The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 5430 ggr
Peak303
0

Uppdaterings fel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Innan den uppdateringen jag fick när jag instalerade pets funkade allt som de skulle. Men nu har de blivit något fel med alla mina nerladdade saker. (som ni ser på bilden)

Någon som vet vade detta kan bero på? xD

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

iidajjackson
0

har fått samma problem med mina nerladdningar och har hört flera med detta problemet xD och det började efter uppdateringen för har aldrig haft problem innan, det är nog ngn bugg i nya uppdateringen så hoppas dom fixar det så snabbt som möjligt ;/

iidajjackson
0

men faktiskt ska jag mejla in och fråga vad det är för fel, för många har det problemet.. så säger till när dom ha svarat! ;D

Peak303
0

#2; Okej jo aldrig haft problem innan nä. 
Jättesnällt om du berättar :D

-'  Malin Hultman

[_annaH]
0

Hände mig med :/

iidajjackson
0

har mejlat dom nu, så berättar sen när dom har svarat! :D

Peak303
0

Kan int ens sätta kranar, de blir bara hål i bänken O_o

-'  Malin Hultman

Peak303
0

Du har inte fått svar från de ännu? :)

-'  Malin Hultman

iidajjackson
0

jag har nt fått svar ännu.. dom har precis gjort om supporten så fattar ingenting o.O haha xD ska försöka mejla dom igen kanske. hatar den buggen, kan ju nt bygga hus! :ooo x(

Luisa
0

Det hände mig med, jag blev tvungen att flytta familjen till ett annat hus och möblera om totalt :(

iidajjackson
0

#9 funkade det att flytta till ett annat hus? :o

iidajjackson
0

har nu skickat ett ytterligare brev till EA och hoppas att dom kan svara.. kmr skriva vad dom har sakt sen! (: hoppas verkligen den här buggen kan fixa sig, annars får jag ryck, för vill nt ta väck allt mitt nerladdade föremål, då dör jag :( har ju gjort så många hus m.m, så hoppas att det fixar sig! ^^

Peak303
0

Jag har fått reda på att de var ngn sak man fick i uppdateringen när man fixade pets. Men att det ska gå att fixa. Har provat men funkar inte på min dator.. :(

-'  Malin Hultman

iidajjackson
0

#12 okej, hur ska man kunna fixa det då? synd att det nt funkade för dig :(

men jag hoppas att dom kan fixa det i nästa uppdatering, som förhoppningsvis kmr typ närsomhelst [elr nt..] för det har nt kommit en uppdatering på åratal känns det som :oo

Peak303
0

http://dayviews.com/p/forum/3845/92685/?loadContentDiv=group_threadlist

Jo jag med :o 
Otroligt många som fått problem med de :/

-'  Malin Hultman

[pandes]
0

Om du inte orkar vänta tills nästa patch släpps (jag skulle inte orkat det) så kan du installera om och se om det går bättre…

Tråkigt att det hela tidne ska vara massa buggar och fel i Husdjur!

myismyname
0

De har ändrat hur custom content fungerar för att de ska funka tillsammans med djuren (det är därför som bara föremål som djur kan använda har slutat fungera normalt). Det är alltså ingen bugg, utan helt enkelt för att djuren ska kunna interagera med föremålen :)

Såhär fixar du det: http://www.thesimsresource.com/fixyourgame/

Det fungerar inte att installera om spelet!

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Peak303
0

#16; har provat det… Det fungerar inte för mig!

Blev glad när jag sg att de hade en ny uppdatering, men glädjen tog slut när de var de samma som innan..

-'  Malin Hultman

myismyname
0

#17 Vad trist! :/ Har du testat någon annan variant av "lagningsprogram"? Jag har för mig att det finns fler än det från TSR. Om jag inte minns helt galet har Modthesims.info en annan variant (kan hända att det är samma - minns inte riktigt)

Luisa
0

#10 sorry såg inte att du fråga mig, men hellre sent än aldrig ;)

Aja men nej jag blev tvungen att ta bort alla nerladdade möbler och ersätta dem med de som fanns :/ laddade om mitt sims förrigår och hoppas på att uppdateringen som jag laddar ner nu är den som gör att man kan ha muskler osv :/

iidajjackson
0

#16 den funkar nt för mig heller, men det är för att man kan nt hitta granny2.dll filen som kmr ifrån 2009, om vi bara kunde hitta den så skulle allt lösa sig men den finns nt någonstans ;/ ska kolla runt på modthesims, men det blir nog att jag får ta väck alla stolarna, borden och det.. blir så himla sur på dom egentligen, att dom nt kan fixa det, fast visst de måste ändra det för husdjur har kommit men ändå (; men som tur väl får jag väl behålla alla mina tavlor, dekorationer och det, hehe, älskar mina såna saker så om det skulle gå förlorat skulle jag dött halvt (a) men sen alla hus man har byggt med de nerladdade sakerna oxå, usch surt! -.-'

myismyname
0

#20 Detta kanske kan vara något? http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20111102152213AA5T3cO

Jag minns tyvärr inte var jag hittade min Granny2.dll .__. Ska försöka hitta en 2009 om inte den länken funkar.

iidajjackson
0

#21 det är typ 1999-2008, så den funkar nt, har typ sökt igenom allt hahah (; men om du kan hitta en så blir jag glad ^^

myismyname
0

#22 Nu minns jag hur jag gjorde. Jag laddade ner "Granny Crowd Scene Demo" härifrån:

http://www.radgametools.com/granny/download.html

Då får man med en Granny2.dll-fil, och den funkade för mig. :)

iidajjackson
0

#23 okej, ja jag har laddat ner den och allt men det funkar ändå nt typ, kan du nt skriva exakt hur du gjorde? om jag typ har missat ngt elr nått, du skulle vara bäst isf! :D

myismyname
0

#24 Jag följde bara denna steg för steg:

http://www.thesimsresource.com/fixyourgame/

Det var det enda jag gjorde :)

Peak303
0

Jag följde med de men de funkade inte de heller :S

-'  Malin Hultman

myismyname
0

Lite dum fråga kanske - men vilken mapp använde du RigFix på?

