Länkar till nerladdning
Jag är en extrem hemladdare av saker och har nu runt 500 custom saker installerade på mitt nya sims och mer kommer det bli.
Tänkte sätta in lite länkar på sidor som funkat finfint för mig så slipper ni googla och har er när ni söker kläder,saker osv. Man behöver inte bli medlem på någon av sidorna eller betala förutom på The sims resource där man måste bli medlem.
Superbra! Snällt att du tog dig tiden att samla alla på ett ställe 
Det var så lite så =) Har suttit hela helgen och laddat hem och installerat så det var ingen större grej att kopiera hit dem.
En sak som jag som "supernerladdare" stör mig massor på är att man inte kan deleta saker i spelet. Jag har i alla fall inte lärt mig hur så nu när jag ser något riktigt fult jag laddat hem + installerat så måste jag stänga ner sims och sen ta bort det. Det gör mig lika irriterad varje gång
Jag nålar den här listan om det är okej? 
//Elin
Passar fint
Funkar inte!!!
Det går jätte bra att ladda ner men sen förflyttas dom.. Hur gör man för att få upp dom på sims startmenyn??
Läs igenom alla våra ladda ner diskussioner så kanske det klarnar?
Ok..
Fattar inte!
Det går inte! Det funkar utmärkt först men sen vet jag inte hur man får dom så att man kan använda dom i Sims 3!
Har du läst igenom alla trådarna om nedladdning för den förklaras massor.
Men får du en vit fil eller en grön?
Steam öppnas automatiskt ?? Jag sparar filen och sen så trycker jag på öppna då öppnas steam….
Jag har inte steam så kan inte säga vad den gör. Men när du laddar hem får ju oftast en .zip fil och den ska öppnas i något program. Efter det kan man installera eller lägga filen rätt.
ok.. men steam är min storebrors så jag ska försöka för när jag trycker på öppna då öppnas Steam och det är typ en sak så man kan spela spel online,,
Men du kan inte spela online i sims3 och du kan inte använda det till att ladda ner och installera saker. Du måste läsa trådarna vi haft om nedladdning och installering för där står allt. Bara att söka på sims sidan.
Jag vet.. Jag kan mycket om sims men *pip* steam gör så att det sparas på fel fil…

Och alla är säkra att ladda ned ifrån?
Jag har inte fått något skit från någon av dessa sidor men självklart kan jag inte lova nått. Väldigt få ,om någon, nedladdningssida är säker om du inte har ett bra antovirus och brandvägg.

Jo det är klart. Jag tror att mitt antivirus är bra. Får väl se.
Aja min kusin får väl hjälpa mig det verkar vara ganska komplicerat 

vad ska man göra om filen är i formatet .rar?
.rar filer öppnar du upp med winrar.
finns det nån sida som man kan ladda hem hus ifrån?
har fem barn jag ska få plats med plus mamman o pappan då.
så ganska stora hus, letat i simset men husen har bara 2 rum.
så nån som vet bra sida som man kan ladda hem stora hus?:)
#24 bygg!
Finns dessutom massa hus i sims som har fler än 2 hus men du har inte råd med dem i början. Skaffa pengar genom fusk och bygg eget eller köpt dyrt
http://www.spring4sims.com/wp-content/uploads/2008/08/2.png
gud vad snyggt :D

Har Liana hår också? Kan inte hitta nåt..
/Malin
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.
Liana har inte hår. Där finns kläder och mönster.

29# Okej, synd.. Det var svår att hitta något hår :/
Simpossible.net tyckte jag var bäst. Jag har letat efter snygga fönster och dörrar länge :)
/Malin
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.
mm bra hår är svårt att hitta. Peggy har fina hår och XMsims.

Vet ni om aroundthesims3.com är en säker sida att ladda ner ifrån?
Det är en bra sida. Jag har aldrig haft problem med den.

