Familen Ålund
Sedan det hände något med min förra Legacyfamils sparfil så får jag helt enkelt börja om, med familjen Ålund.
Maja Ålund är en sim med egenskaperna konstnärlig, lyhörd, ryttare, prydlig och bra på att kyssas. I samband med att hon gillar hästar så är hennes största dröm att ha tjänat 40 000§ med hjälp av hästar. Hon ska både avla och täcla med sina två ston, Juvela och Ariel.
Hästarna är smarta och bra på alla sätt, det är två avelston. Hon ska först få ett föl med varje häst. Medan dom är dräktiga får dom träna på kapplöpning och hon får läsa ridböcker och jobba. När dom fått sina föl ska hon behålla ett och sälja ett. åhär ska hon fortsätta, fast hon ska sälja båda fölen tills en av dom första har dött, alltså ska hon alltid ha 3 hästar. Jag har planerat att hon ska tävla varje dag och lösa ett fall varje dag, vilket ger en inkomst på ungefär 500-900 per dag, ibland kan hon missa tävlingen och då blir det väl lite polisarbete på stationen.
Någon om skulle vara intresserad av att följa? Kommer lägga upp en bild och en text varje gång något händer, eller bara för att uppdatera.
Är det familjen Berg som har gått i kras? Ska vi låsa den tråden eftersom du har gjort en ny familj?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Om det är din startsim så fick man väl inte tävla med sina hästar eftersom det var för lättförtjänta pengar?
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#2 Det finns ingen regel mot att få ha hästar i Legacy.
Det spelar ingen roll hur lätt du tjänar pengarna, det är inget regelbrott. En gång spanade jag i ungefär en timme och för det fick jag 500§.
#1 Ni kan låsa den, om jag får hjälp med sparfilen av *kommeninteihågnamnet* så kan jag be någon låsa upp den, det är väl inte emot regler att ha två Lecagy?
#3 Nej det tror jag inte att det är emot. Du får ju ha hur många legacy som helst.. Bara dem inte är i samma värld..
#3 men då låser jag den tråden och skriver något innan jag låser den =)
#3 Men det var väl så att man inte fick tävla med hästar med sin startsim? Eller..?
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#6 Ser ingen anledning att ha en sådan regel. Det är inte lättförtjänta pengar då man måste träna hästen och simmen. Nog om det.
Igår jobbade kära lilla Maja för fullt, hon klarade av tre fall och fick 650§ vid varje då hon var otroligt snabb. Så igår tjänade hon nästan 2000. Idag är "studiedag". Hehe. Hon ska studera idag. Hon ska gå till bokhandeln och läsa ridböcker. Idag blir det en bok, när hon läst ut den får hon gå till polishuset och göra lite pappersarbete. Medan hon lär sig rida ska hennes hästar träna lite kapplöpning.
PS. Imorse betäcktes hennes två ston.
Eftersom hennes tillgångar är som dom är så har jag bestämt mig för att (jag vet, lite sent) ha hästarna på ridcentret. Men dom sover bara i boxarna som finns där, om dagarna är dom hemma och tränar kapplöpning. Nu när dom båda är dräktiga kan dom inte ridas så hon ska jobba stenhårt tills dom har fölat.
Kommer vara en del stavfel då jag är van att få röda streck under mina stavfel, undrar varför det inte är så på ifokus…
Juvela på bild.
De två viktiga sakerna i Majas liv: 1, Ridning 2, Jobbet. För att kombinera dessa två har jag bestämt att Juvela ska hänga med på Majas uppdrag. Det blir lite segare… Okej mycket segare, men det är nog värt det. Hoppas att det är värt det, i alla fall. Medans Juvela och Maja är ute på äventyr stannar Ariel hemma, hon är mitt avelsto. Hon födde en hingst, Joker blev hans namn. Så fort han blivit en vuxen häst ska han säljas och ett nytt föl ska födas. Så ska det fortsätta tills en av hästarna dör, då behåller jag ett föl.
Har också påbörjat drömhuset. Bygger vidare när pengarna kommer. För varje dag kommer jag lägga till en liten del.
Tänk bara på att huset är långt ifrån färdigt.
#6 Själv anser jag att det är upp till var och en hur man följer Legacy reglerna. Men vill man följa dom helt och hållet så ska man ingen häst ha.
Men alla gör lite som dom vill ändå, det gör jag själv.
Men jag har inte läst någon regel som säger att man inte får ha hästar?… Jag har inte vunnit något på mina hästar än, bara förlorat pengar på dom, då dom behöver mat, vatten och kapplöpningshinder.
Tror inte jag skulle kunna tjäna så mycket pengar att det skulle förändra spelgången ändå, så. :)
Den här envisa krabaten vägrar bli succesivt tränad. Vill verkligen att egenskapen "Odresserad" ska försvinna, då det sänker priset på honom. Jag håller på hela tiden att berämma för att den godkänner saker, menj ag får väl vänta tills Joker blir vuxen och så får jag rida honom tills egenskapen försvinner.
