The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 7712 ggr
diesel92
0

Familjen Devonshire (Legacy)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, då har jag också fastnat i legacy. :P

Min skaparsim heter Paige Devonshire som är en ungdom. Hon bor i Sunset Valley där jag hoppas hon ska trivas.

Hennes egenskaper är: djurälskare, familjeinriktad, kockbegåvning, älskar naturen, konstnärlig. Hon har precis skaffat sig arbete som stylist och har hunnit styla en sim och fått hela 40 simdaler om jag inte minns helt fel!

Hon äger just nu 28 simdaler då hon precis fick råd med en dusch. Här kan ni se hur hon bor, hon har inte råd med varken lyse eller annat och får sova under stjärnornas klara himmel.

När hon har tid över så går gärna och fiskar för att försöka tjäna in lite extra pengar och kanske stiger en riddare upp ur vattnet?

amandanormaan
0

Jag följer :)

Te sunt non solus ♥

[Kajsa91]
0

Åh, jag döpte precis en av mina ungar till Paige! :D haha. intressant ;P

Kul att följa en till! :)

SimsBrooke
0

Följer

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

diesel92
0

Det går bra för Paige på sitt jobb och hon är uppe i nivå 2 eller om det till och med är 3! På jobbet finns det två män som jobbar, bland annat en stylist och en tatuerare. Själv är Paige stylist. Först träffade hon på stylisten men han visade sig vara gift och Paige backade undan, sedan fann hon tatueraren med de snygga tatueringarna. De har visat sig gå bra ihop och är på G tillsammans. Paige har även tjänat sina första 1000 simdaler! Det kommer gå till att köpa en spis och förhoppningvis även till utbyggnationer sedan. Hon har just nu två sovsäcker ifall någon kommer och sover över ;) På fritiden fiskar hon för att försöka tjäna in lite pengar, som tur är ligger det en liten fiskesjö mitt över där hon bor.

Här ser ni lite bilder:

1 Paige pratar med stylisten, hon har själv stylat honom (A)

2 Paige pratar med tatueraren, även honom har hon stylat.

3 Det visade sig gå bra med tatueraren och här är deras första kyss! Han hade tidigare tagit första steget och ville kramas vilket inte Paige ville. Nu var det hon som tog steget.

4 Hemma hos Paige tittar på de på stjärnorna, det dröjde inte många minuter innan han satt tätt inpå henne.

5 De umgås mycket på jobbet eftersom de jobbar vägg i vägg. Väldigt trevlig att kunna få många pussar!

6 En gång kom en herrelös katt till Paige, hon kelade lite men katten sprang iväg sedan. Hon hoppas dock att den kommer åter så att hon kan adoptera den. Hon funderar dock på hur det ska gå med ekonomin.

7 Även vildhästar har paige sett! Dessa två var vid dammen när hon skulle fixa, otroligt vackra! Kul att det var andra hästar jämfört med de som finns i Apaloosa Plains!

Nu ska jag forsätta spela och en update kommer senare idag. :D Jag hoppas snart på giftemål och barn!

diesel92
0

Jisses amalia vad mycket har hänt! Måste helt enkelt uppdatera för annars blir det snart en hel bok!

Paige har tidigare träffat tatueraren Milton och de började få en relation, hon hoppade även in i duschen när han duschade, ett par timmar senare började hon springa på toaletten och spy. Taddaaah, hon är med barn! xD

9 simdaler i hyra blev för mycket för Paige så hon tog med sina sovsäckar och flyttade in på gymmet! Här har hon både gratis toalett, dusch, tv, mat, träning, sovrum och så vidare. Hemma hade hon inte ens en stol utan satt på toalettringen när hon skulle äta! *urk*

En dag skulle hon hälsa på Milton som visat sig vara svårflötad men att vilja flytta in, här kom nu svaret. Väl där så sprang Paige direkt fram till honom och skrek ut varför han varit otrogen mot henne (!). Hur ska de här gå tänke Paige och försökte reda ut problemen, det gick lite si och så med det.

Senare när Paige vaknade upp så tittade hon på sig och tänkte: vad tjock jag har blivit! hur kan det här komma sig? Sedan föll pusselbitarna på plats: Hon var gravid! Gravid med den otrognaste av dem alla!

Jaha, det var bara att fara till bibblan och läsa böcker om gradiviteten (3), väl där såg hon en riktig snygg sim (4) och började prata med honom. Hon frågade om han var singel, svaret var tyvärr att han var gift (5). Paige stod tyst och funderade på om hon skulle försöka snärja honom så att han gjorde slut med henne, för visst var han snygg (6). 

Inte allt för många minuter senare kom denna snygga kines (7). Och Paige blev förälskad! Hon pratade lite med honom och fick hans nummer, de har sedan dess pratat ganska mycket och det är bara fråga när Paige bjuder över honom.

Väl tillbaka på gymmet vaknade hon mitt i natten av värkar, BEBIS ÄR PÅ VÄG! Ni kan själv se hur panikslagen hon är! (8). Hur ska hon klara av ett barn själv!? Well, ett par svettiga timmar senare kom hon ut med ett litet knyte i handen, Mathias var född! (9). Paige funderade länge och väl var hon skulle ta vägen med Mathias, ingen släkting fanns och inte heller Mathias pappa gick att finna. Hemma kunde de inte bo, de hade inte ens ett tak! Paige fick åka till gymmet med Mathias. Han sover på golvet nära Paige.

Inte den bästa lösningen men det får gå. Hur ska det gå? Ska det funka med kinesen? Ska Milton komma och ta Mathias ifrån henne eller kommer kanske socialen att upptäcka den fruktansvärda miljö nyfödda Mathias lever i? Kommer Mathias överleva?

diesel92
0

Precis avslutat sims för kvällen, blev ingen update igår då jag var iväg i Malmö och knappt haft energi idag.

Mycket har hänt ändå, Paige och Mathias kunde äntligen flytta hem till sin tomt där de lyckas få tak över huvudet. Mathias kunde också få en säng att sova i. Paige fick fortfarande sova ute först då det inte fanns rum inne i huset.

Det har gått rätt bra ändå för Mathias, han har lärt sig att gå, prata och gå på toa alldeles själv. Han får följa med Paige på jobbet då hon är ensamstående och det är alldeles för dyrt med barnvakt som dessutom inte sköter sig alltid.

Innan gick det lite lättare då Paige hade nivå 2 och därmed alltid jobbade på samma ställe och hade ett jobb per dag. Nu är hon uppe i nivå 3 vilket innebär att hon åker runt till folk och dessutom har desto mer att göra. Mathias följer nätt och jämt med och när de väl kommer hem gråter Mathias sig till sömns av hunger och trötthet. Paige får själv kämpa hårt för att överleva.

De har nu dock fått det lite ljusare i livet då de fick råd att bygga ut! De har även fått en lampa, tapeter och golv. Tidigare var det rena rama lervällingen att gå på marken.

