Vad gör ni med era simmar? (TS3)
Jag har precis fått TS3 (fick det i helgen och har spelat sedan dess ganska många timmar). Jag började med att skapa en sim och flytta in henne i ett hus. Nu har jag spelat ganska mycket med henne, hon ska snart bli vuxen (skapade henne som ungdom). Men jag känner att jag nästan redan har tröttnat på TS3, jag hittar inget kul att göra. Så vad gör ni med era simmar?
Jag har typ skaffat 12 vänner och umgås mycket med folk. Jag har nått högst upp i politiska karriärsstegen (det var även min sims livsönskan så nu har jag uppfyllt den). Min sim har en fästman nu också som jag tänkt gifta mig med och skaffa barn framtiden. Det är bara det att jag inte tycker det är så underhållande med barn och så så jag vill inte börja med det riktigt än i hennes liv.
Men jag har problem med att hitta på något kul att göra med henne. Jag tycker det är tråkigt att bara försöka uppnå att bli så bra som möjligt på någon egenskap om det t.ex. inte hjälper mig inom jobb eller så. Det är inte heller så kul att umgås med andra simmar hela tiden, det blir ganska tjatigt tycker jag. Jag tycker att det är ont om roliga ställen i stan dessutom. Man får ju inte följa med sin sim in på restauranger eller biosalonger eller så, så det är inte så kul heller. Jag saknar också nattklubber och klädaffärer… :/
Helt enkelt, vad finns det för roliga grejer att göra med sin sim? Jag har totalt brist på fantasi. Är det roligt att t.ex. odla? Kan man bli alien eller något sånt? Eller vad gör ni med era simmar som gör att ni tycker det är så kul med TS3? Har jag missat något kul man kan göra? Just nu känns det ganska tråkigt och vardagligt hela spelet, inget extra direkt.
Jag tar gärna emot tips på mål man kan uppnå, saker att sträva mot. Men även tips på sjuka saker man kan göra tycker jag är kul, så gärna lite både och.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag håller med, det är faktiskt ganska tråkigt.
Jag brukar låta mina simmar bemästra så mycket som möjligt. Ha en trädgård och låta dom åka och fiska. Finns ju alltid en massa utmaningar i staden också.
Jennie
Jag låter dem skaffa så många barn att det blir en utmaning att hålla koll på alla XD
Jag brukar typ åka till parken med mina. Dom brukar prata med andra simmar och typ umgås. Sen så spelar dom gitarr och dansar. :P
//Elin
#4 Spela gitarr i parken brukar jag också göra med mina 
#2: Vilka utmaningar hittar du i staden? Vad akn man göra där som är kul? Jag hittar typ inger kul…
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Mian spelar hemma med ;)
//Elin
Helt plötsligt poppar det bara upp en möjlighet/utmaning att klara.
Jennie
#8: Som vad? Några exempel?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Om man har en sim som lagar bra mat så kan man få upp att en sim i staden vill prova en specialitet. Eller har man en fiskare så behöver kanske labbet fisk, eller polischefen vill ha en fisk.
Jennie
Putt, någon mer som har tips?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Tyvärr, mina simmar tar just nu hand om sina barn och jobbar typ xD
//Elin
#13 Hur gjorde du det där? xD
#14 gjorde upphöjd mark sen en sjö under som ja sen satte på move objects och la in pelare i sjön, då vandrar vattnet uppåt men inget ja rekomenderar o testa innan man sparat för hela min tomt svämmade över XD
#15 Hahaha 
//Elin
#15: Varför svämmade det över?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Haha! Hur lyckades den svämma över? xD ….. kan ens vattnet röra sej..? :o
#16 så kul var de faktiskt inte , var inte bered på de o hade inte sparat på typ en timma XD
#17 för man ska egentligen inte kunna göra vattenfall och då när de sitter sådär högt upp kan de få för sig att "rinna över" xD
#18 jaaaa…. de lixom svämmade över ? xD
svårt o förklara men var inte kul xD om du menar på vattenfallet så ja :P de rör sig neråt när ja spelar. :)
Alltså jag må vara en sådan som fuskar en hel del och därmed tröttnar kanske fort eftersom det inte finns nog med utmaningar. Men…sims 3 har i viss grafik gjort mig jätteglad och överaskad och dom har fixat till en hel del dumma saker från sims 2. Men…….det blir fort tämligen tråkigt mot vad jag hade förväntat mig. Detta må vara mina egna förväntningar då jag hade höga förhoppningar på sims3 men det känns ändå lite som "var detta allt"…..
#20 Problemet är väl kanske att man haft en bild av en mängd spännande och roliga nya saker att göra, en massa att utforska osv. Och så kanske det inte var riktigt så mycket nytt som man hade förväntat sig. Då blir det nog rätt lätt tråkigt.. 

Mvh Stephanie 

#21 det har du säkert rätt i steffi. 
Just nu spelar jag leagacy och är inne på min 3de genaration. 
Var väldigt segt i början, men när man kommer igång är det urkul!
Sällan jag gör en hel färdig familj numera, utan börjar alltid med en sim, så får den träffa nån och ja.
Gå lite efter simmens önsknig, och förbättra färdigheterna till max som simmen är intresserad av.
Om du inte redan har, så är husdjur att rekomendera, blir mycke roligare då. 
//Julia
Oj, såg nu att inlägget var några år. x)
//Julia
#23-24: Oj oj oj! Hahaha, ja, det här inlägget var inte direkt nytt! Kommer inte ens ihåg att jag har skrivit det… =D Kul att du svarade ändå, synd bara att jag inte spelar sims länge! XD
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#24 det ska finnas en ny sådan tråd. Tror den heter samma sak.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke