Grafik kort med the sims 3 och launchen?
Har gjort ett liknande inlägg förut…
Vilka grafik kort klarar the sims 3? jag har just nu
**Intel(R) Core(TM)2 duo CPU E6750 @ 2.66GHz 2.66 GHz
**Också har jag 32 bitars, någon som vet, eller vet en sida vart man kan kolla?.
Jag vet att det finns en hemsida där man kan kolla genom nätet men jag har inget internet på den datorn jag spelar sims på, vilket är sjukt störande… Ska fixa det (La in en tråd om det på dator i fokus om nån är bra på internet och så kan ni väll höra av er? tråden: http://datorn.ifokus.se/discussions/4f2e54a188f4727ccf00deb3-jag-far-inget-internet-snalla-hjalp).
Det som var konstigt är att innan jag installerade om min dator (alltså tog bort ALLT på den) så kunde jag göra sims 3 utan problem, det var INGET fel, men nu när jag ska spela när jag har installerat om datorn gnäller datorn om grafikortet och Launchen… När jag startar spelet i bland så kommer en ruta direkt upp och på den står det
''C:/program files/electronic arts/the sims 3 stadsliv prylpaket/game/bin/sims3launcher.exe
programmet kunde inte starta eftersom programmets sida-vid-sidakonfiguration är felaktig. Kontrollera händelseloggen för ytterliga information''
Och innan den där launchen grejen kom upp kunde jag komma till start sidan grejen och så när jag trycker på play säger den någon ting med grafik kortet och att jag ska kontrollera det…
SNÄLLA HJÄLP MIG, har inte kunnat spela sims på jätte länge pga av det här… :(.
Tråden har flyttats till 17. Teknisk hjälp, trådarna flyttas för att få bättre ordning på sajten // Sajtvärden SimsBrooke
/ Miranda
Det bästa du egentligen kan göra är att gå till en affär där dem säljer grafikkort och prata med butikssäljare där. Ta med dig kraven för the sims också så kan dem säkert hjälpa dig.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#1 Okej, Men jag vet ju inte vilka krav som gäller :/…. det är de…
/ Miranda
#2 det står antingen på fodralet eller på ett av papprena som ligger i spelet. Annars går du in på cdon eller liknande och kollar om det står något krav där.
- Har flyttat tråden till kategorin Hjälp
Minimum Hardware Requirements:
FOR WINDOWS XP
- Windows XP (Service Pack 2)
- 2.0 GHz P4 processor or equivalent
- 1 GB RAM
- At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content
- 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0
FOR WINDOWS VISTA
- Windows Vista (Service Pack 1)
- 2.4 GHz P4 processor or equivalent
- 1.5 GB RAM
- At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content
- 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0
- For computers using built-in graphics chipsets, the game requires at least:
- Intel Integrated Chipset, GMA X3000 or above.
- 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent
- 0.5 GB additional RAM
Supported Video Cards:
NVIDIA GeForce series
FX 5900, FX 5950
6200, 6500, 6600, 6800,
7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950
8400, 8500, 8600, 8800
9600, 9800, GTX 260, GTX 280
ATI RadeonTM series
9500, 9600, 9800
X300, X600, X700, X800, X850
X1300, X1600, X1800, X1900, X1950
2400, 2600, 2900
3450, 3650, 3850, 3870,
4850, 4870
Intel® Extreme Graphics
GMA X3x00 series
3,4 & 5# Okej, tack :). Men hur ska jag fixa det där med launchen? :O, om du har något förslag :).
/ Miranda
Har faktiskt ingen aning tyvärr =( Har själv problem med den i bland men nu var det ett tag sedan.
Okej, tack i alla fall :).
/ Miranda
Det är inte så enkelt att du missat alla drivrutiner efter omformateringen?
Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga
#9 Va?… fattar typ ingeting :$ kan du förklara med lite enklare ord? :).
/ Miranda
Omformatering är när du installerar om hela operativsystemet (tex Windows 7).
Drivrutiner finns för allt som kopplas ihop med datorn, och även för det som sitter i datorn, så som tex nätverkskort, grafikkort, ljudkort osv. Drivrutinerna talar om för datorn vad det är som finns internt (eller externt), och hur det ska "läsas".
Lite mer information finns här.
Av det jag läste både här i toppinlägget och i det du skrev på datorn iFokus så är drivrutiner det första jag kommer att tänka på.
Utan drivrutiner till nätverkskortet så kommer du inte åt internet, utan drivrutiner till grafikkortet så fungerar det inte som det ska (vilket kan vara problemet med sims i det här fallet) och utan drivrutiner till ljudkortet så får du inget ljud oavsett högtalare/headset. 
Vänliga hälsningar
#11 Okej, då fattar jag :). Men då kan det nog ha varit så, men hur fixar jag allt det där då? :).
/ Miranda
#12 Vad bra!
Om du öppnar startmenyn och skriver in "dxdiag" och trycker enter, så kommer du få upp en liten ruta som frågar om du vill kontrollera om drivrutinerna är digitalt signerade. Tryck "Ja", så får du upp en ruta till efter ett tag. Där finns det högst upp några flikar, och du väljer "Bildskärm".
Om du talar om vad du ser för något på "Namn" under den fliken, så kan jag leta upp drivrutiner åt dig. 
Vänliga hälsningar
Uppdaterade drivrutiner för ex. grafikkortet kan vara ett tips till alla, även de som tidigare inte haft problem med Sims/andra spel. Då och då kommer nya versioner till de flesta (kolla internet - vet man vad man har för komponenter i datorn är det lätt att söka) som gör att de fungerar bättre. Själv uppdaterade jag nyligen grafikkortets drivrutiner och jag upplever en förbättring av prestandan. :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#13 Okej tack så mycket :) Ska bara starta om min stora dator :).
#14 Okej tack du med ;). Hoppas jag får internet nu :).
/ Miranda
#13 på namn står det ''Standard VGA-Bildskärmskortet'' :)
/ Miranda
#13 Okej. Jag antar att det är en bärbar du har, eftersom att det är en Fujitsu. Vad är det för modellbeteckning på den? Brukar stå på undersidan.
Vänliga hälsningar
#17 det är faktiskt en stationär :), så jag kan inte kolla där :/.
/ Miranda
http://majorgeeks.com/download4181.html
Och så klicka "Download" under "Download locations". Då kommer du till en ny sida och efter en stund kommer en ruta som frågar om du vill spara ner en fil. Det vill du.
Sedan flyttar du den till datorn som du har problem med (tex via usb-minne) och kör där, ska räcka med att dubbelklicka på den.
Den ska ge dig information om all möjlig hårdvara.
Vänliga hälsningar
#19 Okej nu har jag gjort det, vad ska jag göra nu? :)
/ Miranda
Installera programmet på datorn du har problem med (det finns en kryssruta som heter "Launch Everest after install", se till att den är ikryssad).
När programmet öppnas så klickar du på plusset bredvid "Bildskärm". Kolla sedan under "Windows video" och "PCI/AGP video" och kolla enhetsbeskrivning på båda.
Vänliga hälsningar
#21 Det komm inte upp någon ''Launch everst after install'' ruta… :o.
På Windows video står det…
''Standard VGA-bildskrmskort
Grafikkortsegenskaper:
Engetsbeskrivningen: Standard VGA-Bildskrmskort
Kortsträng: VGA
BIOS sträng: Chip rev
Chiptyp: NVIDIA
DAC typ: 8 bit
Installerade drivrutiner: vga (6.0.6000.16386 (vista_rtm.061101-2205)), framebuf (6.0.6000.1638…
Minnesstorlek: 14 mb ''
Och på PCI/AGP video står det enhetsbskrivning och enhetstyp och sen inget mer, antagligen finns det ingen enhetsbeskrivning eller enhetstyp…
/ Miranda
Okej. Gå in på www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk
Klicka på "Graphics drivers"-knappen under "Option 2". Den ska kunna hitta bästa drivrutinerna till ditt grafikkort.
Men först behöver du internet!
För att göra det öppnar du Everest och klickar på pluset vid "Nätverk" och väljer "Windows nätverk". Under "beskrivning på nätverksadapter" finns dina nätverkskort listade. Dom behöver du drivrutiner till.
Om du inte vet hur man gör härifrån så lämnar jag över det på valfri person, då jag inte kan hjälpa dig vidare mer än det jag har gjort hittills.
Vänliga hälsningar
#23 Okej, jag kan höra med min pappa… Han jobbar med datorer osv men han bor så långt i från mig, det tar två timmar att åka dit där han bor. Men ska ringa honom och höra nåt dag :). Dag för din hjälp :).
/ Miranda
#24 Hoppas att det löser sig! 
Vänliga hälsningar
#25 Tack, hoppas jag med :).
/ Miranda