Paige har även fyllt år och är numera vuxen, hon vill så gärna träffa en man som kan hjälpa henne men när ska hon ha tid? Den lilla fritid hon har spenderas med Mathias eller till fiske för att överleva.

Mathias fyller år om två dagar, Paige har funderat på att skicka iväg honom till militärskola för att sedan jobba inom det militära. Undrar vad Mathias kommer tycka och tänka? Kanske får han komma hem som tonåring för att jobba extra men vi får se.

Ekonomin börjar sakta men säkert höjas, de har ungefär 1600 simdaler vilket kommer gå till Mathias utbildning.

Här är en bild på hur familjen bor idag, paige har äntligen fått en egen säng i huset, tidigare sov hon ute i en sovsäck. I huset finns även. säng till Mathias, potta, dusch, toalett, bänk, handfat, spis och kylskåp. När de väl skaffat spisen var de tvungen att skaffa brandvanare ifall om att.

diesel92
0

Det går frammåt för familjen! Paige har jobbat upp sig till nivå fyra, det blev lite knepigt att ha med sig sonen, men att lägga ut pengarna på barnvakt funkar inte.

Istället satsade hon allt de hade på att föda upp Mathias, och idag fick hon vad hon ville! Mathias växte upp till ett vackert barn, ljusblond av någon konstig anledning då varken Paige eller Milton var ljusblonada.

För att Mathias ska få en bra uppväxt skickade Paige iväg honom på privatskolan inom militären. Hon vill att han ska kunna få en så bra uppväxt som möjlig och kunna till med försörjninen.

De har kunnat bygga ut lite och har nu ett egem rum för toaletten! De är även tänkt att forsätta bygga ut så att de får ett riktigt kök med matsal.

Så här vacker är Mathias!

diesel92
0

Lycklig Paige kan man nog säga!

Strax efter att Mathias åkte iväg till internatskolan lyckades hon bjuda över kinsesen till sig, Ye Shen heter han. När han väl kom så upptäckte jag att han blivit gammal! Lite tråkigt tänkte jag först men Paige blir ju också snart gammal så det spelade ju ingen roll.

Efter lite tid tillsammans blev de tillsammans, snabbt därefter gick även Paige ner på knä!!! Ye Shen hoppade upp och ner av lycka och sa ja. De gifte sig utan någon i närheten med denna vackra utsikt som syns på bilden längst ner till höger. Det är vid kanten vid deras tomt.

Ye Shen kom med ungefär 5000 simdaler vilket vi inte tackade nej till! De fick även lite pengar i bröllopsgåva och hade helt plötsligt över 7000! De pengarna gick väldigt snabbt åt att bygga ut. Så nu har de ett riktigt kök med matsals bord och stolar. Paige fick även ett ritbord så hon kan fundera på nytt mode. Det blev även ett litet rum till Mathias, han är ju dock iväg på privatskola nu. Sedan blev det en toalett och ett sovrum för föräldrarna.

Paige var uttråkad och smög in i duschen hos Ye Shen så de hopplade runt lite i duschen och piff paff puff så var Paige gravid! De har funderat ganska länge på att adoptera en hund, men så såg vi att en familj hade katter de skänkte bort. Paige åkte dit direkt och tittade på vad som fanns och hittade lilla Genova! En vit liten kisse, vi funderade dock på hennes bror men valde sedan Genova. Det är tänkt att avla vidare på Genova för att djuren i sig ska ha ett eget släktträd. Hon är dock bara en bäbis ännu så det lär dröja lite.

Ett par dagar sedan när Ye Shen precis slutat jobbet började värkerna på Paige och det blev illfart till sjukhuset. Ut kom hon med ett knyte som heter Andre!

Nu ska jag forsätta spela lite och en update kommer senare. :D

Här kommer info om Ye Shen:

* Soffpotatis

* Överkänslig

* Älskar naturen

* Bra på att kyssas

* Snyltare

han är en golddigger men det kommer inte uppfyllas om inte Paige skulle dö en förtidig död, tror inte hon räknas som rik heller ^^

diesel92
0

Mycket har hänt sedan dess, men glömde givetvis ta lite bilder.

Har nog glömt att säga att Mathias har blivit tonåring? Han är dock fortfarande kvar på militärskolan men jag undrar jag inte om det buggar för jag tycker han borde varit hemma för länge sedan, ska ge det till tåls ett par dagar så får vi se.. För Andre har det gått jätte bra! Han har redan växt upp till en brunhårig pojk och flyttade till idrottsakademin. Det var knappt så att familjen hade råd men det ordnade sig.

Sedan så har de skaffat en till katt, Eko heter han och är en liten tjock pälsboll, han blir vuxen vilken dag som helst och tanken är att han och Genova ska ha lite kul tillsammans så att det blir tillökning.

Paige och Ye Shen har det bra tillsammans, de vill fortfarande ha mer barn men det har jag satt stopp för, de har varken ekonomi eller särskilt bra med plats även om jag bygger ut så fort jag har möjlighet.

Ye Shen faller dessvärre ifrån vilken dag som helst, han är 90 dagar gammal men mätan är full och det är bara en tidsfråga innan det är dags att säga farväl. Riktigt tråkigt, Paige är vuxen ännu och fyller först år om en-två dagar. Undrar hur det ska gå med henne med bara två katter som sällskap till Mathias kommer hem?

Huset har expanderat enormt! Killarna har nu ett eget rum tillsammans med en våningsäng, Paige har det även som arbetsrum när hon skissar nya idéer. De har även fått en till toalett. Där de tidigare hade våningsängen så har de nu ett tv rum och har till och med en soffa!

Nästa mål med huset är ett till sovrum där Paige sedan ska flytta in, Mathias som blir mannen i huset kommer ta över Paige och Ye Shens gamla sovrum då Paige inte kommer behöva ett så stort sovrum tillsammans.

Just nu är det knapert med pengar och de överlever nätt och jämnt men kommer bara Mathias hem lär allt bli bra!

diesel92
1

Tuffare och tuffare?

Tidigare när jag har spelat har jag sällan kommit till flera generationer då jag oftast tröttnat och hellre sparkat ut eller flyttat simmarna.

Nu med legacy blir det desto tuffare när man ska forsätta med generationerna.

Just nu har jag mamma Paige = åldring, styvpappa/pappa Ye Shen = åldring, Mathias = Ungdom, Andre = Barn. Vuxna katterna Genova och Eko.

Genova och Eko väntar sina första ungar, jag hade tänkt ha ett eget legacy för dem men jag undrar jag om det kommer bli så! Känns ganska tufft just nu.

Sedan fick vi en otrolig överraskning när Mathias äntligen kom hem från privatskolan! Han har gått en militärutbildning sedan barnsben och nu var det dags att komma hem. Han måste nog vara i chocktillstånd efter att ha fått ut från en annan dörr och lämnat sin mamma ensam till att komma hem till ett enormt hus som bara forsätter utveckla sig. På hans tid hade de bara ett rum och det var ungefär halva köket. Idag har de fullständigt kök, två badrum, tre helt klara sovrum och två rum som ev ska bli sovrum. + tv rum.

