Ärva håren?
Jag hade en sims gubbe som hade röda toppar, blond färgning men brun utväxt i håret och dottern ärvde hela paketet av det!
Känns sorgligt att det inte är naturligt på småbarnen för jag vill ha kvar det men ändå inte xD
Har aldrig varit med om det förut :)
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Häftigt! Jag har faktiskt undrat lite på senaste tiden om hårfärg och ögonfärg verkligen ärvs eller om det bara slumpas vilken färg de får. Detta är ju bevis på att iaf hårfärgen ärvs! Ögonfärgen är jag dock fortfarande osäker på då jag har fått ögonfärger på småbarnen som ingen tidigare haft i släkten. Det skulle ju iof isf vara någon okänd släkting på den ingiftes sida som bidragit med genen.
Haha!
Mina simmar i mitt legacy har samma hårfärg hela tiden, jobbigt :(
Hoppas det slumpas, det skulle verkligen vara tråkigt om det kom fram senare att man alltid fick tex pappans hårfärg osv, fast här har vi bevis på slump ändå x)
Varje gång min sim blir tillsammans och skaffar barn med en mörkhyad blir barnen ALLTID mörkhyade :O
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
För mig blir håret oftast en blandning, och ögonfärgen antingen mammans eller pappans. Hudfärg blir också ett mellanting mellan föräldrarna. Men då har jag gjort föräldrarna själv i skapa-familj-grejen, så det finns ingen släkt att ärva ögon-/hår-/hudfärg från.
//Jessie