The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 5087 ggr
Ixectrona
0

Adoptera bort djur

Jag försöker adoptera bort en häst, men oavsett hur många gånger jag ringer så kommer ingen. En stund efter att jag ringt så går det inte att göra vissa saker (som att ringa igen, och ändra staden), för "de är på väg för att hämta ditt husdjur".

Men som sagt, ingen kommer.

Måste man bygga eller göra något särskilt för att det ska fungera?
De här simmarna bor ensamma på en ö, utan så många byggnader.

SimsBrooke
0

Varför går du inte till ridcentret och säljer hästan istället? Du måste antingen sitta på hästen eller leda hästen till ridcentret där du kan sälja den =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Ixectrona
0

Som sagt, de bor på en liten ö och här finns inga ridcenter eller andra byggnader. Flört

Jag hade saker att klaga på hos resten av familjen också, och jag började med dem bara igår, så jag gjorde om några små detaljer på simmarna, hunden och hästen, tog bort de gamla och satte in nya.

Men "problemet" med att ingen kom för att hämta djuret kvarstår.

Forgetful
0

Jag vet inte om "hästhämtarna" kör från ett speciellt ställe men det är fullt möjligt, vet inte om man kan bygga någon sorts ridskola själv kanske ;O har inte provat men det skulle vara kul :)

//Forgetful

[Catteklina]
0

En bugg som jag hade ett liknande problem med. Dock stod det på min "att liemannen var påväg" och jag kunde iheller inte ringa för att flytta eller ändra stad.

Själv kom jag inte på hur man skulle göra för att lösa det, så jag fick börja om på nytt :(

Forgetful
0

Jag fick med starta om en gång xD hade bara en sim att spela med och jag hade 5 hästar med men så hoppade hon med en häst i den brinnande ringen och det tog eld på henne. Hon hoppade av och ringde brandmannen. Men han kunde inte komma "fram" till elden så han sket i att släcka henne så hon dog -.- och jag som bara hade en människosim kunde inte göra något eller fuska för att få henne att leva eller adoptera in en människosim för att fixa det så ja jag fick börja om -.-

//Forgetful

Ixectrona
0

Jadu, spelet har inte frusit för mig, jag kan gå in och ut ur hushållet som jag vill. Men häromdagen skulle kronofogden komma för att jag inte betalat mina räkningar - men han kom inte!
Så det har sina fördelar med att bo på en isolerad ö. Flört

Ixectrona
0

Nu är jag i ett annat kvarter, där det finns vägar och byggnader. Mina simmar vill adoptera en till häst, och jag har en som jag skapat i "Skapa ett hushåll" och sedan placerat ut hos ett annat hushåll. De adopterade då bort honom, så att han (det här skulle ha fungerat i The Sims 2 i alla fall, för jag gjorde så flera gånger) skulle kunna adopteras av den första familjen via telefon. Men när de ringer, finns han inte där! Var hamnar djuren när man adopterar bort dem? (Alltså någon kommer och hämtar dem vid ditt hus.)

Ixectrona
0

Verkligen ingen som vet var djuren hamnar?

ryttarensofia
0

De hamnar på ett slags "djurhem" typ, dom finns kvar ett litet tag när man adopterat bort de, om man vill ha tillbaka dom. Men sen försvinner dom och kommer aldrig tillbaka :)

Kraam från Ryttarensofia!

Ixectrona
0

Hm. Konstigt, för jag ringde dit omedelbart, och han fanns inte där.

ryttarensofia
0

Gjorde han inte? :o det brukar dom alltid göra! Eller de finns alltid där för mig iallafall :P

Ixectrona
0

"Ett litet tag" - Hur långt är det?

ryttarensofia
0

Några dagar :)

Ixectrona
0

Fortfarande luddigt, men ok… För det är ju så dumt att alla önskningar försvinner ju när man byter hushåll, så när jag bytte tillbaka till de som skulle ha hästen, ville jag vänta tills deras önskan om att "adoptera en häst" kom tillbaka (annars skulle det ju vara meningslöst), och det tog ett par dagar. Finns det inget sätt att få bort det där dumma om att önskningarna försvinner? -.- Jag har försökt leta efter ett mod för det men inte hittat något.

ryttarensofia
0

Men de finns kvar så länge det inte kommer in för många nya hundar eller vad man ska säga. När det kommer nya hundar så hoppar hunden ett snäpp närmare att försvinna..

Ja, jag tycker också att man ska kunna ha kvar önskningarna även om man går över till en annan familj!

Ixectrona
0

Men hur ofta kommer det in nya då? För det finns bokstavligen bara de här två hushållen i kvarteret.

ryttarensofia
0

Men det kommer ju liksom random djur, "vilddjur" typ.. Alla djur som finns på härbärget eller vad det heter, är liksom vildhundar/vildkatter/vildhästar (förutom om man har adopterat bort någon från något annat hushåll :P)