The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 7625 ggr
Smullis
0

Sälja djur

Vet ni om man kan sälja djur man själv fött upp, alltså kattungar och valpar? Hur blir man av med dem?

Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Ts 3 Allmänt" / Pandiz sajtvärden

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Jusse.
0

Doptera bort dom tror jag. Har för mig att det bara är hästar som kan säljas ;)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Smullis
0

Ja.. :/ men då borde de väl inte gå att föda upp om man ej kan sälja

Jusse.
0

#1 Adoptera* Tja, det är väl så det är..

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Majson
2

När man adopterar bort djur/skänker till härberge så försvinner dom ju från kvarteret. Men det finns faktiskt en lösning om man vill kunna adoptera bort sina djur till andra simmar i kvarteret och se dom växa upp.

För att göra detta krävs det att du har minst två vuxna simmar i ditt hushåll.

1. Gå in i ditt aktiva hushåll och välj sedan 'ändra stad' läget.
2. Tryck sedan på din familj och välj ' dela upp hushåll'.
3. Välj ut en sim och ett eller flera husdjur som du vill ska flytta.
4. När du är klar så avslutar du 'flyttläget' genom att trycka på bocken.
5. Det kommer nu upp en liten miniatyrbild av din sim och de valda djuren i det övre vänstra hörnet. Tryck på den och välj sedan 'Placera'.
6. Välj ut ett hushåll som du vill att en eller flera av dina valda djur ska hamna i.
7. Nu kommer det upp en likadan ruta som i steg två. Välj ett eller flera av djuren som ska få flytta till det valda hushållet.
8. När du är klar så avslutar du genom att trycka på bocken.
9. Om du nu har ett eller flera djur kvar så upprepar du det du nyss gjorde tills de djur du vill ska flytta är utplacerade i kvarteret.
10. Då alla djur är placerade så är det bara din sim kvar. Då gör du helt enkelt så att du väljer att flytta in honom i ditt aktiva hushåll igen.

Därefter går du tillbaka till ditt aktiva hushåll. Din sim är då tillbaka och djuren har flyttat till de hushåll du har valt.

Glöm inte bort att spara ditt spel! Gör du inte detta så kommer djuren vara kvar och du måste göra om allting.

/ Majson

[pandes]
0

Det enda djuret man kan tjäna pengar på är hästarna. Både att aälja dom och tävla med dom. Hundarna bara kostar och katterna också.

[SallysPigge]
0

Man tjänar även pengar på att avla med sina hingstar :-)

Smullis
0

TAck!! Så det går alltså inte att sälja valpar på samma sätt som fäl? Inte äns till vänner?

SimsBrooke
0

#7 nej dem har tagit bort den funktionen tyvärr.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke