Spelet fastnar hela tiden
Hej! Har ett ganska irriterande problem som i princip gör det helt omöjligt att ens spela TS3. Grejen är att när jag spelar fastnar allting då och då. I början hände det bara ibland och de satt då fast i ett par sekunder. Nu sitter det fast i 30-60 sek varje gång, och det går sällan mer än 30 sekunder innan det fastnar igen.
Har sänkt alla grafikinställningar under "Alternativ" till medel. Dock funkade det inte, så vad kan jag göra? Vill verkligen spela. Har inte heller någon direkt lust att installera om allt då jag har en del nerladdningar installerade.
Spelar på en laptop som är ca 4 månader, så datorn är inte gammal eller så. Dessutom fungerade TS3 perfekt under en lång tid efter att jag hade installerat det. Det här med att det fastnar kom liksom så plötsligt och nu går det knappt att ens använda spelet. Har bara ett expansionspaket (Husdjur) så det borde inte vara problemet heller.
Tips någon? Väldigt tacksam för svar!
What doesn't kill you makes you stronger.
Jag hade samma problem som dig. Men mitt fixade sig utan att jag behövde göra något.
Har du mycket nedladdade saker?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Stäng av onödiga processer, spela i fullskärmsläge och försök sänka grafiken igen. Avinstallera installerat inehåll också.
Att du spelar på en laptopp säger en del, dom är inga bra speldatorer. Hade själv dom problemen tills jag började spela på en stationär istället :-D
Har inga möbler eller sånt nerladdat. Bara kläder och frisyrer så det borde väl inte påverka själva spelet? Det laggar aldrig i "Skapa hushåll", bygglägget eller köpläget - bara när jag liksom ska spela på en familj.
Får det inte att funka. :( Men om man nu skulle installera om spelet, försvinner då alla nerladdningar jag har i The Sims 3 launcher?
#5 ja det gör dem..
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#5 Du kan kopiera över alla dina downloads till en annan mapp innan du avinstallerar spelet. Gå in i Electronic Arts-mappen, klicka på The Sims 3 och sen på Downloads. Kopiera alla filer där och spara ner någon annanstans
Då är det bara att installera dina downloads igen när du ominstallerat Sims.
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus