Hästarna i TS3
Hur gör ni med era hästar?
Har ni dom i hagen och låser grinden eller låter ni hästarna gå runt som dom vill på hela gården?
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
När jag hade hästar till min sim så lät jag dem gå fria.. =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Just nu har jag bara en stor hage och inget stall liksom sen låser jag grindarna om min gubbe ska iväg till jobbet eller liknande :P
För mig beror det på om mina simmar odlar grödor eller ej :) Finns det grödor på tomten så stänger jag in hästarna i hagen så de inte äter upp plantorna, haha 
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Om jag har råd och plats så bygger jag ett stall, en hage och sätter ut hinder fint och organiserar allt, så hästarna är i en hage om dagarna, och om dom vill, på nätterna. När jag ska träna så tar jag ut som till en större hage och rider på dom, sedan ställer jag tillbaka dom i den lilla hagen.
Annars, när jag inte orkar… Så låter jag hästarna vara fria, jag sätter ut lie hinder på omten, och varsinn box + mat och vatten. :)
Jag har ett stuteri så det är ganska stort.
Jag har mina i stall på natten, och hage på dagen. Sen har jag paddock när jag tränar dom. Sen har jag även fyra småhagar som stona står i de sista timmarna innan fölning - samt någon dag efter fölning - inte nödvändigt egentligen men jag vill ha det så realistiskt som det bara går :)
Har alltid varit väldigt pillig - glömmer jag öppna stallet på morgonen eller glömmer att ställa in dom på kvällen - får jag jätte dåligt samvete haha.
Ger en liten överblick på min gård :)
#6 snyggt! :D
jag har mina hästar lösa, men om jag orkar så går dom i hagen på dagen [elr galoppera vid stranden, det älskar dom hahaha ^^] och på natten i boxen, men ibland när jag nt orkar får dom göra som dom vill haha (;
#7 Tack så mycket! :)
#6 omg vad snyggt :O
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

#6 Verkligen sjuuuuuuuuuukt fin gård! :o Helt fantastisk!
Åh vad glad jag blir, tack så hemskt mycket! :D
Tog runt två timmar, är själv väldigt nöjd :)
Jag brukar sätta staket runt hela tomten så att de håller sig där samt staket med låst grind om trädgårdslandet.
Inhägnad tomt med elektrisk grind är även bra mot paparazzis.
Alltså grind där de som vill komma in får ringa på för att bli insläppta på tomten.
Oj vad många svar jag fått :P Tack allihopa!
För mig varierar det beroende på familj osv.
När hästarna är i träning/tävlings kondition går de oftast fritt, gamlingarna låser jag oftast in i en hage. En del i träning låser jag in i olika delar där de för sig kan träna själva, sedan släpps de ihop två och två.
Sedan nu när jag har legacy har jag djur för skojs skull, speciellt gamlingar som går och skrotar tills liemannen knackar på dörren.
Tidigare hade jag enbart hästar och då gick de i en större hagen med tillgång till en liten damm, hinder osv. Nu har jag spärrat in hela gården där de kan gå fritt överallt förutom in till huset (har även hundar nu) de kan inte heller ta sig ut från gården.