Dagen efter Mathias återkomst åkte han iväg och sökte jobb inom militären och han fick det, så nu är det dags för honom att slita hund samtidigt som han letar efter en blivande fru. Han vill att hans mamma, Paige ska få uppleva i alla fall ett barnbarn. Om ni har hängt med så vet ni att Ye Shen bara är Mathias styvfar då Milton är hans riktiga pappa men som lämnade Paige i sticket.

Sedan så går det bra för Andre i skolan, han är på en idrottskola och drömmer om att bli idrottsproffs. Ni ser honom på bild längst upp.

Även katterna finns med på bild. Den vita är Genova och den gråa Eko.

diesel92
1

Idag är det både sorg och lyckotårar i en salig blandning..

Eko och Genova fick sina efterlängtade ungar! Tre gråa knyten landade hemma det blev: Dicken, Gamma och Bella. Alla kände direkt att det skulle bli alldeles för mycket! Fyra människor, varav en var på privatskola och sedan fem katter! Paige fick ta ett svårt beslut och adopterade bort alla förutom kattungen Bella som ska föra generationen vidare.

Det var både lycka och ändå inte, sorgen över att katterna försvann var stor, men sorgen skulle bli större.. Det var dags för Ye Shen att vandra vidare och dog av hög ålderdom. Ungefär 96-97 dagar blev han om jag inte minns helt fel. Sorgen var total och alla grät i flera dagar. Andre var turligt nog på privatskola och slapp vara med om det hemska, han är bara en tonåring och att se sin pappa skulle vara hemskt.

Paige, Mathias och Bella åkte iväg till kyrkogården för att ge Ye Shen en vacker begravning. De har inte gått dit efteråt så undra hur de ser ut där..

Paige och Mathias fick forsätta i sorg och göra det bästa av situationen, Mathias fann sedan en vacker tjej som han började uppvakta mycket. Hon var lite svårflörtad men sen så! Hon var förlovad med en gammal man och var ganska olycklig av sig.

Mathias lyckades till slut få hem henne och de tittade på stjärnorna tätt tillsammans, kort därefter gick han ner på ett knä och friade. Hon tvekade inte många sekunder och sa ja! Då fick han även veta att hon hade svårt att binda sig (!), konstigt att hon då gick från ett förlovande förhållande till nästa på bara en dag.

Då Mathias inte ville att hon skulle hindra ändra sig ställdes ett bröllop fram på momangen, dock tvekade hon på att gifta sig framför folket men till slut valde de sig att gifta sig privat, dock fortfarande under bröllopsvalvet. Hon i arbetskläder och han i finkläder. *fniss* Bröllopsvalvet kommer få stå kvar i alla generationer som en vacker symbol för att de ska bli många giftemål.

På Paige´s tid hade hon inte råd med varken bröllopsvalv eller dylikt.

diesel92
0

Då är det dags att utöka familjen! :D

Pauline, som är Mathias fru är gravid! :D Så nu väntas tillökning och Paige är så lycklig över att bli farmor och få barnbarn som hon säkert kommer få uppleva då hon är ca 86-86 dagar gammal!

Andre ser nog också emot att bli farbror. Det buggar med honom så ena dagen står det att han är inskriven på privatskola och nästa inte :S Och det går varken att skicka eller ta hem honom från privatskola = han bor hemma. Han kommer bo hemma tills det blir för trångt eller tills han i alla fall är vuxen och har tjänat in pengar

[Paulinerm]
0

Haha , jag heter Pauline! ;D

Följer!

diesel92
0

13#: Roligt :D

---

Generation tre är född! :D Lilla Peter har nu kommit till världen. :) Han är lite lik sin pappa då han är galen och geni. Nästa stora vetenskapsman kanske?

Paige är överlycklig över sitt barnbarn och hoppas få minst FEM barnbarn! Mathias och Pauline kom precis hem från sjukhuset men jobbar redan på tvillingar eller till och med trillingar! Två misslyckade försök hitintills men jag har lovat Paige att få sina fem barnbarn så! Dessvärre är Andre inte ungdom än och kan inte skaffa barn.

diesel92
0

Ojoj.. Nu börjar det hända mycket i huset.. Efter många försök till att skaffa barn lyckades äntligen Pauline bli gravid. Denna gång har båda fruktbarhetsgrejjen (!). Kan ni gissa er till vad det blev? Jo just det, trillingar (!). Två pojkar och en flicka. Louisa först, sedan Lewi och sist Lucas. Så om det skulle hända Peter något så är det Louisa som för generationen vidare.

Här kan ni se hela familjen och deras egenskaper osv.

Från vänster:

Pauline: Gift med Mathias. Hon och Mathias är föräldrar till: Peter (arvtagaren), Louisa, Lewi och Lucas. Hennes egenskaper: Flörtig, älskar naturen, problem att binda sig, festprisse och ambitiös. Jobbar inom musiken. Var tidigare vampyr men omförvandlades till vanlig.

Håller i Louisa: Geni och ond. Kanske blivande inbrottstjuv eller galen vetenskapsman?

Paige: Första simmen jag började med, fick barnet Mathias med mannen Milton. De var aldrig gifta. Gifte sig sedan med kinesen Ye Shen och fick Andre med honom. Ye Shen dog av hög ålder. Själv så dör Paige vilken dag som helst då hon är ca 94 dagar gammal. Hennes egenskaper: älskar naturem. kockbegåvning, familjeinriktad, djurälskare, konstnärlig. Hon var stylist tidigare men gick i pension för inte så länge sedan för att ta hand om de kommande barnen som nu kommit.

Håller i Peter: Första i generation 3, lärt sig att gå och gå på pottan än så länge. Hans egenskaper är galen och geni. Galen vetenskapsman kanske?

Mathias: Generation två, mamma är Paige och pappa Milton. Är gift med Pauline och har fyra barn just nu, de ska få så många barn de vill. Han jobbar inom militären och går spikrakt upp i karriären. Ungdom än och redan i nivå 5. hans egenskaper är: galen, modig, diciplinerad, god, hydrofob.

Håller i Lewi: Lyhörd och vänlig. Blivande polisman eller dektetiv?

Andre: Halvbror till Mathias, Paige är mamma och Ye Shen är pappa. Hans egenskaper är: modig, tankspridd, älskar naturen, festprisse och gillar inte barn. Lite problem att bo i denna stora familj alltså. Han är arbetslös och är på G med Katarina Langö (vampyr) men när de väl är tillsammans förhoppningvis ska han börja arbeta inom idrotten.

Håller i Lucas: Lyhörd och grinig. En ny butter dektetiv kanske?

