The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 1572 ggr
Feora
0

Hur får jag bort vildhästen?

En vildhäst verkar ha parkerat sig på min tomt, den har hållt till där i flera dagar nu och beter sig som om den bor där. Men jag vill inte ha den där, jag vill schasa iväg den men jag vet inte hur jag ska göra. Jag lät en av mina hästar vara elak mot den men det stack inte för det. Jag lät min ena sim springa efter den för den vill ju inte vara nära människor, men den galopperar bara omkring på tomten. Är enda sättet att adoptera den och sälja, eller finns det något annat sätt? Som inte är fusk då…

Mitchika
0

Ett sätt som inte är fusk?

Tja, det skulle vara åldrande. Har man åldrande på och låg livslängd på hästarna så växer även vildhästar upp och tillsist dör dom och då försvinner dom naturligt. Men det kan ju ge konsekvenser på ens egna hästar och simmar, i och med att dom åldras också.

Annars kan du flytta din familj till ett annat hus, då försvinner det problemet men det är inte särskilt kul att göra så bara för en envis liten vildhäst.

Vore jag du skulle jag ta bort den via fusk, eller som du själv sa. Adoptera den och lämna bort den. Om åldrandet är på skulle jag personligen bara låta hästen vara på tomten (skulle finna det lite charmigt :) ) tills den vandrar vidare naturligt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Feora
0

Problemet är att den måste väck innan den dör, för om den dör så är det kört med att spela vidare. Liemannen kommer inte till någon ur mitt hushåll eller till någon som dör på min tomt.

Min brevlåda fungerar inte, och sist när jag försökte radera en sim så gick det inte att gå till "ändra stad", flytta eller någonting. Så därför försöker jag undvika att någon dör (vilket är sjukt trist egentligen). Åldringarna får flytta, alla djur måste säljas och ingen gamling får vara på min tomt… Det är inte så roligt att behöva spela så här, men jag orkar inte börja om igen för femhundraelfte gången…

Kan i och för sig testa att radera den, var ett tag sen jag försökte mig på det nu.

Mitchika
0

#2 Nej, det där låter ohållbart. Jag ska ta mig en titt på några sidor och se om jag kan lista ut vad som orsakar att litemannen inte dyker upp hos dig.

Mitchika
0

Jag ska ta död på min sim Eithan och testa ett par grejer och se. Har hittat ett förslag till lösning, men det verkar väldigt långsökt.

Mitchika
0

Okej, jag har ett förslag som du kan testa, men jag rekommenderar att du sparar ditt spel för för säkerhets skull. Väldigt enkelt egentligen.

Skriv in ResetSim Lie mannen (viktigt med mellanslaget mellan Lie och mannen). Försök sen låta en Sim dö och se om liemannen dyker upp igen. Vet inte om det funkar, men det var det enda som fanns. Skulle det inte fungera kan jag djupsöka ännu mer och se om jag hittar något.

Feora
0

åh tack så mycket för tipset. Skyndade mig att prova det men tyvärr gick det inte.

Mitchika
0

#6 Attans då! Dom flesta säger att det är ganska kört när Liemannenbuggen dykt upp, men jag kan försöka leta lite mer och se.

Feora
0

Jättesnällt verkligen! Jag skapade en ny tråd som heter Liemannenbuggen. Jag hittade en person som löste buggen men jag förstår inte riktigt hur… Du kanske vill kolla i den tråden och se om du förstår?