Okej bra, Måste man ha winzip för att ladda ner därifrån eller går det att komprimera filerna (eller vad det nu heter) direkt med orginalkomprimering från windows 7?
Winzip eller liknande behövs.
kan man ladda ner till the sims2 på någon av sidorna?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
De flesta av dem har även sims2 sidor. Detta är nämligen sidor som jag laddat hem ifrån länge, även under sims 2 perioden.
ok vad bra :D
ok vad bra :D

Nu har jag laddat ner lite saker till TS3 men jag fattar inte riktigt hur man ska gör sen, efter man har laddat ner?
Är allt gratis och virusfritt?
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Allt är gratis och jag har inte träffat på ett virus ännu. Men jag vågar inte lova att det är totalt virusfritt.
okej,det här är pappas dator,så jag vågar inte ladda ner.
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
gör ett avtryck för att hitta tillbaka =)
vilka bra sidor :)
Hej!
Jag spelar också sims ibland. Har sims 2. Måste fråga.. Visst kan man få simarna att prata svenska? Hur då? Ska man ladda ner nåt isåfall och vart?

Jag måste bara fråga.. när man har laddat ner ett hus, vad händer då? Jag har framgångsrikt laddat ner hår, möbler och annat och de hamnar ju där man kan köpa och så vidare, men vart hamnar husen? Hamnar de automatiskt någonstans i staden så man kan köpa eller vad?
#47 du måste sätta ut dem i staden själv sen kan du köpa dem som vilket vanligt hus som helst.
Tusen tack för denna tråden, det är skitkul att hitta en massa nya saker. Undra bara hur länge min dator kommer orka med alla nedladdningar och nytt material.
Personligen tycker jag bäst om http://www.modthesims.info, men man måste bli medlem (det är gratis). Men tack iallafall för denna tråden. c:
Vänliga Hälsningar Lina
Åh, föresten, min absoluta favoritsida för vackra hår och smink helt gratis är Coolsims. Älskar. <3
Vänliga Hälsningar Lina
#50 den sidan är fin men vägrar funka för mig. Jag orkar inte tjafsa med den varje gång jag loggar in så jag har gett upp den.
#52 Jaha, okej. Om du vill kan du PMa mig så föklarar jag hur man gör när man laddar ner. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Heej jag undra om du har nån länk till sims 2 den vanliga till mac? hittar inte den i butiken heller? snälla hjälp mig kan inet spela min sims spel för att mitt sims 2 orginalet har gått bort!
Jag hade med laddat ner mitt sims 2 men det gick bort när vi lämmna in datorn till lagningen! 
Så snälla kan någon av er länka sidan och berätta hur man gör!
#52 det är mina cookies som ställer till det och datorns språk är finska så jag borde få maken att ställa upp.
Heeej igen vill ladda ner vanliga sims 2, kan du länka den till mig är du snäll! 
#56 jag har ingen aning om vart man laddar ner sim2 varken lagligt eller olagligt. Detta är bara länkar till saker som man kan ladda ner till sims3 och inte själva spelet.
#56 sims 2 kan du väl ladda ner från TPB?
e någon av de länkarna någon som man inte måste winzip till? :D
#60 The sims resource behöver du inte winzip till så länge du inte laddar hem "sets"
http://simpossible.net/cutestudy3.jpg
Man kan inte sova i den våningssängen va?:)
Jag rekomenderar stort modthesims2. Gratis medlemskap och en massa kola prylar samt att de även uppdaterar sakerna så att de skall funka med de kommande spel versionerna. Jag är själv medlem där och är oerhört nöjd. Har hittat en massa saker till sims där! Alla nerladdningar är gratis samt medlemskap även den gratis. På denna sida hittar man även tipps och trix samt en hel del fusk som koderna hur man skall kunna förvandla ett höghus som du har byggt till en lägenhets tomt mm. Här får man även hjälp om det är något man undrar över. Sidan är dock på engelska.
My eternal love to my beloved flame! 
Sedan rekomenderar jag en sida för oss lite äldre sims spelare,som är över 18 år och som har slutat leka med barbie dockor.
För att registrera dig gratis på denna sida måste du vara 18 år fylda.
På denna sida kan man hitta läckra underkläder, realistiska skins (alltså med genetialer) och andra läckra prylar. Sidan ägs av modthesims2.

