The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 2310 ggr
Paan
0

världsskaparen fel?

tror bestämt att det är nått fel med min världsskapare.
finns inga broar och gud vet vad mer som saknas (sett i tidigare diskutioner att nån annan haft samma problem med broarna) och vissa färg mönster för vägar fungerar inte och ser ut som photoshop filer?

jag har provat att instalera om grundligt men det fungerar ändå inte.
är det någon som haft samma liknande problem och har en lösning?
hade som vart trevligt om man kunde ha broar eller andra sorters vägar osv osv vad mer jag nu missar.

[SallysPigge]
0

Då börjar jag med att fråga, vilka expansioner har du?

myismyname
0

De texturer som du säger ser ut som PHS-filer, slutar de på .tga? Det finns nämligen både .tga-filer och .dds-filer i den mappen.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Paan
0

inga expantioner men ska det verkligen påverka om man har broar eller inte? sjukt svårt att tro det

det står TGA på dom som inte går att använda och dom SKA gå att användas för det är som olika sett för jordväg och sånt hörn osv på gatukorsningar som inte fungerar.

kan även skjuta in att det är nå mysko med själva spelet the sims
typ varannan minut ganska så exakt och punktligt som fryser spelet som om det laddar, hackar som till sen fortsätter det efter en ca 15 30  secunder. nån som vet nått om detta?
det började typ iförrgår, inga problem innan dess

myismyname
0

#3 Vissa broar följer med expansionspaketet Destination Världen och jag har för mig att det följer med en särskild bro med Kvällsnöjen också. :) Om du skriver in "betong" i rutan, kommer det upp något då? Betongbron tror jag nämligen hör till grundspelet.

Har du provat att använda de som slutar på .tga när du skapar en egen väg? Jag tror nämligen att det är det de är till för, och inte för att måla världen. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror det är så. Jag har också .tga-filerna i mappen, så de ska vara där.

Starta gärna en ny tråd om dina problem i The Sims 3 så inte denna tråd spårar :)

[SallysPigge]
0

OM det inte finns någon bro i orginalspelet så finns det ingen för dig att bygga med heller. Men jag minns inte helt om där fanns någon bro. Någon annan kanske kan svara på det.

myismyname
0

Jag hade expansionerna redan när jag installerade Världsskaparen, så jag är inte helt hundra på vilka broar som kom med vilka spel (förutom den kinesiska bron och den egyptiska bron, som givetvis kom med Destination Världen). (:

Cis-i
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tyckte också det va väldigt märkligt att man inte fick med broar :( Men det är som någon skriver här uppe att det hör inte till grundspelet. Du måste ha ett expansionspaket…

Du kan iaf skapa broar ändå, det tar tid om man vill få det snyggt så tro mig dom 200 kr det kostar att köpa kvällsliv på tex cdon eller ginza.. det är värt att!

Vill du bygga bro så gör du en väg över ån som du sedan klickar upp med vägverktyget.. bifogar video… det han använder för att få det att se ut som en bro finns inte heller så använd penslen och måla det som du målar berg och sen använder du en mur så får du en bra fungerande bro :) Mur verktyg finns bland föremål/miljö där någonstans.. ;)

Cis-i
0

Jag har massa broar att välja bland.. (typ fem eller nåt, men det känns som massa efter att man inte haft någon alls) Jag har kvällsliv och leva livet inte destionation världen… Men jag vet inte med vilket du får med dom broarna. Men jag TROR det är leva livet om jag ska va ärlig för jag har för mig jag hade kvällsliv intallerat då jag använde världsskaparverktyget för nåt år sedan.. och då hade jag inte en enda bro..

googla ;)