The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 1742 ggr
Scorpio97
0

Börjar blinkar och spelet blir pausat

Har nyligen formaterat datorn, och då försvinner ju sims spelen. Installerade om dom, och har spelat lite. Efter 30-60min ungefär, så låser sig spelet och allt börjar blinka. Första gången det gör så så funkar det efter ett par sekunder igen, men efter en stund så kommer det tillbaka och då finns det inget annat än att stänga av spelet (med hjälp av Ctrl+alt+delete). Innan formateringen funkade allt utmärkt, trots att jag då hade laddat ner CC, vilket jag inte har nu.

Ska spela mer nu, och tänkte prova att sänka kvalitén, och kolla om det hjälper. Har någon annan denna bugg, och finns det något annat man kan göra åt den?

//Jessie

Scorpio97
0

Funkade tydligen inte att sänka kvalitén. Hann spela ungefär fem sekunder, sen började det igen :/

//Jessie

Mitchika
0

Har du kollat att du har dom allra senaste drivrutinerna installerade för ditt grafikkort efter att du formaterade datorn?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Scorpio97
0

Har ingen aning om hur sånt funkar. Hur kollar man det?

//Jessie

Scorpio97
0

Mamma hjälpte mig kolla, och tydligen har vi dom senaste drivrutinerna installerade.

Köpte Gasen i Botten idag, så då måste jag ändå avinstallera vissa av spelen (för att dom ska bli i rätt ordning). Får väl se om det blir nån skillnad då.

//Jessie

[SallysPigge]
0

#4 Tror inte du behöver avinstallera, behövs inte hamna i rätt ordning :-)

Scorpio97
0

#5 Fick problem förr när jag hade tvåan och installerade i fel ordning, så då slösar jag hellre lite tid på att ominstallera. Lite nojjig, rädd för att det ska bli nått fel (:

//Jessie

[SallysPigge]
0

#6 Jo det är klart, så var jag med i ett tag :-)

Har det ordnat sig med blinkningen nu?

Scorpio97
0

Håller på och installerar Leva Livet nu, sen ska jag installera Husdjur sen kan jag provspela. Hoppas att det funkar (:

Har en datorkunnig bror, men han är i Holland och det är inte alltid man får tag på honom. Men funkar det inte, så ringer jag honom så får han hjälpa mig.

//Jessie