Katten Bella: Generation 2 i katterna, mamma var Genova och pappa Eko. Hon blev kvar ensam efter att de andra adopterades bort. Det är tänkt att hon sa få kattungar och föra generationen vidare men som ni ser har vi inte plats!

eeeliiinnn
0

awsome :d

diesel92
0

Första generationen är numera död.. Paige gick hastigt bort av ålderdom. Tur i oturen så blev inte de yngre barnen vittne till det hela. Hon skulle precis gå in till dem och sköta om trillingarna. Det hade varit för hemskt för dem. Oturen så fick de vuxna + katten vara med om det. Sorligt för Mathias som fick vara med om Ye Shens bortgång också.

Mathias är numera vuxen också. Kommer inte ihåg hur många dagar de har kvar till ålderdomen men ganska många ändå.

diesel92
0

Det har hänt mycket sedan sist! När Andre var tonåring hade han en tjej men valde att göra slut när han blev ungdom och hon fortfarande var tonåring, han har sedan dess satsat på en tjej vid namn Katarina Langö, det funkade inte helt mellan dem två och han valde att gå tillbaka till den första. :) De gick väldigt fort och de gifte sig nästan direkt. Hon flyttade in men då de inte kunde få barn tillsammans då de var 8 st i familjen så fick de flytta ut.

Mathias och Pauline kände sig nog lite stressade då Andre alltid varit hemma och tagit hand om barnen. Trillingarna har växt upp till barn nu i alla fall och alla tre är på internatskola. Pojkarna på idrottsakademin och flickan på prydinges. Sedan har vi då tonåringen Peter, det buggar och dummar sig så han kom ju ofrivlligt hem när Andre och tjejen gifte sig. Sedan har han inte åkt tillbaka till internatskolan, kan inte gå till vanliga skolan och de andra kan vara hämta hem eller skicka honom till privatskola. tråkigt värre!!

Pauline var på kyrkogården och satte dit Ye Shen och Paiges gravar, här är det tänkt att de andra också ska ligga om de får plats. Jag funderade på en egen kyrkgogård på gården men la ner idén just nu.

socialen har hämtat Bella katt också! :( Familjen var uppe i omgångar för att ta hand om barnen för att de skulle må tipp topp. Tänk er själva fyra småbarn samtidigt(!!) + en dum katt som skulle ha uppmärksamhet. Nu när familjen har råd och tid är det tänkt att de ska ha en vilogård för alla djur. Häst, hund, katt. De är först och främst åldringarna som ska bo på gården och tas om hand och bo tills döden skiljer de åt. De blir kämpigare med hundar och katter då de bara kostar pengar. Hästarna kommer bara gå hemma och skrota och inte ridas eller säljas = inte kan tjäna pengar på de.

diesel92
0

Nu har två hästar anlänt :) De är två gamlingar som dör om ca 10-15 dagar om jag såg rätt.

De har fått en ganska stor hage med en sjö, sedan får de äta gräs när de är hungriga :) Kanske får de en höbal eller två när familjen har mer pengar. Både Pauline och Peter vill lära sig rida men jag får se hur det blir!

Här är hästarna tillsammans med Peter.

diesel92
1

Undrar hur de ska gå med  familjen Devonshire!?

De fick sälja båda tvättmaskinerna + rullbanden för att ha råd att skicka iväg trilling tonåringarna till privatskolan igen. Hemma hade de inte ens sängar till dem, turligt nog fick jag tillräckligt för att ge dem en villig våningsäng och enkelsäng för natten så att de inte skulle svimma eller få sova i omgångar på soffan och de andras sängar.

De hade 61 simdaler efteråt! Tack och lov har Mathias och Pauline jobbat och därmed har de lite över 1000 simdaler oftast.

Hästarna hänger kvar, den bruna dör vilken dag som helst men Peter har byggt upp ett starkt band med en vildhäst han hoppas kunna adoptera vilken dag som helst.

Sedan har de fått en egen kyrkogård på gården där alla simmar i familjen Devonshire ska begravas. ye Shen och Paige ligger där nu och Paige har varit och hälsat på hästarna bland annat mitt i natten.

Tur nog blev inte hästarna rädda och sprang rakt igenom staketet, tänk vad dyrt det hade blivit!

Pauline och Mathias är både i nivå 9 i sina jobb. Pauline är inom musiken/rock och blev precis gamling. Mathias är inom militären och har ca 6-7 dagar kvar till ålderdomen.

diesel92
0

har ju glömt visa mina trilling tonåringar!

Här kommer varsin bild på dem :)

Fr V: Lucas, Louisa och Lewi. Jag äälskar Lucas frisyr :) Jag har inte ändrat simmarna något här då de åkte iväg till privatskola ganska omgående och inte kommer hem förrens som ungdomar.

Sedan har jag en fråga: Tycker ni jag ska sätta ihop flera bilder i ett eller enbart en bild? Det blir desto fler inlägg men desto mindre information i varje.

diesel92
0

På hemmafroten har det hänt både sorligheter och trevligheter. Familjen har ju haft två gamla hästar som får gå här till sin sista vila. Den bruna dog sorgligt nog för någon dag sedan av hög ålder, de båda hästarna hade blivit bra kompisar och hela familjen var sorgsna efter hennes död.

Liemannen kom och tog hand om det hela, men han stannade faktiskt kvar en stund efteråt och satte sig för att titta på tv! Kanske skulle han missa sitt favoritprogram annara???

Mitt i all sorgen så var det dags för en ny häst i hushållet för att hålla den andra sällskap. Peter har bekantat sig med en vacker vildhäst som han lyckades adoptera! Ännu ett sto som dock var vuxen men som bara har ett par dagar kvar till ålderdomen.

Den svarta dör nu vilken dag som helst och det är väldigt akut med vilken häst de nu ska adoptera. Tyvärr hade bara adoptionsbyrån föl och vuxna hästar men vi vill ju ge en gamling platsen. Tjae, vi får se hur det går..

diesel92
0

Familjen har tidigare haft ett litet hus med en och en halv våning som jag byggde ut då och då när de behövde större utrymme. Jag tröttnade till slut på det lilla huset och jämnade allt med marken. Istället har jag börjat bygga på ett nytt större hus som det är tänkt att familjen ska bo i. Jag har hunnit bygga hela huset + nu målat utomhusväggarna och börjat sätta dit fönster. Dessvärre börjar de få ont om pengar så att byggnationen kommer sakta men säkert ökas för hand. För dem andra blir det nog flingor från morgon till kväll och lite billigare sängar.

Tur att det inte är några barn på gång…ännu iaf!

diesel92
0

Så här ser huset ut än så länge. Tyvärr tog ju pengarna slut så att det är svårt att bygga. De fick göra det bästa av situationen och leva snålt.

I vänster delen har nu åldringarna fått sitt sovrum klart. Det vänstra sovrummet här är det tänkt att den generation som just då är aktiv ska bo. Så nu när generation 3, alltså Peter blir ungdom ska han flytta in där och Mathias och Pauline får flytta till den högra flyglen där fler sovrum ska finnas. Troligen kommer det bli ett sovrum på nedervåning där kankse Mathias och Pauline annars får ett sovrum! Vore kanske skönt för dem att slippa trapporna + ha en egen liten terass.

