Fusk som förstört spelet?
Hej!
Jag har femtioelva frågor som snurrar runt i huvudet på mig, och undrar om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig.
Enda sedan jag gick över till att spela TS3 har jag använt mig av ''testingcheatsenabled true''-fusket. Det har funkat utmärkt tills igår/idag då verkligen hela spelet började bugga. Simmarna försvann och blev onsynliga, hamnade på alla möjliga ställen i staden. Det var till och med så att spelmenyn försvann. Med det har jag också fått höra att man ska använda just det fusket på egen risk för att det kan knasa till spelet, är det så?
Dock så köpte jag Kvällsnöjen för ungefär fyra dagar sedan, på det laddade jag ner ett höghus från TS3's hemsida. Det var ungefär då som jag märkte att spelet började få en tendens till att haka upp sig. Men spelade vidare. I all denna röra undrar jag om det kanske är fuskets fel, eller något som har med det nya spelet att göra? Eller också huset jag laddade ner? Det vore hemskt sorgligt att behöva ominstallera alla spelen.
Tack på förhand!
mvh Linnea
Kommer höghuset från exchange? Om så är fallet skulle jag gissa på att det är huset som gör att ditt spel krånglar. :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Jag antar det. http://www.thesims3.com/assetDetail.html?assetId=4298811 Det huset laddade jag ned.
När du använt "testingcheatsenabled true" klart, så ska du skriva in "testingcheatsenabled false" för annars kan det hända olika saker med spelet osv ;)
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend
Vad jag vet brukar inte Curtis föremål krångla (men jag kan ha fel)… Det är däremot ändå möjligt att det är det föremålet som krånglar. Har du laddat ner något annat nyligt? Testa att avinstallera huset och se oim det blir bättre då. Annars låter det troligt att det är Kvällsnöjen som är boven i dramat eftersom problemen började i och med att du skaffade det. ^^
#3 Ah, okej! Låter ju ganska så logiskt. Tack så mycket :)
Det finns ganska många som menar att de fått problem i spelet av att använda fusk, men det verkar inte vara så många som verkligen kan härleda problemen till just fusken, så hur det ligger till med det är jag inte säker på. De flesta har inga problem överhuvudtaget med fusken, och eftersom de som menar sig ha problem med fusken verkar ha svårt att berätta exakt vad som hände vid användandet av ett särskilt fusk så är jag inte helt övertygad om att fusken är skadliga…
#5 När du skriver false efter så stänger du av fusket och om du vill sätta på det igen skriver du true efter ;)
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend
#6 Precis! Curtis känns väldigt seriös och det var därför jag laddade ner det. Är lite skeptisk mot Exchange annars! Men jag har avinstallerat det nu och ska starta spelet igen. Återkommer. Tack så jätte mycket ;)
Jag tror nog också mer på huset jag än på fusket. Har då inte haft några problem med fusk enda sedan jag började spela sims.
#9 Samma här. Jag har alltid varit en stor användare av fusk (testingcheatsenabled, för att kunna gå i buydebug-läget) och har aldrig haft några som helst problem, varken i TS2 eller TS3. :)
Det visade sig vara huset. Fick dock radera hela hushållet som verkade ''bära'' på buggen också. Tack så jätte mycket för hjälpen :-D