För er som är sugna på färdiga simmar att ladda hem så kan jag rekommendera min alldeles nystartade sida Twinnie Sims! :)
Mvh Sunbeat
hejhej, jag får in nerladdningar på min dator men sen är problemet hur får jag in det på simset? snälla hjälp mig har hittat så fina saker :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#66 Försök ladda hem 7-Zip File Manager eller ett annat Zip-program, så 'packar' programmet upp filen du laddat ner och omformaterar den till en fil som kan installeras i spelet. Lycka till! =)
Jag har slutat att ladda ner får bara en massa skit med … samt att man inte kan radera saker under spelets gång …
jag kan bara ladda ner från vissa sidor men det funkar nu! :)
jag försöker ladda ner, men det står att filen inte kan öppnas, vad ska man öppna med för program?
#70 Man ska öppna den med thesims3 launcher, som du trycker på öppna med när du högerklickar på filen sen bläddra och går in på C:\Program Files\Electronic Arts\The Sims(TM) 3\Game\Bin sen ska det finnas där (:
okej , tack!
Snor tråden lite..
Någon sm vet någon bra, enkel, sida med olika hår? :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
.
det går bra att ladda ner, men bara på vissa… Några saker jag laddar ner blir vita mappar i downloads medan de som fungerar sen blir ett sims märke. De vita mapparna går inte att få in i spelet! Någon annan som har samma problem?
#75 Jag har samma problem
Angående laddningar! När man laddar ner till spelet så måste man se så att nedladdningarna passar till den version av expansionspaket man har. Samt att man eventuellt måste uppdatera den gammla nerladdningen till en nyare version som passar! därför laddar jag ner saker från modthesims.com pga att de där finns nerladningar som passar till din version av expansion till spelet! Det är klart man får bara en massa skit som gör att spelet krachar eller inte funkar om man har fel version av nedladdning till spelet som inte passar till din version av expansions paket. Ville bara säga det.
Jag har en massa nerladdningar till mitt sims2 och en del till min sims 3 och det funkar hur bra som hälst. Men blir det alltför mycket nerladdningar till spelet så kan det gå en aning trögt att ladda spelet innan man kan spela det.
#73 Vita mappar? Menar du inte en vit fil? Jag har aldrig sett vita mappar? Kan du mena en fil som ser vit ut? Det kan vara en fil som heter package. Denna fil skall du flytta till din downloads mapp manuelt.. denna mapp hittar du på document/ea games/thesims2/ Downloads
om du använder vista/windows 7. Förmodligen även på xp
För att package filerna skall funka correct så måste ni ladda ner Colour Enable Package (Utan denna blir alla package nerladdningar blå i spelet,alstå det funkar inte som det skall samt att det i värsta fall kan göra så att spelet krachar. Så det är extremt viktigt att ni har laddat ner colour enable package och stoppat den i Downloads mappen).
För att packa upp zip och rar filer så använder jag IzArc (klicka på IzArc och ladda ner). Det är gratis och en av de bästa gratis program som packar upp zip,rar mfl,presis som winzip. Men det kostar inget IzArc är gratisware,vilket winzip inte är. på 90 talet var winzip gratis men inte nu längre.
Hur man lägger in nerladdade filer till the sims 3 manuelt skriver jag senare.
tack för svaret!
Du har ju missat den största TheSims-downloadssidan av dem alla. Modthesims.info
Har slutat ladda ner, tyvärr, får ju bara en massa skit med … :-/
Har slutat ladda ner, tyvärr, får ju bara en massa skit med … :-/
#79 jag laddar inte därifrån för det har inte funkat med cookies och saker. Sådärför har jag inte med den på min lista. 
Denna tråd stängs för tillfället och kan därför inte kommenteras i. Mer information om att länka till bloggar kommer inom kort. =)
Hälsningar Sajtvärd
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke