Åldrande i The Sims 3
Jag började med två simmar, en hund och en häst.
Jag stängde av åldrandet redan dag 1. Nu, inne på vecka 3, märker jag att medan en av mina simmar har 19 dagar kvar tills åldersövergång, har den andra 16. Båda är vuxna, de gjordes samtidigt och som sagt så stängde jag av åldrandet direkt.
För några dagar sedan skaffade de sig en ny häst, färsk från Skapa en familj - han har nu 28 dagar tills han blir gammal, medan deras första häst (som gjordes samtidigt som simmarna) har 32 dagar kvar.
Hur kan det vara såhär?
Det gemensamma simmen med 16 dagar och hästen med 28 dagar har är att de är man och hingst, medan simmen med 19 dagar kvar och hästen med 32 dagar kvar är kvinna och sto.
Men det är verkligen helknasigt.
Är åldrandet avaktiverat så ska de inte åldras, eller hur?
Tjejer lever ju längre än killar ;) haha
Det verkar faktiskt hel knasigt! :S
Gö en häst till? Och se hur många dagar den får?
Kan ju faktiskt vara olika på tjejer och killar.. Kanske.
Du behöver ju inte spara, bara se om det är så de ligger till.
Menar, gör man en familj så växer inte föräldrarna till åldring samma dag. För mig har det alltid varit några dagar emellan.
Det beror väl på vilket kön djur och människor har, och vad dom arbetar med eller gör över lag. Det kanske sliter mer på dom :) Men ja, det är ju konstigt att det blev så när du stängde av åldrandet på en gång. Men det kan ju vara så som kajsa91 skriver, att män inte lever lika länge : )
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Hur stänger man av åldrandet ? :D
du går in på inställningar, så ska det finnas en ruta du bockar av där det står något i stil med ''stäng av åldrandet'' eller något :P
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#6 Tack
Kan också säga att det e så att den som först kommer in på tomten blir älsdt men jag andvänder livsfrukter för att mina Simar (människorna) ska leva längre. Kanske till hjälp ?
När jag skapar simmar skiljer det alltid någon eller några dagar mellan dem trots att de är skapade samtidigt. Ibland är det tjejen som är äldre, ibland killen.
Jag har kollat upp det på The Sims Wiki och andra platser, och det känns fortfarande inte rimligt. De åldras inte längre i allafall, och jag får väl klämma i grabbarna lite livsfrukter när jag väl får tag på dem…
Det stämmer i allafall att simmen som åldrats mer har gjort mer saker, men vad gäller hästarna så var det den första, stoet (som inte åldrats) den som gjort mest, medan hingsten åldrats utan att ha gjort i princip något. 
Menar du att de åldras fastän du stängt av den funktionen?
De gjorde det i början, ja. Men bara några åldrades, de andra åldrades inte alls. (Samma tomt, simmarna skapade samtidigt, alla vuxna…)
Nu är det något knas igen. Jag har fortfarande åldrandet avstängt. Jag gjorde en ny familj, i ett nytt kvarter. En kvinnlig sim, en hingst, och en honkatt. Åldrandet är som sagt avstängt, men inställningen är (skulle vara om det inte var avstängt) på "episk". Då ska en häst vara vuxen 375 dagar… den här nyskapade hästen (jag har inte spelat en sekund än) har 275 dagar innan han åldras. Simmar ska vara ungdom i 225 dagar… den här simmen har 168 dagar innan hon åldras. Katter ska vara vuxna i 300 dagar… den här katten har 273 dagar innan hon åldras. Varför är det såhär!? De åldras ju inte, fine, men det ska ju inte vara såhär överhuvudtaget!? Har jag stängt av åldrandet från dag 1 så ska deras mätare vara på noll, inte halvvägs…
Såhär brukar det vara för mig också men jag bryr mig inte och varför vill du att de ska vara exakt lika gamla? (vill inte vara dum eller så utan bara undrar
)
När man skapar simmar startar de på olika ställen i livet, om man säger så :) De startar med olika många dagar kvar till åldring (om man tittar på deras "åldersstapel" ser man att några kommit längre än andra, trots att man inte spelat på dem). Det finns däremot en mod på Modthesims.info som gör att alla simmar startar på samma dag :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Jag har dominansproblem med datorn. 
Och jag gillar inte att den där mätaren är "halvvägs" när jag inte låtit dem åldras, det ska helt enkelt inte vara så.
Ska kolla på Modthesims.
Tillägg: Förresten, finns det ingen sak som gör att åldern går tillbaka med tre dagar eller så, som det fanns i The Sims 2? (Den här grejen: http://i32.photobucket.com/albums/d18/StarHermit/Tutorials/Aspiration%20Rewards/Elixir/elixir1.jpg)