Pétit
0

Följer. :) Och jag gillar att du har mycket text! Forsätt så för min del.

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

diesel92
0

Ännu en dag i tårar av både glädje och sorg. Det känns som att det inte händer något annat än glädje och sorg tårar!? Speciellt mycket tråkigheter som händer!

För det första så har både Mathias och Peter fyllt år! Mathias blev åldring och Peter ungdom. Så nu är är Mathias och Pauline åldringar, Peter ungdom och trillingarna tonåringar som snart blir ungdomar. Det har strulat lite med Peter så han kunde inte söka vanliga jobb :S En bugg såklart så jag fick "fuska" och valde jobb. Han jobbar numera inom brottsligheten och vill bli mästertjuv. Han är ju ond till vardags så kanske det bästa för honom..

Sedan så har jag tidigare haft två hästar men då jag visste att den gråa skulle dö vilken dag som helst valde jag att adoptera en gamling vid namn Rustik. Det är den rödaktiga. Sedan har jag ju såklart f.d vildhästen Elizaz. Tror denna gråa hette Apollo x) Och den förra Celia eller något. xD Ej jag som valt namn förutom Elizaz (har för mig hon heter Elizaz) Så därför jag har sådan dålig koll!

Alla är ju gamla förutom Elizaz som fyller år imorgon ungefär och blir åldring :) Tyvärr var det dags för den gråa att vandra vidare och det blev bara två kvar.

Jag funderade lite på hur de gått för den andra vildhästen som var en arab som jag också blev lite småkär i. Peter valde dock att bara bli kompis med Elizaz. Jag kollade borta vid sjön och där stod tre pållar. :) Araben till höger, en ny i mitten och längst bort är det en enhörning ^^ Blev lite fundersam vad det var för häst först men när jag kom närmare såg jag att det var en enhörning. Är väldigt sugen på att försöka adoptera araben men vi får se….

diesel92
0

Lycka och åter lycka!

Peter var på bibblan för att läsa lite böcker, när han väl sitter där kommer en dö snygg tjej och sätter sig brevid honom. Han kan inte koncentrera sig längre på att läsa och när hon går därifån följer han efter och hälsar på henne. han får snabbt reda på att hon är singel och inom sig jublar han av glädje över dem undeabra nyheterna. Peter tar det inte sakta fram utan flirtar snabbt med henne och hon faller pladask. Mitt bland dem dammiga bokhyllorna lyckas han stjäla sin första kyss och därefter tar han snabbt fram ringen han har haft i sin ficka i väntan på rätt tjej.

Först säger hon nej men efter ett par kyssar och ett par djupa blickar in i ögonen sa hon ja! :D De lugnade ner sig lite med bröllopet för att trillingarna skulle komma hem från skolan vilket de gjorde kort där efter. :) Mer info om dem kommer.

En natt såg vi Apollo stå i hagen och titta, jag hann ta en bild på henne. Mathias har lyckas bra i livet och är högsta hönset på jobbet = nivå 10 inom militären!

En vacker morgon gifte sig Melody och Peter med hela familjen samlad, förutom Melody´s tidigare familj. Tror det var hennes pappa som var med. Hon är en ungdom och hennes egenskaper är: modig, soffpotatis, prydlig, snackar, vänlig.

diesel92
0

Här är då trillingarna som nu blicit ungdomar :D

Nu har jag hunnit styla dem så nu ser de ut så här =)

Först har vi då Louisa, hon följer sin storebrors fotspår och är ond, hon ska börja jobba inom brottsligheten. Hon gick på prydinges skola.

Sedan har vi min personliga favorit Lucas, han gick på idrottsakademin och jag har för mig det är han som vill jobba som stylist. Eller om det var dektetiv (Pojkarna ville det i alla fall så någon av dem är de xD )

Sedan har vi då Lewi,  han gick också idrottsakademin.

Jag kommer lugna ner mig lite med generation fyra för att det är tänkt att trillingarna ska hitta sin hälft, gifta sig och sedan flytta ut. Så länge kommer alla få jobba stenhårt för att fylla på skattkistan med pengar som just nu är väldigt tomt. Så fort familjen får lite pengar bygger jag på nästa rum. Just nu har jag ett klart kök och två sovrum. Sedan är det såklart finjusteringar som behövs. Sedan finns det två halvtaskiga badrum utan kakelväggar och lysen med billiga duschar och toaletter.

Nästa mål är sovrum till trillingarna som just nu bor i hallen/köket. /hallen är enooooorm) i en gammal våningsäng och vanlig säng till Louisa.

diesel92
0

Kör en liten snabb update från gårddagen innan jag forsätter nu :)

Lewi har flyttat hemifrån, ensam. Han var ensamvarg och därför ville jag inte plåga honom med att han skulle skaffa sig en fru eller så.

Sedan var det tacksamt med en extra plats i huset då det innebär att Melody och Peter kan skaffa barn! Det plingade så glatt efter att de försökt skaffa barn tillsammans! :D Så jag väntar ivrigt på att magen ska börja växa!

Lucas och Louisa jagar dag som natt efter en äkta hälft men det går trögt!

När de var ute och ringde på dörrarna efter att hitta en blivande man/fru så hittade jag var Mathias halvbror Andre bodde! Han bor i detta fina huset med sin fru. Jag har även fått infon om att de myspyst med varandra. Förhoppningvis ett försök till barn även om Andre inte gillar barn.

diesel92
0

Sånt här kaos är det ofta i köket! Förutom att en man inte brukar ligga avsmivvad.. Jag tror att han fortfarande finns kvar i huset efter bröllopet, det är Melodys pappa om jag inte minns helt fel. x)

Fattiga som familjen är så har de fått äta rutten mat också för att inte slösa på maten. Nu har jag kunnat bygga ut lite till också så att det finns två bänkar de kan sitta och äta vid.

+ ett rum mellan köketsvägg och neråt som ska bli ett gästrum. Så att gästerna slipper svimma av trötthet!

diesel92
0

Devonshire har blivit större! :D

Louisa var på bibloteket en dag och skulle titta i lite böcker, väl där såg hon en riktig snygging och valde att gå fram och hälsa! Han hette Ri Hui och kom från Kina men var här på besök. Båda två föll pladask för varandra så de började prata en hel del med varandra och trivdes alldeles utmärkt! Louisa är lite spontan av sig och kunde helt enkelt inte vänta; hon gick ner på knä och friade. Ri Hui var inte sen och hoppade upp och ner av glädje och sa ja!

Louisa bjöd hem honom till sig och de sov tillsammans ett par timmar för att sedan när hela familjen var samlad; gifta sig!

