Hjälp! Världskaparverktyget!
Hejsan. Jag är helt ny här på forumet men inte ny med Sims. Jag håller på att göra min första egna värld och har en fråga. Om man ska bygga en skola eller polisstation så finns inte det med i listan över byggnader. (JAg har bara Sims3 grundspelet) Vad ska jag då göra för tomt? Det gäller med de byggnader där Simarna kan arbeta i .
Gå till redan existerande städer och spara kopior av de byggnader du vill ha, kan vara ett alternativ.
Det borde finnas skola och polisstation. Vart är du är du i världskaparverktyget eller i Ändra Stad? För i Ändra stad så ska byggnaderna finnas.

JAg menar i världsskaparverktyget. Jag gör ju en tomt där och sedan i Ändra stad ska jag lägga till byggnader. Men vad ska det vara för tomt för att det ska bli rätt… Byggnaderna finns i Ändra stad. Bara så jag vet att det funkar i spelet sedan.
DÅ ska dom vara allmänna tomter. :-D

Kan man sätta vad som helst då inom allmänna tomter? På stadshuset fanns det ju stadshus att välja på men skola finns inte tex..
Många frågor inom samma jag vet.. 
Åh du menar i den listan med namn? Har det inte framför mig men ska försöka minnas. Tror du ska välja något som icke tillåtna besökare eller något. Kan ha fel. Eller tillåtna besökare. Vet själv att jag har svårt med dom. Tror det är någon utav dom.
Jag ändrar även din rubrik så det är lättare att veta vad tråden handlar om. :-D

Ja nu när du säger så blev stadshuset icke tillåtna.. Då borde ju skola etc vara det med… 
Så jag mindes ganska bra då :-)

Ja. Tack för hjälpen. =)
Vassegó , Bara att fråga igen om det är nåt. :-D

jadå det gör jag. Det går sakta med skapandet men bättre att det tar tid o blir bra. 
Absolut, själv har jag tagit en paus. :-D