The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts3-allmänt
Läst 1931 ggr
Lamina
0

Flytta in familj?

Jag har skapat en familj som jag vill flytta in i min stad. Men jag vill inte ha den som aktivt hushåll. Hur flyttar jag in den i något av dom tomma husen utan att byta aktivt hushåll..?

Tråden har flyttats till 11. TS3 - Allmänt, trådarna flyttas för att få bättre ordning på sajten // Sajtvärden SimsBrooke

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

kodex
0

Har du redan ett aktivt hushåll i staden så behöver du inte oroa dig. När du flyttar in den nya familjen, alltså väljer familjen, klickar på ett hus och väljer att bosätta dem där så kommer inte det aktiva hushållet att ändras. Såvida du inte går in på den nya familjens tomt, för då kommer det att bytas, men tror du får ett "varnings"-meddelande först :P

Lamina
0

Försökte med det, det funkade inte. Syrran fick förklara för mig att jag var tvungen att trycks på "placera kopia". Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

myismyname
0

Gå in i Ändra stad-läget, välj familjen ur biblioteket och välj "Placera kopia". Därefter är det helt enkelt bara att placera ut familjen där du vill ha den :) Ditt aktiva hushåll kommer inte påverkas.

Edit: Oops, kom lite sent :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus