Problem med grunden
Jag har två frågor om grunden.
1. Hur gör man en halv grund? --> se bild
2. Är det möjligt att ha en vägg intill grunden, t.ex ha ett garage bredvid huset som har en grund, garage kan då inte ha grund utan man är tvungen att sätten en vägg intill grunden.
Får nämligen inte till det så nu behöver jag eran hjälp! Hoppas ni förstod vad jag menade :)
Edit: Din tråd har flyttats från TAS BORT till TS3 - Allmänt / SimsBrooke Sajtvärden
1. Menar du en sne bit? Finns en knapp där man bygger grunderna, då kan man göra snea bitar. Annars vet jag inte hur du menar
2. Tyvär så kan man inte det :/ I så fall måse du ha en tom ruta emellan. Försökte själv göra det, men man kan inte ha en vägg bredvid en grund.
//Jessie
ja precis en sne bit! Vet du vilken knapp? :)
Har inte sims uppe, så vet inte exakt hur den ser ut. Men när man tryckt in så att man kan göra grunder, så ska man kunna klicka på nått så att man kan göra snea bitar istället för raka. Du får leta helt enkelt (:
//Jessie
Tack för hjälpen jag ska se ifall jag kan hitta det! Men när du spelar nästa gång kan du kanske sen skriva här vilken knapp så jag vet ifall jag inte hittar den. :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den här videon förklarar hur du kan bygga ett garage som sitter ihop med en grund:
En sned grund hittar du på samma ställde där du har den vanliga grunden, där finns en flik så du kan välja att bygga sneda grunder istället för raka.
det stället där du har snea grunder, kan du välja om du vill ha raka eller diagonala grunder. eller nåt sånt heter det.. om det vill att det ska sitta ihop med en sne vägg, som på bilden, så tar du bort den plattan, och då kommer du ha en tom halvruta innanför väggen. där sätter du den diagonala grunden och så fylls den tomma plattan innanför huset utan något ful kant utanpå.
tack så jättemycket för all information! Ska nu direkt testa :)