Även Ye Shen (första generationen Paige´s man. Båda döda) var på besök och gratulerade dem på bröllopet! (Han var där som spöke, de ligger begravda på gården)

Då Melody väntar barn valde Ri Hui och Louisa att flytta så snabbt de kunde för att förberedda plats inför nya generationen och för att själva få mer utrymme och privatliv.

diesel92
0

Och med ett bröllop kommer ju pengar så hemma byggde vi på en del med huset. Så nu är alla fönster ditsatta och även färdigtapeserat och golv lagda.

Här kan ni se lite hur huset ser ut. Jag hoppas kunna bygga till ett litet uthus och kanske ett litet stall så att hästarna har någonstans att sova. Nu har de inget skydd alls.

Sedan tittade jag runt i kvarteret var Lewi och Louisana/Ri Hui hamnat. Lewi bor i ett litet hus så han verkar inte ha det gott ställt med pengar men jag tror inte han klagar!

Louisana/Ri Hui däremot har ett riktigt fint hus! Pool och hela altet, Lucas var och hälsade på och tog en titt inne och WOW! Det ligger precis vid havet också. Helt underbart.

Jag glömde ju också nämna Ri Hui´s egenskaper: överkänslig, prydlig, familjeinriktad, karismatisk, fiskare. Han är vuxen men blir åldring om ca 7 dagar!

diesel92
0

HALLELUJAH! Eller inte kanske..

Melody fick värkar och det blev ilfart till sjukhus. Peter följde med som personligt stöd först men det visade sig att Melody skulle behöva ett par extra armar!

Först kom lilla Emma till världen och jag var så lycklig att det äntligen blev en kvinnlig arvinge! Sedan blev jag chockad då det stod att de fått en POJK också!! Varken Melody eller Peter hade fruktbarhetsgrejjen men fick TVILLINGAR ÄNDÅ!!!!!! Han fick heta Erik men då Emma var först är det hon som är arvingen och Erik är extra ifall Emma skulle dö i förtid.

Jag hade verkligen inte hoppas på tvillingar då jag känner att jag har fullt upp med de jag redan har. Det är ju generation två; Mathias och Pauline (Åldringar) sedan är det Peter och Melody (ungdomar har jag för mig) + Lucas som jagar tjej. Och nu tvillingarna. Sedan får jag ju inte glömma hästarna.

diesel92
0

Och så var det dags för Lucas att hitta sitt livs kärlek. Hon heter Dara, han har haft lite kontakt med henne tidigare men avskräcktes lite av att hon var oflörtlig! Nu när han var på gymmet en dag så fann han henne återigen och tog det stora steget. Han har haft en kamp med att vinna hennes hjärta men till slut ringde bröllopsklockorna även för dem två.

Även här efter bröllopet så flyttade dem till ett eget näste. De hade köpt detta huset och bor nu där. :D

Rätt roligt att alla mina simmar är gifta förutom Lewi som jag kastade ut själv då han var ensamvarg. Och självklart Emma och Eric som är bebisar men som blir småbarn idag! :D

Daras egenskaper är:

* oflörtig

* opassande

* Lättsovare

* Fiskare

* Datorsnille

diesel92
0

Farväl Rustik..

och så var det dags att återigen säga hejdå till en av hästarna.. Denna gång var det Rustik. Min fina angloarab.

Än så länge har de adopterat en ny häst, Cleo heterh an. En gamling det också. Det är tänkt att de ska adoptera två gamlingar till. Elizaz är också kvar.

diesel92
0

Allt jag har kämpat för = borta..

Hela sims har gått och helsike. :/ vet inte vad som gått fel men alla sparningar i 20 sims dagar är spårlöst borta. :(

Alltså är hela generation 4 borta, huset är inte ens halvfärdigt, trillingarna bor kvar hemma och utan sina äkta hälftar vid sin sida.Alltså kommer jag leta upp dem simmarna igen eller nya! Så allt ni har sett idag = glöm det. Det finns inte kvar. Är helt förstörd :(

diesel92
0

Jag har lyckas kämpa mig vidare trots nederlaget med att det sparade gick förlorat igår..

Hela generation tre bor hemma än och tjänar pengar för fullt så det kan man inte klaga på.

Generation två börjar tyvärr dö ut.. Pauline (Mathias fru) gick hastigt bort av ålderdom. Mathias dör vilken dag som helst, jag hoppas dock han klarar sig tre-fyra dagar till då jag vill att han ska kunna gå till jobbet och få de pengarna :P (Ca 6000 simdaler)

Den ena hästen har också gått bort, Rustik. Han var min fina angloarb. För att fylla hans tomrum adopterade jag Kaiser, han ser väldigt ponnyliknande ut men det är nog för att han är så tjock och kort.

Hans egenskaper är: Prydlig, nervös, odresserad. Kort därefter adopterade jag även Razzel, en skimmel som har egenskaperna nervös, odresserad.

diesel92
1

Sorg och lycka återigen..

Då var det dags att säga farväl till generation två, Mathias drog sin sista suck och fick vandra iväg med liemannen. det var ju såklart natten till söndagen så han hann inte jobba den sista dagen jag hade önskat. *Morr*

Well, det var ju bara att låta livet gå vidare, Peter har gick sig med sin Melody och hade myspys kort därefter och det plingade till så glatt. Så snart väntas tillökning!

Peter är nu även vuxen och är "mannen" i huset.

Hans yngre syskon hänger fortfarande kvar i huset för att tjäna pengar, om inte familjen blir för stor kommer de bo kvar i huset en tid framöver. minst tills de har nått nivå 10 i sina jobb eller hittat varsin partner.

Mitt hus går jätte bra! Jag har kunnat bygga och köpa otroligt mycket. Alla toaletter är klara (fyra st) och det är den dyraste inredningen som finns. :D Sedan har jag äntligen börjat kunna placera växter, mattor, tavlor osv i rummen så att de börjar bli lite finare.

De rum de har just nu är: * Fem sovrum, tre i högra flyglen där trillingarna bor, en i vänstra flyglen där arvingen bor. Sedan när det finns en generation åldring bor de på nedervåningen. Sedan finns det; Kök med matsal, fyra toaletter, tre på övervåning och en på nedervåning, träningsrum, musikrum, tvättrum, datorrum. Sedan är det en gigantisk hall än så länge på nedervåningen där det finns tv osv.

Hästarna har också fått lite lyx nu! Jag har byggt dem ett utestall med två boxar, jag funderade på tre boxar men det var inte tänkt från början att ha tre hästar och därför blir det bara två då en box i stort sett alltid kommer stå tom. De har även fått lite bommar de kan träna på då de inte brukar springa omkring så mycket.

Mina nästa mål är nu:

* Göra klart "kyrkogården" på gården med staket

* Bygga ett litet hus på gården där en blivande butler kan bo samt gästrum. Även en hundgård/kattgård kommer finnas ansluten dit hoppas jag.

