Bugg vid släktträd
Satte mig nyss för att fortsätta spela på min legacy familj, när jag upptäckte att ingen i familjen är släkt med varandra längre! Det står alltså helt tomt i släktträdet och man ser ingen annan än den markerade simmen, fast jag är inne på fjärde generationen :(( Blev så efter att hela familjen kommit tillbaka från en resa i shang simla… Blev helt paff! Någon som har varit med om ngt liknande eller vet om man kan göra något åt det?? Hade varit väldigt tacksam isåfall!
Oj! Det där gjorde mig också lite paff.
Jag har inte varit med om något sånt där, men jag ska ta mig en titt och se om andra har det och vad det kan finnas att göra åt det.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Spara inte. Testa att stänga av och starta om simset. Ibland kan det bara hända sådana konstiga saker. Hänt så för mig med, men det ordnade sig efter att ha startat om :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Ganska dåliga nyheter…
Det är en väldigt vanlig bugg som uppstår vid resande och det finns ingen enkel lösning på problemet. Den enda lösning jag hittar kräver användandet av en mod, som jag personligen aldrig sett eller hört om tidigare.
Den mod det gäller verkar pålitlig, men jag är alltid försiktig med sådana. Jag skulle kunna paja familjeträdet på en Simsfamilj och försöka fixa det efteråt via moden samtidigt som jag är i Frankrike.
#3 nej, det är väl bara att inte spara och starta om? Så enkelt var det ju för mig.
#4 Det funkar såklart, men bara om man inte sparat.
Har man sparat finns det inte många lösningar.
#5 nej, det är ju klart 
Okej, nej mods vill jag ju helst inte ladda ner i min dator :/ För sparat har jag ju gjort :( Tack för att ni tog er tid att svara! :) Får väl se ut så och bara att fortsätta spela, släktträdet byggs väl upp igen efterhand som nya generationer föds antar jag, hoppas jag? Aja, vi får väl se!
#7 Vad tråkigt… :(
Mods påverkar som sagt bara Sims 3, men kan förstöra spelet fullständigt om man inte vet hur man hanterar dom. Talar av erfarenhet, som gammal modanvändare till Sims 2… XD
Innan jag bemästrade hur jag skulle använda mods utan att sabba mitt spel fick jag avinstallera och installera om fler gånger än jag kan minnas. Men av någon anledning skulle jag ha dom där sabla modsen…
Jag ville kunna gifta mig och få barn med Storfot. Jag ville absolut kunna få barn med Liemannen och andra såna roliga karaktärer. Två män skulle absolut kunna få biologiska barn med varandra, förutom adoption. Jag ville att tonåringar skulle kunna ha förhållanden med vuxna och äldre, samt kunna få barn…
Jösses, vad söndermoddat Sims 2 var på min gamla dator… XD
#7 oj vad synd
! Generation 4 är ju ändå rätt långt, så jag förstår att du är besviken. Men nu vet du ju iallafall att du inte ska spara om det händer igen