The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 3146 ggr
Tufsenmilano
0

Lindsay Maysens Dagbok.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag hade tänkt skriva lite om min sim Lindsay Maysen här. Eller, rättare sagt ta några sidor ur hennes dagbok. Följ gärna!

Här är hon, Lindsay Maysen. Öh, jag vet inte om ni kan se bilden, men ändå!.

Lindsay har egenskaperna god, klumpig, snackare, geni och atletisk. Hennes favoriter är turkos, egen musik och Ratatouille!

Mer kommer snart!

Tufsenmilano
0

Hur får man bilden längre upp? Jaja, här kommer lite ur Lindsays Dagbok!

Äntligen! Äntligen har jag flyttat till en villa. Det känns helt underbart. Villan är inte så stor, men det är ju bara jag än så länge, så det blir nog inget problem. Iallafall. Det första jag gjorde efter allt slit med att packa upp alla grejer ur flyttkartongerna var att kolla in jobbannonserna i tidningen. Hum, matlagning, journalistik, nej, inget för mig. Men, precis när jag skulle vika ihop tidningen såg poliskårens symbol på förstasidan! Jag är ju då väldigt intresserad av brott och jag skulle älska att bli spion. Men jag tog en titt på förstasidan och läste under symbolen:

" Tjallare sökes, bra lön!" Bra lön och bra lön. 40 simdaler i timmen. Inte världens bästa jobb precis, men alla måste väl börja någonstans? Så jag svarade på jobbannonsen, och jag fick jobbet! Jag börjar jobba imorgon, och jag är så spänd! Men nu ska jag utforska detta kvarteret Riverview, det verkar faktiskt som om det bor väldigt trevliga simmar här!

Lindsay

Mirre9898
0

Följer! :D.

Miranda

Tufsenmilano
0

NU kommer lite mer!

Idag när jag gick på en tur i stan såg jag en loppis. Jag gick dit med en gång. Jag älskar loppisar, man hittar nästan alltid ett fynd. Och det gjorde jag verkligen. Jag hittade en jättefin cykel! Den var turkos, min favoritfärg! Så då köpte jag den. Vad glad jag är! Då kände jag hur magen kurrade, så jag cyklade till en väldigt fin resturang. Men, när jag började äta på maten så smakade den konstigt. Jag blev illamående, men så snäll som jag är kunde jag tyvärr inte säga till servitrisen hur jag kände. Så jag åt upp det. Men servitrisen måste ha märkt att jag inte uppskattade maten så mycket, så jag slapp betala. Men jag har fortfarande skuldkänslor. När jag kom hem senare på kvällen gick jag in på toan och spydde. Justdet ja! Första dagen på jobbet var jätterolig! Jag träffade en massa erfarna poliser, som berättade opm en massa brott för mig. Och så fick jag ett uppdrag. På Torsdag kl 23.00 så ska jag till dom kriminellas kontorsbyggnad för att tjuvlyssna på en liga som handlar med trädgårdstomtar. Trädgårdstomtar? tänkte jag. Det ska bli väldigt spännande, men lite pirrigt. Jag hoppas att det går bra.

Lindsay

Tufsenmilano
0

Gud, vad glad jag är just nu. Igår så skulle jag ju tjuvlyssna på en tjuvliga, och det gick bra! Men det var väldigt pirrigt.. Och läskigt förstås. Efter det blev jag befodrad - två gånger! Först til Skrivbordsryttarem, men eftersom min relation till chefen är så pass bra så befodrade han mig en gång till Trafikpolis! Och direkt efter att jag hade tjuvlyssnat på ligan så fick jag ett till uppdrag, nämligen att förläsa för Sunnyskolan om hyvs och sådant. S¨jag åkte dit direkt efter jobbet, och det verkade som om dom lyssnade! Jag åkte med  glädje i hela kroppen hem. Och innan allt detta på kvällen hände så gick jag på en tur i en park. Jag skulle precis gå in i ett museeum när jag råkade krocka in i en person. Jag tittade ner och sa förlåt, för jag är ju rätt blyg. Personen skrattade, och han presenterade sig som Don Lothario. Han bjöd ut mig på middag, men jag tackade artigt nej. Jag vill inte gå för fort fram. Men vem vet, en dag kanske det blir något mellan oss.

Lindsay

Tufsenmilano
0

Imorse vaknade jag av att någon knackade på dörren. Jag steg långsamt upp ur sängen och öppnade dörren. Jag såg ingenting.

" Hallå? " ropade jag.

" Uhum.. Tidnigen… " . Jag tittade neråt, och såg en pojke i 8årsåldern. Han stirrade på mig. Jag tog emot tidningen, och stängde dörren. Varför hader han stirrat på mig? Jag gick och kollade mig i spegeln. Herregud, jag hade bara underkläder på mig! Jag rodnade även fast det inte var någon i närheten. Hur kan man vara så dum? Dagen pinsamhet, check..

Efter frukosten så läste jag tidningen. Jag gick till sidan om veckans händelser. Rabbatt på Fruktkorgen, 2 böcker för 10 simdaler hos Björn's Böcker.. Men kolla här då! Grill - o - mattävling på Riverviews fiskeodling! Vad roligt! Jag anmälde mig genast och cyklade dit. Tävlingen gick ut på att grilla 5 rätter, och så ska sedan en jury döma dom.  Och jag kom tvåa! Kan ni tänka er? Dessutom har jag börjat intressera mig för fiske också. Jag fångade upp en anjovis som jag hoppas att jag ska tillaga ikväll. Efter tävlingen så cyklade jag till kyrkogården för att plocka några blommor. Det var trrevligt till en början. Men sedan så tänkte jag gå in i kyrkan och lämna blommorna vid altaret. Jag gick in. Det var ingen kyrka, det var något helt annat! Ett mauoseelum! (Heter det så?) Jag såg en massa övernaturliga saker. Jag ska aldrig mer gå till kyrkogården, aldrig!

Lindsay

Tufsenmilano
0

Är det kärlek i luften? Ja! Om du undrar varför jag inte har skrivit på så länge i dig, dagboken, är det för att jag har varit hos min arbetskompis George.Vi har något på gång. Har  en jättefin dotter som heter Diana. Jag har sovit hos honom två nätter nu. Han är helt underbar, och jag hoppas han tycker likadant. Mer goda nyheter, jag blev befodrad två gånger, igen! Först till patrullerande polis, sedan till kommisarie. När jag kom till jobbet nästa dag fick jag massor av gratulationer. Min chef, Hal Beckerman sa att jag kunde få välja att bli spion, eller rättare sagt påbörja en spionkarriär om jag ville. Jag sa ja! Senare på kvälle åkte jag hem till George. Vi satt helt tysta i soffan, och plötsligt så kysste han mig! Jag är så glad just nu..

Tufsenmilano
0

HUr mycket kan hända på 24 timmar? Efter jobbet så åkte jag hme till George direkt och vi började flörta. Men jag kunde inte hålla, jag gick rakt på sak. Jag sa:

" Du, jag vill bara få det klart. Är vi tillsammans? George log och nickade ivrigt. Vi kramade om varandra en längre stund. Juste, någon dag innan detta hände så blev jag vuxen! Eftersom jag inte känner så många så bjöd jag mina två arbetskollegor, George och Hal. Jag ordnade ett poolparty, men en halvtimme innan festen var slut blev jag kallad till kontoret för att undersöka nytt bevismaterial. Jag förklarade läget för dom, och dom förstod. Tillbaka till George och mig. Jag frågade om jag fick sova över, och det fick jag. Dagen efter tog jag med honom till parken. Han förstod ingenting. PLötsligt så gick jag ner på knä, och tog fram en ring. Du skulle sett hans min! Han blev jätteglad, och direkt efter hade vi ett privat bröllop. Nu heter Jag Lindsay Dean, och bor hos George. Jag är så glad att få vara en del av hans familj. Lilla Diana har blivit ett barn, och vi står varandra väldigt nära.

Lindsay