Kom det upp ett felmeddelande?

Peak303
0

#27; jag provade med allt. och kom upp felmeddelande hela tiden :/

-'  Malin Hultman

iidajjackson
0

det kommer inte upp felmeddelande för mig, det kommer inte upp någonting förutom den första rutan .. :(

myismyname
0

Varifrån laddade ni ner Granny2.dll-filen? Använde ni samma länk som jag skrev i #23?

Peak303
0

Jag kommer inte ihåg var, men tror inte de var den hemsidan :S

-'  Malin Hultman

iidajjackson
0

ja det gjorde jag

myismyname
0

#31 Testa med den hemsidan, för den funkade åtminstone för mig. Tyvärr verkar den inte funka för Iidajjackson… :/

#32 Kan du beskriva exakt hur du gjorde när du försökte fixa ditt CC från det att du öppnade upp RigFix?

Peak303
0

Vilken av de 4 i den länken du skickade ska man ladda ner? :)

-'  Malin Hultman

myismyname
0

Den som heter Demo :)

Peak303
0

Tack, ska prova fixa det nu då ^^

-'  Malin Hultman

Peak303
0

det springer bara runt en massa gubbar när jag startar programmet.. Ska de göra de? O_o

-'  Malin Hultman

myismyname
0

Du ska inte starta programmet (: Man laddar bara ner det för att få Granny2.dll-filen. Följ sen instruktionerna på Thesimsresource eller Modthesims :)

Peak303
0

Jag väljer den filen som står men den öppnas inte :S

-'  Malin Hultman

iidajjackson
0

jo, jag gjorde såhär, laddade ner Rigfix programmet, sen letade jag 191283 år efter granny2.dll 2009 filen, och provade alla jag hittade men ingen funkade, sen har jag provat med denhär men det funkar nt heller, felmeddelandet kmr nt upp utan bara den första men sen händer inget.. ;/ men ska prova avinstrallera alla dom programmen och sen instrallera dom igen och se om det funkar då, tror nt det men ändå hehe ;p

iidajjackson
0

den filen finns nt i Granny Crownd Scene Demo nu :oo

Peak303
0

inte för mig heller :/

-'  Malin Hultman

myismyname
0

#41 & #42 Vad knäppt :o Det var den jag använde. :o

myismyname
0

Kollade ni i programmets mapp eller bara i startmenyn?

iidajjackson
0

ja, jag kollade i programmets mapp och i startmenyn, det funkade ändå inte fast jag avinstallerade det och installerade det igen.. :/

myismyname
0

#45 Om du öppnar programmappen, vilka filer hittar du då?

iidajjackson
0

#46 menar du i Granny crownd scene demo mappen? elr i rigfix mappen? (:

Mirre9898
0

typ så där hände det för mig förut också, men det var bara för att jag laddar ner saker :$ T.e.x när dom sitter spretar benen åt olika håll m.m. Och sen när jag trycker och en speciell växt så stängs hela spelet ner :o… Bara för att den är nerladdad ._.

Miranda

myismyname
0

#47 Granny-mappen ^^

#48 Det hände för alla med nedladdade föremål, i samband med att Husdjur släpptes :) Att spelet stänger av när du klickar på en växt har däremot inget att göra med Husdjur/patch 1.26 skulle jag tro, utan jag skulle snarare säga att det är något fel på just den växten. Tyvärr är inte alla som skapar CC till sims duktiga… För att undvika "trasigt" CC, så läs kommentarer, kolla rekommendationer osv. innan du laddar ner. :)

iidajjackson
0

#49 har avinstrallerat det nu hehe, för det står att man nt behöver det, men alla filerna var där förutom granny2.dll.

men har försökt att göra exakt som han här gjorde, http://www.youtube.com/watch?v=u78j8nAoTds

och allt funkar förutom när jag ska ta upp dbc filerna, tkr på dom men sen kmr ingenting upp.. har fixat backup filerna och sims3pack filerna, de kmr upp och de kan man converta elr hur man säger xD men det funkar nt med dbc filerna ;/ och har provat spelet nu men fortfarande funkar nt de nerladdade sakerna, känner typ för att lägga ner, aldrig spela sims3 mer i hela mitt liv, hahaha, okej det kmr jag men lägger fan ner asså -.-'

Peak303
0

Inget funkar för mig.. ff alla stolar mitt i borden, hål i köks bänkar, blommor osv på golv under bänkar mm… D:

Provade öppna exakt så som de stod att man skulle men filerna vill inte öppnas i programmet :S

-'  Malin Hultman

iidajjackson
0

nu funkade det nästan, :/ jag laddade ner Granny Crowd scene demo och instrallerade det, sen öppnade jag rigfix och då sa den att den har hittade filen i Granny-mappen och då tänkte jag JA, äntligen funkar det!! :oooo sen så sa den att jag behövde lägga granny2.dll i applikations mappen [och då tror jag dom menar i rigfix mappen] för jag hade nt gjort det så jag gjorde det [och nu ligger den både i granny-mappen och i rigfix mappen] men då funkar nt det, då kmr nt den där rutan upp, "vill du använda filen från granny-mappen" så fattar nt vad som är fel :( någon som vet? :/