* Utöka hästhagen och köpa de finaste boxarna

* Ordna allt lyse, tavlor, växter, mattor i huset

* Köpa det dyraste av allting

* Köpa en eller flera bilar

diesel92
0

Farväl och välkommen..

Då var det dags att säga farväl till Elizaz, den häst som Peter adopterade för ett tag sedan. Hon dog av hög ålderdom. Kvar är nu Kaiser och Razzel. Tror det är Razzel som dör vilken dag som helst och därmed kommer snart en ny häst till gården.

Vi säger också välkommen till Eric! Melody och Peter´s första barn. Jag önskade verkligen en dotter, fyra generationer och bara en flicka! Så sju barn har det blivit i familjen hitills. :)

diesel92
0

Fullt hus!

Alla är numera vuxna i familjen, förutom Eric såklart :) melody och trillingarna fyllde år samma dag, lite roligt faktiskt :) Peter är ca 3-4 dagar äldre. Eric har precis blivit småbarn. Lucas är väldigt sugen på att flytta hemifrån och han letade upp Dara Bohem (eller något sådant heter hon) Han var gift med henne tidigare men så gick allt fanders med sparningarna osv. Hon har egenskaperna: oflörtig, opassande, lättsovare, fiskare, datorsnille. De är tillsammans men han har inte lyckas stjäla en puss än! Tidigare var hon svår att fånga men nu ska det gå! Sedan är det dags för Louisana att hitta sin man/fru (vem vet vilket håll hon ligger åt) och sist men inte minst Lewi. När de har fått sin äkta fälft och nått nivå 10 är det dags att ta farväl av huset.

diesel92
0

Grattis Lucas och lycka till!

Lucas, en av trillingarna har gift sig med Dara, de firade sitt giftemål med att gå till sängs och magen på Dara börjar snart att växa! Jag valde dock att låta de flytta ut då de annars, med barnet skulle bli 8 simmar i hushållet. Lucas har länge haft en dröm att få flytta ut så då var det ju roligt för honom att få göra det.

Även Eric (småbarnet) blev glad då han fick möjlighet till sitt första egna rum!

diesel92
0

Så här ser gården ut just nu :)

Vi har ju då boningshuset. Sedan har vi djurhagen med två boxar under tak. Sedan har de även ett litet hus som ska vara till för gäster och en eventuell butler. Nu har vi även byggt till staket runt om till en hund/katt gård! Hundarna och katterna har även direkt igång till hästhagen så de har stort område att springa runt i. Inget djur kan dock komma utanför hagarna.

diesel92
0

Välkommen, farväl och välkommen..

Well, mycket har hänt återigen..

Först och främst välkommnar vi pitbullen Penny till Devonshire! Hon är prydlig och hydrofobobisk. Hon är en gamling som ska få busa runt sina sista dagar på gården. Hon är Devonshire´s första hund någonsin och hitintills enda.

Sedan blev det dags att ta farväl av hästen Razzel! Hon har verkligen haft en rejäl livsgnista och hängt kvar tills hon var ca 67, annars brukar de dö ungefär vid 57. För att inte Kaiser skulle bli ensam häst valde jag att adoptera Blixtra, ett gult sto som jag hoppas de andra kan få ordning på! Hon är både ljudlig, vresig och aggressiv! Jag undrar hur detta ska gå..

diesel92
0

Nu har jag tröttnat något så in i bomben på att det är spöken hit och dit på kvällarna och nätterna som kommer och ska se på tv osv.

Så jag valde helt enkelt att bygga en ny kyrkogård. Gillar inte den kyrkgogård som redan finns och tyckte det var för liten. Därför blev det att bygga en :)

Hitintills ligger det bara massa Devonshire här.

Det är ca sex hästar och fyra människor. Mer kommer det bli :P

Jag tyckte också de skulle få en vacker vy, jag undrar dock vad kyrkogårdens grannar tycker? xD

diesel92
0

Som ni kanske minns så flyttade ju Lucas ut för ett litet tag sedan? Jag hittade nu var de bor :) Så i detta huset bor de nu. Lucas bor där vet jag, sedan tror jag frugan Dara bor där också. Stod dock att "Lucas var vid poolen" men vi får la se om Dara dyker upp någon dag. Innan de flyttade ut fick jag ju Dara att bli gravid och nu när jag tittade i släktträdet hade de fått en bebis pojk som heter David! :D

diesel92
0

Idag har det inte blivit mycket spelande då jag varit iväg hela dagen i stort sett, orkade dock spela ca en halvtimme-timme och här kommer lite resultat.

Liemannen kom på besök men gick inte iväg tomhänt, istället red han iväg på Kaiser. Det var lite väntat att liemannen skulle komma tillbaka ganska snabbt. De hade fem timmars sörjtid kvar från Razzel och nu blev det två dagar till Med kaiser!

Jag valde direkt vid döden att adoptera ett nytt djur, jag tyckte lite synd om Penny att hon var ensam hund och valde hunden Ben Ben (tror han hette så xD) en gamling det också. Blixtra däremot (enda hästen just nu) blev väldigt olycklig och ensam men hundarna får ta hand om henne när inte de andra har tid :)

Mitt i all sorgsenhet och lyckligheter var det dags för Eric att fylla år och bli ett barn. Det är ju han som är arvingen i generation fyra. Mamma Melody ringde direkt ett samtal så imorgon åker han iväg till privatskolan LeFormge. (eller vad den heter xD) konstskola iaf!

Peter som ni ser i bakgrunden står och gråter efter saknaden av Razzel

diesel92
0

Mycket har återigen hänt.

* Lewi verkar verkligen älska barn och har tagit hand om Eric väldigt mycket, här läser han bland annat en godnattsaga för honom. I fel säng såklart så det blev ingen långvarig godnattsaga.

* Peter fick ett "arv" (genom belöningskistan eller vad den heter). Detta firade familjen med att handla och åter handla! Det blev spa bad, pool, grill, utomhus möbler, två bilar (Slafskärran och Stora Susie till en början)

De firade även med att göra igjordning åldringsrummet lite mera, så här fint blev det med lite stenar och annat :)

Louisan hon hade tröttnat på att vara ensam, hon blir ju ändå snart gammal så hon letade upp en man på gymmet. Han var visserligen ihop med en tjej men det hindrade inte dem två från att kramas lite kärlekfsfullt. En dag när han var hemma hos Louisa hamnade de i säng och wips så blev hon gravid x) Oturen i turen så började magen växa när hon skulle till jobbet så hon blev hemma! Hon hade bara lite kvar till att nå sin livsönskan, hon vill nå nivå 10 i tjuvbranschen. Peter däremot som har samma dröm uppfyllde sitt.

Det tog lite tid för Louisa men en dag när hon var hemma hos sin kille så lyckades hon be honom flytta in. Sagt och gjort de gjorde han. Väl hemma åkte finkläderna på och det blev bröllop på studs! Jag vill inte veta av något med utomäktenskaps barn här inte. Snabbt som ögat flyttade de ut tillsammans till en egen lya för att skapa sin egna familj. :)

För övrigt så kom Eric hem av någon konstig anledning från konstskolan? Lyckades iaf skicka iväg honom igen tack och lov!

Sedan har jag tittat till hur Lucas har det med sin familj, lilla David är inte så liten längre utan är redan ett barn! :D

Nu är det dags för Lewi att bilda familj så är allt lugnt och skönt igen. Jag ska även snart skaffa fler djur, Blixtra, min häst vantrivs att vara själv även om hon har två hundar till sällskap så tillbringar de två mer tid ihop i hundhagen dit Blixtra inte kan gå!

diesel92
0

Det har inte hänt så mycket idag, har inte haft lust att spela.

Det har dock hunnit bli en ny familjemedlem. Denna häst har kommi till oss :) Hon är vresig så hon borde väl inte vara med Blixtra egentligen men Blixtra behöver vara på bra humör så :P

Sedan ville jag att Peter och Melody skulle försöka utöka familjen, började undra då Melody hade önskan att göra slut med Peter !?, de är tydligen ovänner :O Kanske för att han jobbar inom brottsligheten?? Han hade ganska mycket ovänner vilket förvånar mig om det inte beror på hans jobb. o.O

Ska försöka blidka dem båda då det börjar bli brådis. De båda blir snart gamlingar.

mejamylove
0

följer :P

diesel92
0

Efter denna dag kommer det inte bli mycket uppdatering de kommande veckorna. Imorgon på förmiddagen åker jag till min mormor och ska bo där i ca 1.5 månad om allt funkar. Jag kommer därför inte ha tillgång till dator eller sims. Jag kommer dock hem på helgerna vilket jag hoppas kunna spela mycket då. 11-12 är jag dock INTE hemma då jag är iväg i sthlm på utbildning.

Så idag hoppas jag att det blir mycket spelning men sedan kommer det tyvärr vara dött ett bra tag framöver :(

diesel92
0

Äntligen tid att spela sims igen! :) Förhoppningvis komme det bli massa sims spelande fram til på söndag kväll.

htt
0

Kul! :) följer!

[Jagochminadjur]
0

Verkligen superspännande! Älskar att läsa sånthär  :D

diesel92
0

Blev inte mycket spelande i helgen som det var sagt då jag blev sjuk och knappt orkat ett smack. Orkade äntligen ta tag i sims idag, dock har jag fått problem då simmarna inte åldras längre! >.> Troligen bugg eller annan skit. Nå, här kommer en kort uppdatering på det lilla som har hänt.

----

Som ni kanske minns så är det fyra simmar i familjen, + djuren också vill säga. Peter som är äldst är gift med Melody, de fick för ett tag sedan sonen Eric. Sedan bor även Peters bror Lewi kvar hemma, honom har jag koncentrerat mig på ganska mycket då jag tyckt synd att han ska bo i en redan fullständig familj utan en egen familj. Lewi har kollat in sin chef lite men hon verkade inget att ha. Men en dag på gymmet fann han den perfekta.. Leah.. Han gick ganska snabbt på och fick kontakt med henne, det visade sig dock att hon var gift med en man bvid namn Holger.

Det stoppade inte Lewi då han har flertal minne med att både syskon och förfäder har lyckas bli tillsammans med någon som precis varit i ett förhållande. Sakta men säkert har han arbetat sig fram med henne, de blev snabbt bästa vönner men Lewi vägrade låta det bara gå till det, han ville ha henne som fru och inget annat.

Till slut kunde Lewi be henne göra slut med Holger vilket hon gjorde, tyvärr trasslade det till sig och Lewi och Leah tappade kontakten ett par dagar, när de väl fick kontakt igen visade det sig att hon var tillsammans med Holger igen! Lewi tog i med hårdhanskarna och fick henne att göra slut igen och bad henne bli ihop med honom istället. Gissa vem som sa ja? :)

För att Lewi inte skulle mista henne igen gick han snabbt ner på knä och tittade djupt in i hennes ögon och frågade de små orden med den stora innebörden: Vill du gifta dig med mig? Leah hoppade upp och ner av glädje och förtjusning och skrek ja.

Så snart blir det ett giftemål hemma på gården igen! :)

diesel92
0

I och med att Lewi och Leahs bröllop står i antågandet kände familjen att de ville ha ett poolhus/partyhus för att kunna ha lite extra roligt. Sagt och gjort så började jag att bygga. Jag är urdålig på att bygga snygga former osv så det blev ju inte så snygg pool form men det får gå. Sedan har de ett litet dansgolv brevid poolen, musikanläggning, bar, servering av mat i huset. Det blev ganska mysigt ändå. Ska forsätta fräscha upp allt sedan när de väl har mer pengar vilket de börjar få.

Första festen i huset blev en svensexa för Lewi, första svensexan genom alla generationer tror jag till och med (!)

Kanske minns ni att jag har berättat att det inte går så bra för Melody och Peter? De är ovänner men fortfarande gifta. På partyt kom en tjej som heter Linn för att dana igång paryt. Melody blev kär vid första ögonblicket och tog snabbt kontakt med Linn.

diesel92
0

Blir en snabb forsättning direkt från förra inlägget precis.

Då det var många redan samlade i hemmet så bjöd Lewi hem Leah för att kunna gifta sig med henne. *Förhoppningarna är höga om bröllopspresenter* Preics när bröllopet ska till att börja fyller Peter år och blev gamling! Snacka om timning. Då vi sen tidigare har dåliga erfarenheter av att när någon gifter sig så kommer privatskolebarnen hem oanmälda och sedan står de att de är i privatskola men bor hemma och inte går i skola. De går då inte heller att varken skicka till privatskola eller att ta hem från privatskola. Korkade bugg!

Därför så skickade vi hem Eric precis innan Lewi´s bröllop. Bilden ovanför är från deras bröllop. :) Efter bröllopet blev det dags att gå till sängs där ett barn snabbt blev till. i och med detta så fick Leah och Lewi flytta ut och kort därefter hittade jag dem boendes i det hus som syns på höger sida.

Melody har fortsatt att träffa Linn och de smider planer i hemlighet, fast de visar sitt förhållande öppet. Planen är just nu att Linn och Melody ska träffas och hålla kontakten uppe men Melody skall vara forsatt gift med Peter tills han faller ifrån. Då Melody blir änka skall Melody och Linn gifta sig, eller i alla fall bo tillsammans hemma. När Linn dör kommer hon inte att begravas på kyrkogården då Melody inte har varit tronarvinge. Melody däremot kommer få en plats på kyrkogården. Well, ni och jag kommer få se hur allt går till väga, allt kan hända.

Sist men inte minst (Fast minst är han ju dock) så passade Eric på att borsta hästarna nu när han var hemma, det såg så gulligt ut då han är så liten och inte når upp till ryggen. Kanske kommer han vara en blivande ryttare som äldre?