The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 1995 ggr
Agoran
0

Avinstallerar sig själv - sims 3 husdjur

Idag har min dotters dator avinstallerat sims 3 husdjur 2 gånger (hon installerade om det). Båda gångerna har hon satt i skivan för att spela och då fått upp meddelandet att det inte sitter någon skiva i. Då börjar datorn avinstallera spelet och det går inte trycka på avbyt. Mycket tacksam om någon kan tala om hur man löser detta.

kodex
0

Min dator gör något liknande vid sällsynta fall. Då är det så att jag har satt i skivan, sedan kommer iof inte en ruta upp med att det inte finns någon skiva i, men något liknande. Och så kan man välja några alternativ och då tryckte jag på "kör auto-run exe" eller något liknande då det inte fanns några bättre alternativ. Då började spelet avinstalleras. I fortsättningen när den kommer upp ignorerar jag den bara och kryssar ner den, sedan klickar jag på loggan på skrivbordet istället så startar det sig normalt igen. Kanske är något liknande? Säkert att ni inte klickar på någonting efter att ni satt i skivan?

Agoran
0

Jag har inte varit med när det har hänt, men hon säger att hon har klickat på ikonen på skrivbordet. Nu installerar vi om det igen. Vi fick ta ut skivan och sätta i den igen för datorn hittade ingen skiva första gången vi satt i den, så det kanske är läsaren som krånglar. Fast jag tycker ändå inte att det ska avinstalleras… Nu har jag bett henne att säga till mig varje gång hon ska spela så att jag är med och ser vad som händer om det händer igen.