, det är många som klagar på det. Det ända jag inte gillar med trean är att det är så fula kläder !, fast det kan man ju ladda ner nya!.Hoppas någon håller med mig mvh linn

cowboys
1

det är mycket, enligt mig, som saknas i trean om man jämför med tvåan, så det ultimata skulle vara om de slog ihop tvåan och trean *-*

[pandes]
0

#24 Men det kommer ju många fler expansioner, vi kan inte förvänta oss att det ska vara exakt lika många olika saker och möjligheter när spelet funnits hälften så länge som tvåan.

[SallysPigge]
1

#24 Slå ihop? Nä 2:an är 2:an som har sin charm. 3:an är3:an och som inte ens är klar med sina expansioner. Vi vet ju inte vad dom har för planer alls. Finns säker många fler idéer som 2:an säkert inte har. Men så är det ju att folk kräver att ha allt som 2:an har i 3:an. Och EA vill ju inte tappa sina simfans och ger det dom vill ha. Och om dom skulle lägga allt som 2:an har i 3:an så finns det ju egentligen ingen anledning att ens skapa 3:an.

Jag gillar båda spelen på olika sätt. :-D

[lejdyga]
0

#26 Plus att det tar mycket tid att göra allt på en gång ;)

cowboys
0

#26: nu menar jag inte att de ska slå ihop allt som finns från tvåan och allt som finns från trean, utan de som folk gillar bäst med trean och tvåan

[SallysPigge]
0

#28 Ja nu skrev du själv slå ihop från början :-)

Och vad folk gillar bäst är ju så olika från person till person.

Tufsenmilano
0

Jag spelar tvåan, har funderat på att köpa trean, men bestämde mig för att fortsätta köra tvåan. Och än så länge är det fortfarande kul!

[Jounapä]
0

Jag har bde 2an och 3an, men tycker att 3an är grymt segt så jag spelar bara 2an Glad

mjuhm
1

Jag har både ettan, tvåan & trean, & trean är mitt allt! Skulle aldrig kunna byta tillbaka mig till tvåan!

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

myismyname
0

#31 Vad menar du med segt? :) Tycker du att spelupplevelsen är seg/tråkig eller menar du att spelet går långsamt på din dator? :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

[Jounapä]
0

#33 Jag menar att jag tycker spelet är tråkigt, inte att det går segt på datorn Tungan ute Sry att jag var lite otydlig. Men 2an gillar jag mest, 3an fastnade jag inte riktigt för Glad

[TeamGolden]
0

Sims 2 skare va! <3

[Jounapä]
0

#35 Håller med Skrattande

Rumblebee
1

Jag har hela tvåan, och det blir i perioder som jag spelar det. Var kanske 2 veckor sen jag sist spelade.

Tycker ärligt talat inte trean verkar så skoj alls. Gillar inte grafiken i spelet Obestämd

Sedan har jag även sjukt mycket nedladdat tillbehör till tvåan, och rätt överarbetade hus, så no way att jag tänker börja om från början med sims 3 xD Det är lite synd att man inte kan ha bra gjorda hästar i sims 2, hade varit kul. Har visserligen hittat hemmagjorda, animerade hästar som jag laddat ned till tvåan, men har inte provat dom än själv, utan bara sett klipp och dom verkar helt okej för att inte vara EAs 'produkt'