The Sims iFokus

The Sims

Etikett: the-sims-medeltiden
Läst 4621 ggr
[Kajsa91]
1

Medeltiden, vad är grejen egentligen?

Sitter och spelar The Sims Medeltiden, vad är grejen egentligen?
Alltså jag har inte kommit så långt, men ska man bara göra uppdrag, bygga allt så byn är full och sen slut eller vad?

Eller kan man förflytta sig? Finns ju mer än mitt.
Känns tråkigt om man bara ska vara på samma ställe och bara fixa massa uppdrag med olika människor. :P

Så, ni som spelar detta, berätta lite! :) Skulle vara snällt ^^

iidajjackson
0

jag spelar medeltiden! och har även pirater och adel, ;)

när du har klarat av spelet, elr gjort av med alla EP [tror det heter så? längesen jag spelade det nu c:] så blir det frispel och du kan göra vad du vill på spelet, och då låser du oxå upp mera "spel" som du kan välja i början innan du börjar spela, så det är olika sätt att spela typ, det är jättekul! ;) det är lite svårt att förklara hah xD men när du har gjort ut ett spel kmr du märka att du har låst upp flera andra och då förstå mer ^^ man kan ju vara olika människor oxå och sånt ^^ men sök på The sims Medeltiden så finns det säkert många sidor och sånt där det står mkt mer! :D

[Kajsa91]
0

Är pirat och adel kul? :) Funderade på att köpa det när de kom men blev aldrig så :P

Ah okej :) Bara att fortsätta spela då ;P
Håller på med ett jävla uppdrag som inte går alls bra.. Hållt på i flera dagar i spelet, xD
Men kul att de finns mer, trodde att det var allt liksom. Tack! :D

iidajjackson
0

ja, tkr det är ett jättebra tillägg! :D för älskar pirater c: sen får man en sån söt papegoja oxå, som man jaga mat och typ hoppa på andra simmar xD och så får man snygga kläder och inredning och nya roliga uppdrag! :D så tkr du ska köpa det! ^^

ja, precis ;) hehe, har med fått sitta så xD vilket uppdarg är det? (:

ja, tkr jag med, np! :D

[Kajsa91]
0

Okej :D Får ta och inskaffa det då ^^ Roligt med lite nytt.

Det var man skulle döda en drake, smeden skulle göra ett draksvärd och så. Och hon misslyckades hela tiden sen kom jag på att hon behövde vara högre upp inom smedjobbet ^^ Hon började på 1 och när hon lyckades med svärdet var hon uppe i 5-6. :P

Man kanske inte hade de på medeltiden, men jag skulle vilja ha en häst! Tar så satans långtid att springa runt överallt.

[SallysPigge]
0

#1 jag måste tacka för din förklaring. eftersom jag med har medeltiden och blev väldigt besviken då jag inte kunde spela som jag ville. Kanske skulle ge det en chans igen :-)

Ixectrona
1

Något som jag inte fattade omedelbart, vad kungadömesambitionen. (Långt ord.) Det är att varje gång man startar ett nytt kungadöme, så är det inom en viss "ambition". Man startar med ett visst antal UP (uppdragspoäng), och så gör man av med några stycken (det står alltid hur många) när man startar ett nytt uppdrag. Man måste ha klarat kungadömesambitionen INNAN uppdragspoängen tar slut, annars får man börja om med ett nytt kungadöme (man kan såklart fortsätta spela i det gamla, men det leder ingenstans) för att klara den ambitionen. En ambition är att klara minst 20 uppdrag i silvernivå (då klarar man ambitionen i silver), 20 uppdrag i guldnivå (då klarar man ambitionen i guld), eller 20 uppdrag i platinanivå (då klarar man ambitionen i platina), en annan ambition är att erövra/införliva 4 (silver), 6 (guld) eller alla (platina) främmande områden. Man kanske inte klarar det bättre än brons, men silver är det "minsta acceptabla" för att ha klarat ambitionen. Något jag tycker är tråkigt är att när man klarat (eller inte klarat, alltså helt enkelt gjort slut på alla UP) en ambition så kommer man ingen vart med det kungadömet i framtiden. Vill man komma vidare i nya ambitioner som blir upplåsta så måste man göra nya kungadömen, nya karaktärer, och alla kungadömen ser precis likadana ut (förutom möbleringen).