Fler hushåll?
Hej.
Jag skulle vilja ha fler en bara en familj.Min familj jag har nu är en helt vanlig familj men jag skulle även vilja ha: hästgård,adopteringsbyro,enhörning familj,hunduppfödning.Om det nu är möjligt.Så jag har frågor.
1. Går det att ha fler en en familj?Hur?
2. Jag har hört att man kan det men att dom andra familjerna man inte spelar på kommer fortsätta leva själva.Och om man aktiverar ålderövergång på en familj men inte vill ha det på den andra familjen kommer det ändå gälla alla familjer,om ni förstår vad jag menar?
3. Hur gör man det som jag sa ovan?Alltså skapar hästgård osv.?
4. Annat,jag har glömt vad det var 
-------------------------------------------------------
Och en till grej:
Jag har en svart enhörnings sto och jag vill para den med en av mina grannars hästar som är vit så att jag kanske får ett vitt enhörnings föl (chansar) men det enda dom gör när jag klickar på försök skaffa föl är att dom gnider nosen mot varandra!Och när jag försökte med mina två hästar (enhörningen var "gift" med en av mina hästar,så jag gjorde så att mina två hästar var ihop istället) så gör dom samma sak… går det att para dom?Hur?Varför funkar det inte? Kan hon vara gravid även om det inte står något om det?
Hoppas på svar!
//Flöffo
Du kan göra fler hushåll på två olika sätt.
1. Du gör en helt ny sparning/nytt spel. Då kommer dom inte kunan träffa varandra, men du kan spela på båda utan att dne andra påverkas.
2. Du trycker på knappen med tre prickar på, och väljer ändra stad. Sen gö du en ny familj/väljer en befintlig. Sen trcyker du på knappen "ändra hushåll" och väljer den nya familjen. Gör du så, så kommer den andra familjen kunna flytta,få barn osv om du inte stänger av aktivitetsgrejen. Stänger du av den så kommer du kunna ändra familj utan att det hände rnått med den andra familjen (tror dock dom åldras, ej säker)
Om du aktiverar/inaktiverar åldersövergång så gäller det för alla familjer.'
Beror på hur du menar med hästgård? Menar du en vanlig tomt med stal och hagar? I så fall akn du ladda ner det från sims3-hemsidan, eller bygga eget. Kan finnas sånna gårdar i spelet också, har ej kollat det.
Har också haft problem med att skaffa ungar med ett djur som inte är mitt, men när dom var i samma hushåll funkade det utan problem. Om du vill få föl så måste hästarna ha god relation till varandra (och naturligtvis vara av olika kön, en hingst och ett sto) sen måste du även ha en box som du kan köpa i köpläget. Vill du få kattungar eller hundvalpar så måste du ha en djurkoja.
//Jessie
#1 Okej tack.
Men jag har redan allt det.Men om jag lägger till hästen i mitt hushåll kommer jag inte få plats med något föl eftersom jag har 5 djur just nu och jag har redan behövt offra en häst… 
//Flöffo
#2 Hm, då vet jag faktist inte vad som kan vara problemet :/ Det ska ju funka om hästarna är av olika kön, har bra relation och tillgång till en box. För mig funkade det som sagt inte när djuren var i olika hushåll, fick ge upp och fuska till mig katthanen så att jag kunde få kattungar.
//Jessie
#3 Okej,tack ändå
GUD VAD JAG HATAR DENNA DATORN JUST NU!JAG HADE PRECIS SKAPAT EN NY FAMILJ MED HUS OCH ALLT OCH DÅ STÄNGDES DEN AV!!!!!!!! 

//Flöffo
#2 Så nu har jag skapat ett nytt spel.Men så att om jag nu sätter på åldrandet i detta spelet där jag har hunduppfödning kommer mina djur och simmar i det andra spelet också åldras?
//Flöffo
Om du har gjort två olika spel i olika städer, så kan du knäppa av åldrandet för ena familjen och på för den ena om du vill. Om du har gjort två familj i samma stad (dom kan hälsa på varandra då) så kommer det gälla för båda.
Om du har två olika spel/olika sparningar så kan du ha åldrandet på för båda hushållen utan att den ena familjen sköter sig själv medans du spelar på den andra. Är det i samma stad så kommer den ena då att kunna flytta/skaffa barn osv.
Känns som att jag förklarar väldigt rörigt, förstår du hur jag menar? (:
//Jessie
#6 Jag tror jag förstår 
//Flöffo