The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 1911 ggr
Jesperlinden97
0

Gör ett försök!

Okej, så jag har läst om det här med legacy och ska nog ta mig an denna utmaning! Om jag förstått det rätt så inga fuskkoder? 

Och en fråga, får simmen man börjar med flytta in i ett färdigt hus eller måste det vara på en tom tomt?? :P

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

SimsBrooke
1

Kul att du ska försöka dig på legacy, och du har alldeles rätt att du inte får använda fusk det enda fusk du får använda är resetsim ifall simmen fastnar eller dylikt.

Om du ska följa reglerna ska simmen flytta till en STOR tomt som är tom och så ska simmen helst bara få kvar 1300 simdaler.
Det är meningen att man ska kämpa sig upp med pengar och klara sig och bygga huset allt efter som =)

Själv spelar jag bara att inget fusk speciellt inte vad det gäller pengar, och så flytta jag in i ett färdigt hus. Dock spelar jag inte legacyregler.

Men om du vill spela enligt legacy regler ska du hålla dig till den tomma tomten =)

=)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Jesperlinden97
0

Men om jag får, vi säger 20 000 simdaler i början ska jag använda dom till att bygga huset? Förutom 1300 ??? :P

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

kodex
0

#2 Nej, du får bara ha 1300 kr när du har flyttat in på tomten. De pengarna skall räcka till säng, spis och typ toalätt :p Man ska va fattig i början!

SimsBrooke
0

#2 Tror man får 16 500 simdaler och du ska försöka hitta en tomt som är så dyr som möjligt helst en väldigt stor tomt =) 

Du ska alltså bara ha 1300 att leva på. Gå in i Legacy & Historier kategorin och gå in på någon av alla historier förutom Famijen jones som är min och jag kör inte dem reglerna som de andra. Så kanske du förstår hur jag menar.

En del har bara råd att köpa en liten vägg sovsäck och kylskåp.
Man får jobba sig upp från typ 0 tills man har så mycket pengar att man kan börja bygga ett hus allt efter som =)

Men gå in i andra historier här på the sims iFokus och titta hur dem gör =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

myismyname
0

Vi har även en artikel om legacy här på hemsidan :) Klicka här för att läsa den. Förhoppningsvis är den till hjälp! Glad

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus