The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 7821 ggr
Mirre9898
0

Grafikkort? Snälla hjälp.

Hej

Jag har precis installerat om min stationära dator, som jag spelar sims på. Jag installerade alltså bort ALLT, som om datorn skulle vara helt ny. Men jag installerade nu mina tre sims (Vanliga, Destinations världen och stadsliv) och när jag ska börja spela det kommer det fram en ruta med ett X på, och där står det ''Kan inte starta spelet. Enhet 0 kan inte köra det här spelet. Hittar inget grafikkort som stöds. Kontrollera maskinvaran i din dator''. Och det konstiga är att innan jag installerade jag om datorn så funkade sims hur bra som helst och den nämnde aldrig om något grafikkort. 
Kan jag ha ''raderat'' grafikkortet eller något sånt?, och det säger ''kontrollera maskin varan i din dator'' hur gör man det?.

Tack i förväg.

Tråden har flyttats till 17 Teknisk hjälp, trådarna flyttas för att få bättre ordning på sajten // Sajtvärden SimsBrooke

Miranda

myismyname
0

Du kan inte ha "raderat" grafikkortet - då hade du inte kunnat se något på skärmen överhuvudtaget. Vad har du för grafikkort? Kika om det står med på listan över "godkända" grafikkort på The Sims 3s sida över systemkrav. :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Mirre9898
0

#1 Och hur ser man sitt grafikkort? :$ Är inte så bra på grafikkort ;).

Miranda

myismyname
0

#2 Vad har du för operativsystem? :) Man gör olika för att kolla grafikkortet beroende på vilket operativsystem man har, så det är därför jag frågar

Mirre9898
0

#2 Hahhaha, hur kollar man vad man har för operativ system då? :D….. Jag har windows vista om det är de du menar :$.

Miranda

myismyname
0

#4 Japp, det är det jag menar! :) Såhär gör du på Vista för att se vilket grafikkort du har:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Video-cards-frequently-asked-questions

Mirre9898
0

#5 Men det står ''

1. Öppna Bildskärmsinställningar genom att klicka på StartBild på Start-knappen, Kontrollpanelen,Utseende och anpassning, Anpassning och Bildskärmsinställningar.

2. Klicka Avancerade inställningar, och välj sedan fliken Adapter.

Här kan du få mer informatiom om ditt grafikkort, inklusive vilket grafikkort som finns i datorn.''

Och jag hittar inget som heter adapter. Jag kan se hur mycket ''Tillgänglig grafik minne'' jag har men inte vilket :/.

Miranda

myismyname
0

#6 Jag har tyvärr inte Vista, så jag kan inte se hur det ser ut där. :/ Vilka flikar finns det att välja på? Finns det någon annan flik som kan tänkas handla om grafikkortet?

Mirre9898
0

#7 Det finns… ''Bildskärmskort, bildskärm, felsökning, färghantering''… Sen finns det inte mer….

Miranda

myismyname
0

#8 Har du testat klicka på Bildskärmskort? Vad står det där?

Mirre9898
0

#8 Jag har windows vista Home basic…

Det står ''Kretstyp, dac-typ, kortsträng, bios information, tillgängligt grafikminne, dedicerat videominne, systemvideominne, dela systemminne, visa alla lägen, egenskaper, standard VGA bildskärmskort, ok och avbryt'' :).

Miranda

myismyname
0

#10 Vad står det bredvid Kretstyp? Det borde stå namnet på ditt grafikkort.

Mirre9898
0

#11 Det står NVIDIA :), är det de?

Miranda

myismyname
0

#12 Står det inget mer än NVIDIA någonstans? NVIDIA gör grafikkort :)

Mirre9898
0

#13 Nej, det står bara NVIDIA…, Under det står det iaf ''Dac-typ: 8 bit, Kortsträng: VGA, Bios information Chip rev, tillgängligt grafikminne: 14 mb'' sen resten är ''saknas'' förutom Egenskaper, visa alla lägen, ok och avbryt…

Miranda

myismyname
0

#14 Låter mycket märkligt. Du råkar inte ha någon i närheten som kan datorer som kan leta reda på var det står vilket grafikkort du har? Jag kan som sagt inte Vista eftersom jag inte har det själv, så det blir himla svårt att försöka hjälpa då :/

Mirre9898
0

#15 Min pappa jobbar med datorer men problemet är att han bor ända borta i nyköping och jag bor i stockholm mer mot uppsala hållet…. :/ men ska ringa och höra. Tack endå! :)

Miranda

myismyname
0

#16 Gör så :) Säg till vilket grafikkort du har när du fått reda på det :)

Mirre9898
0
#15 men det konstiga är att innan jag som sagt  installerade om datorn funkade sims 3 helt utmärkt på den… hade samma grafik kort då… (vet inte varför det blev stor text)

Miranda

myismyname
0

#18 Låter helmärkligt!

myismyname
0

Testa installera de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort (men då måste du veta vilket grafikkort du har först) :)

Mirre9898
0

#20 Okej, problemet är att på den statinära datorn funkar inte internet heller… (Den tog typ bort vårat trådlösa nätverk som fanns i datorn redan från början), vet du hur man får tillbaka det?…

Miranda

myismyname
0

#21 Jag förstår inte riktigt hur du menar och kan inte hjälpa dig med den saken, tyvärr. Det är nog lättare om du tar dit någon datorkunnig och låter denne titta på datorn och dess internetanslutning :)

Mirre9898
0

#22 Okej, tack endå! :).

Miranda

SimsBrooke
0

Jag flyttade tråden till kategorin "hjälp" istället.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke