The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 2996 ggr
Hayley
1

låtsaskompis alt.skum sak :S

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro men rätt vad det är så har det dykt upp en mycket liten hund på min tomt, med en hatt och en kavaj..Det enda som går att göra med den är att titta på den eller döpa om den.

Den "pooffar" upp lite här och var där den känner för det mer eller mindre.

kan inte ta en bild eftersom jag spelar på en annan dator… "hunden" tillhör alltså inte hushållet, jag kan inte styra den utan den bara dök upp och spenderar dagarna med att "pooffa" upp där man minst anar det.

någon som vet vad detta kan vara eller har samma skumma hund?

Tråden har flyttats till 11. TS3 - Allmänt, trådarna flyttas för att få bättre ordning på sajten // Sajtvärden SimsBrooke

ryttarensofia
0

Jag får såna hela tiden, det är som gosedjur eller hur? :) Jag vet inte vad de är bra för, men jag säljer alltid dom och det får man ganska mycket pengar för :)

Kraam från Ryttarensofia!

Hayley
0

ha ungefär som ett gosedjur fast dom förflyttar sig hela tiden. nu har jag visserligen blivit van vid "honom" och meddans alla är på jobbet/skolan roar jag mig med att försöka hitta honom igen ;) ungefär som ett levande where´s waldo i spelet =)

[SallysPigge]
0

Jag antar att du har hund till din sim, och detta är en slags belöning. Finns många andra sådana varianter. Ett bra sätt att få ion pengar på :-D

Hayley
0

jo det har jag men denna kom innan hunden :S hittade även en pytteliten häst som jag inte köpt, de minsta kunde leka med den men nu är den borta. lite roligt att saker bara dyker upp sådär =)

SimsBrooke
0

Dessa små "tomtar" kan du sälja och få över 1000 simdaler för =) Om det är sån som jag tror =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Hayley
0

#5 jupp, ligger på 1000 simdaler =) fast jag behåller dem sålänge de "vill" stanna kvar. konstigt nog har jag fäst mig vid vovven, att leta efter honom när ingen annan är hemma. han dyker ju upp på de mest skumma platserna =P

kodex
0

Jag hatar dem. Får både hästar, hundar och vampyrer. Dem är bara i vägen när simmarna ska gå eller när man vill fota. Dessutom vill jag inte få pengar genom att sälja dem då jag tycker det är för lätt coh familjen behöver inte mer pengar! Men det är ju det enda sättet att bli av med dem…

SimsBrooke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inte bara djur som kommer upp har jag märkt. även från Rampljuset finns det också såna där "tomtar"

[SallysPigge]
0

#8 Ja sådana har jag med fått. Ibland vill man ju spara dom som fina prydnader, men vips så är dom inte där man vill ha dom :-)

Hayley
0

#8 haha nice! får nog börja på och fota dessa tomtar innan dom försvinner och se hur många jag får ihop =P synd att jag inte tänkte på detta innan hästen försvann :S

SimsBrooke
0

#10 hehe.. Jag tar ofta bilder på dem om dem hamnar lite konstigt :S

Namiko
0

#10 Var bara uppmärksam på om det börjar dyka upp buggar i spelet, det gjorde det för mig när jag fick för många av dessa "tomtar" och alla buggar försvann när jag tog bort dom från gården. Hade runt 20 av dom, blandat med hästar, hundar och olika tomtar.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Hayley
0

#12 oj tack för tipset! det ska jag göra, vet att det visserligen börjat hänga sig var 3:e sek när den första tomten dök upp :S kan nog vara därför då. får se hur det ter sig imorgon om jag behåller honom eller inte

kodex
0

Hehe, oroa dig inte #13 de har en otroligt irriterande vana av att dyka upp igen, hur många gånger man än säljer dem…

Smullis
0

Haha Detta har aldrig hänt mig.. Bara dom där tomtarna man får från Kina, Frankrike och Egypten har jag haft i simmarnas hem.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Hayley
0

jag har "bara" sims 3 och pets, men det ska bli kul och se vilka tomtar jag kan få :P ffår bli en liten utmaning: hur många olika soters tomtar kan jag hitta och fota XD

på tal om fota, kan man fota något i sims 3 och sedan ha som en tavla i hemmet? eller det kanske inte går? :S

amandanormaan
0

#16 asså i hemmet åp sims? Jo det går, om simmarna tar med sin mobil ;)

Te sunt non solus ♥

Hayley
1

#17 aah det var så jag menade. nice det måste jag prova =)

mylife00
0

alltså, när jag ska ta ett kort, så vips när jag kollar på bilden är det en tomte mitt i bilden, eller så är den suddig…

♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