Jag verkligen älskar hur han ser ut, men eftersom han är en hingst tror jag int ejag kan tjäna så mycket på honom. Det är inte stor chans att någon vill avla på honom, och inte heller kan han få föl, så jag säljer honom istället. Borde få runt 1 000 då han är snabb och smidig. Vill även träna in tyst och kanske lydig.
Maja har träffat på en trevlig kille vid namn Lane, Lane Clementson.
Han verkar intresserad av Maja då han ger henne blommor och faktiskt tar lite initiativ. Dom träffades i parken, men sedan kom han hem till henne och gav henne en bukett och nu är dom vist på dejt!
Han har inte utseendet helt på sin sida, men det får väl sjukhusets plastikavdelning ta hand om när Maja börjat jobba igen, och tävla med Juvela.
Det går grymt bra med hästarna. Dom har en riktigt bra relation, hon är "bästisar för evigt" med alla tre. Nu väntar jag bara på att den attans egenskapen "Odresserad" ska försvinna, ingenting hjälper! Det är verkligen omöjligt. Hon vann dock precis runt 1400 i en kapplöpningstävling med Juvela. Tror hon ska sluta som detektiv och bli egenföretagare, hästkvinna. Det ligger en del pengar i det, om hon får veckoarvode och kan stanna hemma med hästarna hela dagarna.
Tänkte vara lite ful och låta dom använda Joker för avel, fick lite över 700 och sedan sälja honom. Fick lite över 3500, men dom pengarna är till största delen borta nu då jag (tillslut) gifte Maja med Lane och de behövde en dubbelsäng. Investerade också lite pengar hos hästarna, gav dom boxar och lite hopphinder då jag planerar att använda det nya fölet (bestäckte Ariel) som tävlingshäst. Så det har hänt rätt så mycket bra saker här, pengarna rulalr in, Lane har flyttat on och dom har gift sig, och Juvela är en riktig klippa. Hon vinner pengar i tävlingarna varje dag, ska fortsätta såhr nu. Lane ska skaffa ett jobb medan Mjaa ska bli hästkvinna.
• Sålde Joker
• Betäckte Ariel
• Maja gifte sig med Lane
• Maja är gravid
• Maja ska få ett nytt jobb
På bild: Mja och Lane sover i sin nya, dyra säng. Lane verkar ha fattat tycke för hästar!
Nu när Maja är gravid så kan hon inte längre rida på Juvela, vilket betyder att dom inte kan tävla. Så Maja får behålla sitt jobb som detektiv tills hon har fått två barn. Då behöver hon inte längre det jobbet och kan börja som hästkvinna.
Ariel fick äntligen sitt föl, det blev ett sto. Kommer förmodligen lära henne lite hopp, dressera henne och sedan sälja henne. Kanske tar ett föl på henne, vet inte riktigt. Det är hon på bilden, Kilara blev namnet.
Majas mage har växt och snart blir det ett arn. Kommer då sätat en trappa (har förberett en övervåning) och göra tet fint litet rum åt barnet och barnets kommande syskon. Ska också bygga ut lite om kanske två dagar. Idag och imorgon ska hon jobba stenhårt och få pengar till utbyggnade + möblerna till nytt sovrum, kök och vardagsrum.
Har nu "gjort klart" huset byggmässigt. Inredningen är långt ifrån klar. Kommer kanske bygga ut när det blir fler simmar, men det är praktiskt taget klart. Kommer hålla kvar vid denna designen och endast bygga ut, d.v.s dra ut väggarna där det är för litet, på övervåningen.
Trädgården har jag inte ens börjat med, den fr jag ta itu emd när jag är klar med inredningen. Efter några dagar kommer det nog vara klart inomhus. Vill också uppgradera kylen och badrummet, kanske är lite högre i prioriteringen med badrummet än trädgåren, men en liten gång upp till dören är väl inte omöjligt att fixa imorgon.
Både Kilara och Pondus är för gamla för att få ett föl, så nu har Maja adopterat ett föl vid namn Bella. Bella har potential då hon är prydlig och smidig, men blyg ohc odresserad. Ska satsa stenhårt för att få henne till ett perfekt avelssto. Jag köpte också belöningen "Arv". Så nu harj ag fräshat upp hela husets inredning. Snart kommer den nya bebisen också, Maja är gravid igen! Både hon och Lane är ju vuxna så det var dags. Det är faktiskt väldigt tragiskt att Pondus snart inte finns mer, man blir nästan ledsen på riktigt! Han är så fin ju!
följer!
Woopsi Daisy, jag har vart sjuk igår och idag, så det har inte blivit något Sims! Men nu laddar jag in på Familjen Ålund! :)
12#: Det står inget om hästar ännu då när legacy idén kom så fanns inte husdjur ^^
Sedan tycker inte jag man ska följa allt slaviskt. Man tävlar ju inte precis med varandra utan har roligt med sin egna utmaning. :) Själv tävlar jag inte då det ger för mycket pengar och därmed är väldigt lätt att tjäna pengar de annars får kämpa för :P
Jag rev hela huset och byggde ett nytt, enplanshus. När generation 2 kommer, kanske det blir en större och mer stabil inkomst, allt hänger på en häst nu, kommer jag nog behöva riva ett av sovrumen, sätta en trappa, och göra en övervåning, men tills dessm är detta huset perfekt. Lite mindre än det förra huset, men billigare (omöblerat). Pengarna som jag sparade genom att riva en våning spenderade jag på dyrare möbler, nu är det också nog med att bara vara hemma hela dagarna för Maja, hon ska få ett jobb. Men fortfarande tävla med Pondus, och föda upp hästar.
Ska också satsa lite mer på Lanes karrisär. Nu har jag fokuserat så på hästara, men kanske att båda jobbar ger mer pengar.
Följer
// Molly
molllyr.blogg.se
Men raawhrg! Dumma Maja vägrar bli gravid! Vet inte vad jag ska ta mig till?! Vill inte köpa "fruktbarhetsbehandling" då den inte kommer hjälpa, har dom försökt 5 gånger utan resultat så kommer det inte fungera bättre med den belöningen + att jag sparar till arv, och jag behöver bara 2000 till. :(
Men det var ju då FANTASTISKT! Jag hade igång sims, min användare loggades ut, ingen big deal… Något dumhuvud stänger av datorn! Rawhrgh! Sims? INTE SPARAT! N ublir det väl att spara lite pengar och bygga om stället - Igen!
Med 650x2 från jobbet och runt 3500 från tävlingarana + 3400 som hon har nu och ev. något utmaning och Lanes lön blir det runt 8000§. Med dom pengarna + allt som jag får när jag river det gamla, blir det nog ett hyfsat likadant hus. Kommer nog spara det mesta av möblerna. I alla fall sovrummen och köket eftersom det finns några dyra möbler där som sjunkit i värde.
Men, allting ska verkligen gå super. Blev nån bugg, så att nä rjag klickade på en sim markerades den, sedan när jag klickade på ën ny, markerades båda två, tillslut var alla markerade. Startade om, och nu går det inte att strta då jag får "Sims 3 Launcher har slutat fungera"…
Kilaras föl, Puma föddes nyss. En riktig champion är detta! Smidig och snabb, dock odresserad. Men när man ridit henne ett par gånger så brukar den egenskapen försvinna.
Älskar fläckiga hästar, tur att jag alltid får fläckiga föl. Måste erkänna att detta måste vara den finaste hästen på hela spelet!
Stackars Kilara blir aldrig riden. Finns inte tid för två hästar, inte ens en egentligen. När jag spelar är det väl 50% Sims. 25% Chrome, 25% Skype. Men nu får det väl bli så att jag fokuserar på Sims. Nu har Vera (äntligen blivit tonåring. Hon ska nu börja rida, blev otroligt glad när jag på andra försöket fick egenskapen Ryttare till henne.
Nu föddes nyss Maja och Lanes andra barn, det blev en son och han fick namnet David.
Hans nya rum kommer det bilder på.
Sitter och spelar Sims, så kommer reklam för The Sims 3 på tvn.
Fick nån jobbig bugg/fel. När jag klickade på en sim, markerades den och när jag sedan tryckte på en annan sim markerades den också, till slut var alla markerade. Relationerna kanske var Veras, egenskaperna Pondus, humöret Majas osv. Så det var helt blandat. Rätt så trött på alla buggarna. Detta har inte hänt sedan Husdjur. :/
Jaha, min lilla bebis, David har blivit ett småbarn, och Maja en gamling. Vera är snart en ungdom, värst vad snabbt allt går när man lämnar datorn i en sekund! Jag ska tävla lite på Avancerad nivå med Pondus för att komma etta, då jag alltid kommer trea i de internationella tävlingarna, men vill få "kapplöpningsmästare" som man får när man vunnit 15 tävlingar (som häst).
Snart blir det att sälja Pondus, för att kunna tjäna så mycket pengar som möjligt på honom innan han dör) och dra fram reserven, Kilara, och träna upp hennes reserv, Pandora. Pandoras kommande föl kommer både säljas och behållas.
Är supernöjd md hu rmin hästuppfödning blivit lite mer vinnande, verkligen ett bra sätt att tjäna pengar på när man säljer sin häst för 3000§. Kommer få runt 10 000 för min lilla Pondus!