The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 2598 ggr
diesel92
0

hidden springs - tummen upp/ner?

Beställde Hidden springs tidigare. Är dock nyfiken som bara den. :D Är det lite som medeltiden att det är ett helt separat spel? Eller kan de simmar i vanliga sims åka dit elr så?

[pandes]
0

Precis som alla andra städer, ingen speciellt. :)

Spelar själv alltid i Appaloosa Plains, för där är det mer "anpassat" för djur. :)

diesel92
0
[SallysPigge]
0

Har Hidden Springs men knappt spelat där om jag ska vara ärlig. Blir ju ofta att man spelar i den staden som just kom i det senaste expansionspaketet.

Mitchika
1

Åh, diskussion om Hidden Springs! :D Jag spelar ofta i det kvarteret, då jag tycker mycket om det. Här är mina åsikter:

**Tummen upp: 
**Jättemysig, naturfylld miljö bland bergen som ger en mysig och trevlig känsla när man spelar. Det ligger dessutom vid vatten, så mysfaktorn ökar ännu mer därefter enligt mig. :)

Staden är stor och har en trevlig uppdelning. Den lite mer aktiva delen (centrum) av staden där det finns stora hus, kändisar, affärer med mera. Så finns det även en avskiljd del av staden där folk bor mer utspritt och närmare naturen i mindre stuglika hus, men har ändå nära till centrum.

(Ett extra plus för mig är den ensliga pyttelilla stugan nära militärbasen, den är min absoluta favoritbostad i Hidden Springs! :D)

Den har inte så många buggar/glitchar som vissa andra kvarter (som Bridgeport) då jag har kunnat bygga Simbotar, få möjligheten att återuppliva spöken, vampyrer, gjorde en sim till mumie och även byggde en fullt fungerande bar där.

Semestrar har också fungerat bra i kvarteret och inte ställt till med något direkt. Min sims familjeträd förblev också som det var utan att förstöras.

Det finns gott om utrymme att placera tomma tomter på, för att lägga till sånt som inte finns och även bygga eget.

Personligen tycker jag att det är roligt med alla gröna simmar runtom i staden, men det är nog en smaksak! :)

Fontänen man får med, som kostar en förmögenhet, är ett enkelt sätt att få sina simmar att leva kontrollerat så länge man vill. Fontänen kan föryngra en dag i taget, så man får möjlighet att kontrollera sin sims ålder ganska bra.

Tummen ner:

Naturligtvis hittade jag en tråkig bugg/glitch med familjen jag spelade på. Kvarteret hade lite problem med Husdjur, mer specifikt enhörningen och vildhästarna. Jag letade efter en enhörning till mitt hushåll och hittade det mystiska "regnbågsmolnet" vid en allmän tomt… som ledde mig rakt in i ena berget. Därinne var enhörningen fast, med ett par förvirrade vildhästar utanför. Trist och ett definitivt minus.

Det är inte så mycket nytt längre. I och med att Livselixiret och Ungpånytt-elixiren släpptes med Leva Livet också så är det inte mycket nytt och speciellt som bjuds i kvarteret. (Med undantag av fontänen)

I det stora hela, ett otroligt mysigt kvarter om man vill ha en ny miljö att spela i. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

[SallysPigge]
0

Snygg reklam! :-D Blir till och med jag sugen på att spela i den staden :-D

Mitchika
0

#5 Tack! :D

Får väl göra en tråd om Hidden Springs när jag är klar med Lunar Lakes, vilket påminner mig… Jag har minne som en guldfisk när det gäller mina projekt.

diesel92
0

Fick spelet i fredags o hann spela lite idag. Det skulle ju vara mycket magi men har inte sett ett dyft förutom de gröna människorna. Kändes mest tråk. Kanske blir bättre när man spelat mer i staden.

Hayley
0

#4 du har inte funderat på att börja reccensera spel? jag som bestämt sagt att jag nöjjer mig med grundpselet och djurliv blev grymt sugen på lunar lakes nu juh…….. :P

Jagebest
0

Måste säga att jag älskar att spela i Hidden springs! Supermysigt, mystiskt och så. Men det är ju även så att jag alltid brukar bygga om stadens byggnader innan jag börjar spela i den så .. ja.. det är lite vad man själv tycker. Men själva miljön där är toppen - enligt mig (:

Mitchika
0

#7 Det finns lite magi i Sims 3, men Hidden Springs har ingen vad jag vet. Magin dom syftar på är mycket troligt dom vackra miljöerna, stämningen och även fontänen, Ålderstoppelixiret och Ung på nyttelixiret.

Elixiren fanns med i Hidden Springs också, så väl som Leva Livet. Sen så har Hidden Springs en otroligt dyr fontän, som man kan använda till för att föryngra sig en dag åt gången och även lite andra småskoj funktioner. :)

#8 Tack så mycket för komplimangen! :) Jag är jätteglad att du gillar mitt inlägg om Lunar Lakes! :D

Jag har blivit Medarbetare här på The Sims iFokus nu och åtagit mig att skriva lite recensioner om just SimStoreinnehåll! :)